Jag blir så satans sur... (familjeparkeringar)

Rillbur
26 januari 2008 · 33 Inlägg

MrTurbo skrev:
Kan bara inte begripa varför ni som inte har ungar skall använda de extra breda familjeparkeringsrutorna för???  Ni VILL alltså att vi med ungar i bilen skall slå upp dörrarna i bilen brevid? Är ni bara dumma eller lata, mest troligt är väl båda delarna. Sedan gnäller vissa om att en barnfamilj ger dem parkerinsbucklor i dörrarna. Hade ni utan ungar gett fan i våra platser hade många av de skadorna gått att undvika.

Platserna för handikappade verkar det också vara fritt fram att använda? Det finns INGA undanflykter, det finns INGA anledningar till att en frisk person utan barn skall använda någon av dessa platser.

Gör oss en tjänst, använd de vanliga parkeringarna! Det tjänar vi alla på i längden.

Är du tomte på riktigt eller? På dej låter det som att om man har ungar är det fritt fram att ge bilen som står parkerad bredvid bucklor och skador?! Jag använder familje parkerings rutor så ofta jag kan för att inte få bucklor för att de rutorna är mycket bredare än vanliga parkeringsrutor! Om du eller dina ungar bucklar eller repar bilen bredvid dig på en parkerings plats så är det Ditt eller dina ungars fel och alltså Din skyldighet att underrätta ägaren om händelsen! Men det skulle väll inte du göra? utan fort som fan in med ungar, frugan och matkassar o iväg, eller har jag fel?

/Mvh

Volvo 740 "Jumbi" (1989)
evilaudio
26 januari 2008 · 16 195 Inlägg

finns enn mycke bättre sätt... lämna ungarna hemma när du handlar så slipper vi oroa oss för dörruppslag samt en massa gnälliga jävla ungar i affären..

Senast redigerat av evilaudio (26 januari 2008)

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
evilaudio
26 januari 2008 · 16 195 Inlägg

har fått dörruppslag på en bil när ja satt i den.. men ja lovar att han som gjorde de INTE gör om de igen.. hans bil fick mer än bara ett dörruppslag kan ja lova..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Masterworks
26 januari 2008 ·

evilaudio skrev:
finns enn mycke bättre sätt... lämna ungarna hemma när du handlar så slipper vi oroa oss för dörruppslag samt en massa gnälliga jävla ungar i affären..

Hehehe... Kan jag lämna ungarna hos dig då?  wink

evilaudio
26 januari 2008 · 16 195 Inlägg

Masterworks skrev:

evilaudio skrev:
finns enn mycke bättre sätt... lämna ungarna hemma när du handlar så slipper vi oroa oss för dörruppslag samt en massa gnälliga jävla ungar i affären..

Hehehe... Kan jag lämna ungarna hos dig då?  wink

tror inte du vill ha mig som barnvakt..tongue

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Big_JN
26 januari 2008 · 2 126 Inlägg

Tycker att dom "vanliga" parkeringsrutorna blivit så jävla trånga!! Har man en tvådörrars så kan det vara jävligt svårt att ta sig ut ifrån bilen ibland, speciellt om man e byggd som ett kylskåp och e ungefär lika vig som ett!  wink

Ställer mig alltid oftast en bit ifrån så man slipper andra bilar!

Madhouse
26 januari 2008 · 1 079 Inlägg

Jag tar min bruksbil när jag ska handla aldrig jag lämnar min bil på en fylld parkering, om jag måste handla med finbilen så ställer jag mig långt borta och skickar in tjejen att handla, sist jag lämnade bilen backa nån in i den och lämnade en repa på bakre kofångaren och då stod min bil helt öde så långt bort från alla andra. Familjeparkeringar är i mitt tycke löjligt när man ser äldre personer få gå betydligt längre för att nån familj som det inte är nåt fel på fysiskt ska kunna handla med en skock ungar.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Eisenhut
26 januari 2008 · 1 827 Inlägg

Angående att ta folks parkeringsplatser.

Jag jobbar, iaf en månad till på poståkeriet, kör företagspaket med skåpbil... Varför respekterar folk inte parkeringsförbud och lastzoner? Det är lika jävla irriterande varje gång man kommer och ska lossa paket och det står en jävel i min lastzon för att han inte pallat hitta en annan parkeringsplats. Jag kör i Malmö Centrum och det är ju inga alternativ än att använda dessa platser.

Nu har jag däremot bara börjat skita i det och helt sonika dubbelparkerar på dom platser där jag tycker det är lämpligt. Många svordomar har man fått, men inga böter så jag är lycklig...

Någon här inne som kan erkänna att parkeringsförbud eller lastzon är ett alternativ när man "bara" ska?

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
_Spawned_ Maskinförare
26 januari 2008 · 1 163 Inlägg

Mitt tips, ge FAN i att parkera vid byggarbetsplatser.. jag vet en hjullastarförare som inte kom in på bygget för en felparkerad bil, han hämtade långgafflarna och bar bort bilen. :S samma, tänk efter vid snöröjning, där är inte heller traktorförare särskilt glad att lata personer parkerar som ett arsle..

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
kvistarn
26 januari 2008 · 49 Inlägg

haha, har märkt på sista tiden att folk börjat parkera som arslen i linköping, tex på biltema parkeringen ställer sig bilar mitt i körfälten på parkeringen, det stör mig nåt oerhört, samma sak på ica här, det står ofta bilar bredvid rutorna och blockerar genomfarterna, hade jag haft en gammal vinterbil så hade jag nog mejat mig fram vid några tillfällen:D

Man får vänja sig...
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
26 januari 2008 · 6 170 Inlägg

kvistarn skrev:
haha, har märkt på sista tiden att folk börjat parkera som arslen i linköping, tex på biltema parkeringen ställer sig bilar mitt i körfälten på parkeringen, det stör mig nåt oerhört, samma sak på ica här, det står ofta bilar bredvid rutorna och blockerar genomfarterna, hade jag haft en gammal vinterbil så hade jag nog mejat mig fram vid några tillfällen:D

Det händer ofta att den tanken far genom huvudet:

"Hade jag haft en rishög istället hadde jag....."

Jag har faktiskt en rishög men den är tyvär inte tillåten att rulla på svenska vägar tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Carlsberg
26 januari 2008 · 111 Inlägg

Hehe, aldrig sett en såkallad "familjeparkering" förut:P. Finns det sådana på riktigt?, hehe
Snart börjar de väl göra parkeringar för pensionärer och gubbar med medelålderskris också.

"The beast got 500 horsepower and a Borla exhaust system, it does 0-60 in about.... ehm 4.3 seconds..yeaah. -Wow you can read the broschuer."
Saab 9-3 (2008)
Saab 900 s (1990)
P-G Säl-Tämjare...
26 januari 2008 · 1 024 Inlägg

MrTurbo skrev:
Kan bara inte begripa varför ni som inte har ungar skall använda de extra breda familjeparkeringsrutorna för???  Ni VILL alltså att vi med ungar i bilen skall slå upp dörrarna i bilen brevid? Är ni bara dumma eller lata, mest troligt är väl båda delarna. Sedan gnäller vissa om att en barnfamilj ger dem parkerinsbucklor i dörrarna. Hade ni utan ungar gett fan i våra platser hade många av de skadorna gått att undvika.

Platserna för handikappade verkar det också vara fritt fram att använda? Det finns INGA undanflykter, det finns INGA anledningar till att en frisk person utan barn skall använda någon av dessa platser.

Gör oss en tjänst, använd de vanliga parkeringarna! Det tjänar vi alla på i längden.

jag förstår ditt problem

Vilket jävla drag :)
Mortalis VW-nörd?
26 januari 2008 · 4 332 Inlägg

de som är roligast är ändå att när jag var mindre så vet iaf inte jag, inte hört ngn som klagat, om att de fått skador på dörrarna, far min har haft bil i gbg i 25 år eller så, först på senare år som det uppkommit, och detta är för att de 1% familjeparkeringarna blir upptagna då?

civic Naturally Aspiranted
26 januari 2008 · 543 Inlägg

Brukar inte ta Familjerutorna, men handikapp händer ibland att ja tar.
Varför gå 200m när man kan gå 15? (ska ju ändå bara va borta 5-10 minuter) och dessutom finns de massa lediga. Fast de är ungefär 2/10 ggr jag gör de.

Det är de som parkerar PRECIS UTANFÖR ingången till vårat köpcentrum (där finns de inte ens en ruta att ställa sig i) och det brukar va sunkiga 240/740, dvs 18 åringar med nytaget körkort.

Fan tänk om man skulle gnälla över allt

Kanelbullen
26 januari 2008 · 1 722 Inlägg

jajajaja big_smile men här i byn får vi parkera hur vi vill -... ingen som klagar ! wink

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
Phaetoon
26 januari 2008 · 8 156 Inlägg

Precis som kvistarn skrev innan har Linköpingsborna blivit sämre på att parkera, speciellt ute vid Tornby-området. Eller beror det på turister måntro?
Iaf så finns det familjeplatser även där (på vissa enstaka ställen).

Det finns ju en anledning till att det finns just sådana platser. En anledning är ju att barnen i familjebilarna inte ska slå upp dörrarna och sabba för andra bilister. En liknande anledning är ju att man som förälder ska kunna komma åt barnen i baksätet utan att behöva riskera att sabba någon annans bil. En annan anledning är att man ska slippa behöva gå så långt med barnvagn mm.

Jag förstår dom som är lata och parkerar på sådana platser ibland, om det inte finns några andra platser lediga. Men att parkera på handikapplatser? Då förstör man ju verkligen för någon annan. Dom med handikapptillstånd har ju inga alternativ. I vissa fall måste ju dom som drabbas åka hem igen, eller stå och vänta tills någon plats blir ledig. Hur kul är det?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Erick
26 januari 2008 · 4 767 Inlägg

När jag besöker stormarknader och affärscentrum etc ställer jag mej längst bort och dubbelparkerar, i den mån att det finns många lediga platser så att ingen möjligtvis skulle kunna bli utan pga min parkering.
Är det tajt med platser ställer jag mej som vanligt och hoppas på det bästa. Har hänt att jag fotat regplåtar på bilarna brevid mej ifall att det är en skada när jag kommer tillbaka.

Har aldrig stått på en handikappplats därimot.

mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Kakalupia SpaceCowboy
26 januari 2008 · 86 Inlägg

Ett lämpligt straff om dom nu står på familjeparkeringen kanske skulle vara att ge dom ett barn ? Finns ju många barn som behöver hem så varför inte ?

"Only death awaits you all, but do not fear. For is it through death that a new spirit energy is born. Soon, you will live again as a part of me."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang