6435
Sök

bromsfel...

287 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
hejhej, har en bmw 318i 87 årsmodell...

felet är att bromsen inte tar nått förens längst ner när man tryck ner pedalen helt, men man kan pumpa upp trycket om man pumpar med bromsen några gånger, men trycket försvinner på en gång. Så förra ägarn sa att det var bromsläckage, så jag bad min lillebror att sätta sig i bilen och pumpa på bromsen medans jag kikade om det läckte olja nånstans men såg inte nått.... så jag undrar vad det kan vara för fel, när trycket försvinner..

Mvh
kim

volvo ska de va :)

3 235 Inlägg
12 januari 2008
kiiiimpa skrev:
hejhej, har en bmw 318i 87 årsmodell...

felet är att bromsen inte tar nått förens längst ner när man tryck ner pedalen helt, men man kan pumpa upp trycket om man pumpar med bromsen några gånger, men trycket försvinner på en gång. Så förra ägarn sa att det var bromsläckage, så jag bad min lillebror att sätta sig i bilen och pumpa på bromsen medans jag kikade om det läckte olja nånstans men såg inte nått.... så jag undrar vad det kan vara för fel, när trycket försvinner..

Mvh
kim

Om det är läckage, så märker du att nivån i behållaren skunker.
Om inte, så ska du gå igenom bromsoken och se att allt sitter som det skall, (då tänker jag på bromsklossar...)

330 Inlägg
12 januari 2008
kanske luft i systemet?

Reparatör
306 Inlägg
12 januari 2008
Sjunker inte nivån i bromsvätskebehållaren så är där luft i systemet.

287 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
oljan fösvinner...

volvo ska de va :)

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
12 januari 2008
ställ bilen på torr mark i garaget typ å tryck sätt bromsvätske behållaren å dra å ät en pizza eller nått tongue när du kommer tillbaka lär du se vart det läcker nånstans

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

945 Inlägg
13 januari 2008
bromsolja är väldigt tunnt och flyktigt, behöver inte alls droppa ner under bilen, den kan sprida sig på tex bakaxeln om ett rör är sönder rostat, gå igenom alla kopplingar och försök kolla om dom ser fuktiga ut...kolla efter fuktfläckar utmed rör och så.
Sen så vet jag inte om du har trummor bak, isf så kan ju cylindrarna bak läcka och då rinner ju den oljan innan för broms skölden.

blinka blått om du vill rejsa!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
13 januari 2008
Bromsvätska torkar ju typ aldrig ne...

Sök