6394
Sök

Fel på bromsarna varninglampan lyser varje gång jag bromsar (740)

Avstängd
1 266 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
Ja vad fan är det för fel, varje gång jag bromsar lyser  bromslampan, och jag testade bromsa hårt då låste sig bara ett däck i fram tror jag yikes varför är det så ! ingen bromsvätska har försvunnit heller...för 3 månader sedan när jag åkte den sist så åkte pedalen ner till golvet helt plötsligt..men de funka efter det så jag tänkte inte nå mer på det !

det går inte åka bilen så här, livsfarligt ju, däcket låser sig för ingenting...nya skivor runt om och bromsbelägg...
kan det vara fel på den här grejjen som bromsvätske hållaren sitter på ?..är det svårt att byta den ?
Senast redigerat av TheFinnishFlash (17 januari 2008)

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Hobby-Skruvare
203 Inlägg
17 januari 2008
Jag har haft liknande syntom på min.  Då var det en packning i huvudbromscelindern (den där grejjen som bromsvätske hållaren sitter på) som hade gätt sig. Det e en enkel åtgärd att byta men det underlättar om du har en sprängskiss på huvudbromscelindern innan du gör detta. Alternativt en lika dan o ta sönder.

Syns man inte så finns man inte
Min projekttråd 240:n

Avstängd
1 266 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
SpittaN skrev:
Jag har haft liknande syntom på min.  Då var det en packning i huvudbromscelindern (den där grejjen som bromsvätske hållaren sitter på) som hade gätt sig. Det e en enkel åtgärd att byta men det underlättar om du har en sprängskiss på huvudbromscelindern innan du gör detta. Alternativt en lika dan o ta sönder.

jag har en likadan exktra, kan man flytta över hela klumpen till min ? eller är det svårt..är det inte 4broms rör oxå

13 Inlägg
17 januari 2008
Testa att lufta systemet med trycksatt bromsvätskekopp...

Avstängd
1 266 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
BMW750Robban skrev:
Testa att lufta systemet med trycksatt bromsvätskekopp...

"trycksatt bromsvätskekopp" vad fan är det yikes
´kan jag inte testa lufta vanligt ?
men den här lampan ska inte lysa bara för det är luft i systemet väl ?
kan det komma in luft om jag gör som jag gorde..dvs köra på en vanlig väg 50km/h sen bromsa och pedalen åker ner i botten :S
iofs så har den här lampan börjat lysa nu när den har stått stilla 3 månader...hm och vad jag kan minnas så funkade bromsarna fin fint sist..skumt detta hmm

Hobby-Skruvare
203 Inlägg
17 januari 2008
Har du en likadan så är det ju bara att byta.  Kolla bara att den är likadan innan. jag trodde med att jag hade en extra men när jag skulle montera den så var den tvärtom. Så då tog jag bara packningarna från den

Avstängd
1 266 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
SpittaN skrev:
Har du en likadan så är det ju bara att byta.  Kolla bara att den är likadan innan. jag trodde med att jag hade en extra men när jag skulle montera den så var den tvärtom. Så då tog jag bara packningarna från den

det borde vara samma båda bilarna är från 86 fast ena är turbo..
okej vilket är lättast byta packning eller byta hela silverklumpen ?

Hobby-Skruvare
203 Inlägg
17 januari 2008
byta klumpen e nog enklast slipper man "öppna upp" o pilla ju... Nackdelen med det är att du inte vet konditionen på den "nya innan du sätter dit den men  det borde ju inte vara några problem.  Inte allt för vanlig att man kör sönder packningarna.
PS (jag e ingen expert på området så jag kan mycket väl ha fel nu men jag hade som sagt var samma fel på min o det ordnade sig efter bytet) DS

Sök