Eq köp!

Freedy
22 januari 2008 · 90 Inlägg

Tjenare, har byggt in lite SQ ljud i bilen, en saab 900 -95. Kör med Alpine 9887 HU, Radical audio framsystem, PG RSd 10" (2st) och Focal 1.800 till basarna. Ett till focal 4-kanal ska inhandlas till framsystemet. Men det jag undrar nu är om en "Phoenix Gold EQ 215 Ix" Är värd att köpa eftersom jag hittat ett bra pris på en sådan. Jag menar blir det en klar förbättring i systemet eller en dydrare eq är kanske att sattsa på?

MVH Freddy

BilstereoSEX
22 januari 2008 · 210 Inlägg

Hallå !
Om du har en sådan HU !.......missade du att köpa en med ett R  ???

MVH  B i M

Freedy
22 januari 2008 · 90 Inlägg

BilstereoSEX skrev:
Hallå !
Om du har en sådan HU !.......missade du att köpa en med ett R  ???

MVH  B i M

Nej nej givetvis är det en R, Med tidskomp och sånt. Tänkte bara ifall där finns lite extra funktioner i Eq:n som jag inte har i HU?

MVH Freddy

BilstereoSEX
22 januari 2008 · 210 Inlägg

BRA !!!  Då tycker ja att du ska skaffa imprint boxen !  KTX-100 EQ

Håll dig till samma märke !

MVH   B i M

Senast redigerat av BilstereoSEX (22 januari 2008)

Freedy
22 januari 2008 · 90 Inlägg

BilstereoSEX skrev:
BRA !!!  Då tycker ja att du ska skaffa imprint boxen !  KTX-100 EQ

Håll dig till samma märke !

MVH   B i M

Jaja för fan, jag är inte helt bakom flötet, köpte naturligtvis i princip det bästa jag kunde få tag på, fick massa rekommendationer på denna. Men den här imprint boxen är det någon som verkliugen säljer och har den hemma nu? Har du testat den, håller den vad den lovar?

MVH Freddy

jonash SM-Guld Billjud 2007&08
22 januari 2008 · 2 353 Inlägg

Freedy skrev:

BilstereoSEX skrev:
BRA !!!  Då tycker ja att du ska skaffa imprint boxen !  KTX-100 EQ

Håll dig till samma märke !

MVH   B i M

Jaja för fan, jag är inte helt bakom flötet, köpte naturligtvis i princip det bästa jag kunde få tag på, fick massa rekommendationer på denna. Men den här imprint boxen är det någon som verkliugen säljer och har den hemma nu? Har du testat den, håller den vad den lovar?

MVH Freddy

Spontant så känns det som att en EQ215 (som i och för sig är en sjuhelsikes fin EQ) är som att lägga tårta-på-tårta så att säga. Du har ju redan rätt bra EQ i din huvudenhet. Så mitt tips är att nyttja den till att börja med.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
gurenius
22 januari 2008 · 1 631 Inlägg

BilstereoSEX skrev:
BRA !!!  Då tycker ja att du ska skaffa imprint boxen !  KTX-100 EQ

Av vilken anledning ska ha ha Imprint-boxen? Med den system-setupen är det väl inte det mest optimala, eller?

----

Den parametriska EQn i spelaren räcker långt. Jag har aldrig provat PGs EQ, har du nån länk till mer detaljer om den?

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang