lättlagad mat?!

Sussolita The Sassy Bitch
12 januari 2008 · 198 Inlägg

japp nu har jag flyttat ut i skogen där allt vad hämtmat heter är ett minne blott så nu efterlyser jag lättlagad/snabbtlagad god mat?! Vad brukar ni göra?

Sussolita-Sassy Bitch ;)
Honda Crx (1990)
rallycrosstjej22
12 januari 2008 · 363 Inlägg

fiskpinnar med mos..makaroner me falukorv lr köttbullar...nån kycklinggryta lr nå

She Devil
TTTTT
12 januari 2008 · 945 Inlägg

chilli con carne....gör en mega laddning å käka tills d e slut.....eller typ gryta, som kalops.

blinka blått om du vill rejsa!
aakesson
12 januari 2008 · 812 Inlägg

skär och stek bacon, häll i en creamfreach med smak, späd med lite grädder eller mjölk. koka pasta --- klart

Senast redigerat av golf4gti (12 januari 2008)

Lanjin
12 januari 2008 · 757 Inlägg

pastaröra
koka pasta. värm lite hackad spenat hacka ner paprika tomat ruckula pressa ner vitlök med.
kan ha de mesta grönsaker i rör ner allt detta i den varma pastan med cream freach
kan även ha i lite skinka eller stekt kyckling tar 8 min typ smile

Grundstrom Nismo
12 januari 2008 · 758 Inlägg

Makaroner o köttbullar big_smile nudlar, vita böner o korv! finns hur mkt som hellst wink

Lanjin
12 januari 2008 · 757 Inlägg

koka nudlar och stek lite nudlar. blanda ihop det i wokpannan i med soja och på med stekt kyckling eller grytbitar

mickecorrado Bilplåtslagare
12 januari 2008 · 1 036 Inlägg

Kollar på http://www.tasteline.com/ och ser om jag hittar något nytt lättlagat/snabblagat recept.

Smoke Tires Not Drugs.
Sussolita The Sassy Bitch
12 januari 2008 · 198 Inlägg

haha....chilli concarne....hehe härligt go magen blir efter det =P man tackar för alla tips hitills=)

Sussolita-Sassy Bitch ;)
Honda Crx (1990)
peo Kaffeknarkare.
12 januari 2008 · 135 Inlägg

Varför inte köpa sig en kokbok och börja lära sig hantera en stekpanna? finns inge värre än hämtmat, hemlagat ska de vara smile

Bästa ställningen måste ändå vara bakifrån. Fast spegelvänt.
Akakapukko
12 januari 2008 · 1 779 Inlägg

hehe kokbok gav ja tjejen i julklapp så ja hopas hon ska bli en gudinna vid spisen sen. :p hehe

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum
Volvo S40 T4 "5 Bultad" (2003)
Sussolita The Sassy Bitch
12 januari 2008 · 198 Inlägg

*hrrrrmm* är detnu jag ska berätta att jag är utbildad kock tongue

Sussolita-Sassy Bitch ;)
Honda Crx (1990)
Sushikocken Sleeper
12 januari 2008 · 3 084 Inlägg

ja lättlagat är jag också ute efter men det vore bra med ingredienser man kan använda upp med.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Mackanol
12 januari 2008 · 2 079 Inlägg

köttfärssfylld paprika FTW!!!!!

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Nilzon
12 januari 2008 · 1 Inlägg

Spaghetti & Köttfärssås är en höjdare. Bruna bönor & Fläsk likaså!

Volvo V70XC (1998)
AttackMedic
12 januari 2008 · 379 Inlägg

1 paket bacon, 1 paket Tortellini, 1 paket matlagningsgrädde.
Stek bacon, koka pastan. Häll ner i ugnssäker form, på med grädden, lite peppar, in i ugnen 225 grader, ca 12-17 min. Sleva in!

1 paket bacon, pasta. Koka och stek. Häll av vattnet, rör i pesto, rör ner baconet och sleva in! Går hyffsat snabbt!

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"
Smiley Legitimerad Lamphållare
12 januari 2008 · 369 Inlägg

Wok:D stek grönsaker du gillar, sedan häller du det i någon skål, steker kyckling filé som du har strimlat, sen så kokar du nudlar ev spagetti går bra, häller ihop allt det, på med sweet chilli sås och lite soja, och någn vitlöks klyfta låt det värmas upp, sedan e de bara o äta smile

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "
Andreas_ace
12 januari 2008 · 375 Inlägg

Ngt som är gott är "ungsbakad frukostkorv med koktpotatis)
Frukostkorv kan bytas ut mot ngn annan korv som är "tjock", vi pratar inte smala hotdogs eller falukorv.

recept för 2 pers:

4 st korvar.
6 potatisar ( medelstora)
1 medelstor lök
2-3dl matgrädde ( 15% är perfekt)
Ketchup eller tomatpuré
salt peppar.

Börja med att starta upp ugnen på 175grader.
Sätt igång kokvatten och koka potatisen.
Nu kan du förbereda såsen.
Häll ner magrädden i en bunke och vispa ner lite peppar och salt och smaksätt med ketchup. Du bestämmer själv hur mycket smak du vill ha, men få en bra balans och känn att du har en svag "salt smak"
In i kylen så länge.
Hacka löcken fint.
Ta fram en ungsäker form, ganska liten. Det är bara 4 korvar som ska i.
I varje korv så skär du ett snitt igenom och fyller dessa med den finhackade löken, det som inte får plats lägger du formen.
ner med korven i formen och häll över såsen, det är bra om såsen täcker hälfen.

I lagom tid så sätter du in korven i ugnen, då denna ska stå i ca 15 min.

Klart att serveras!

Volvo 740GL (1990)
TTTTT
12 januari 2008 · 945 Inlägg

Sussolita skrev:
*hrrrrmm* är detnu jag ska berätta att jag är utbildad kock tongue

som din advokat kan jag råda dig att inte göra såna uttalanden, med tanke på vad d e för sorts tråd du har skapat *S*

blinka blått om du vill rejsa!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang