Vindrutetorkare i bakruta?

nthyrsson
9 december 2005 · 257 Inlägg

Om man tar bort vindrutetorkaren i bakrutan fast bilen har en sådan orginal. Går bilen igenom besiktnigen?

//Swecc0

Lindström Envis optimist
9 december 2005 · 454 Inlägg

Har svårt att tänka mig att de kommer att kolla det. Vet dock inte om det är lagligt. Kolla på vägverkets sida.

Tonkpils blyfot
9 december 2005 · 117 Inlägg

är inte tillåtet

Germax
9 december 2005 · 12 086 Inlägg

Kan tänka mig att det är olagligt men tror inte besiktningsmannen tänker på det. Svårt o uppskatta men det finns ju fler bilar utan torkare iaf.

carawelle
9 december 2005 · 460 Inlägg

Swecc0 skrev:
Om man tar bort vindrutetorkaren i bakrutan fast bilen har en sådan orginal. Går bilen igenom besiktnigen?

//Swecc0

Finns inget krav på torkare i bakrutan

Tonkpils blyfot
9 december 2005 · 117 Inlägg

ok enligt mina uppgifter så testar dom alltid Torkare

stromqvist
10 december 2005 · 88 Inlägg

a men de e väl upp te en själv om vill ha torkare bak eller inte skulle ja tippa på i allafall.

carawelle
10 december 2005 · 460 Inlägg

Tonkpils skrev:
ok enligt mina uppgifter så testar dom alltid Torkare

Torkare fram på bilen kollas alltid.
Baktill kollas inte torkare pga att det inte krävs torkare på bakrutan.

Sveas__Stolthet
10 december 2005 · 13 Inlägg

tror nog inte det. eftersom att det är så orginal

Tittade in, å inuti satt en inuit å tittade ut
turbo_e36
10 december 2005 · 61 Inlägg

torkare bak är ingen lag på att ha ,, får monteras eller göras urkunktion om man vill de

De är bara olyckliga människor som inte kör bmw
mrcelica
10 december 2005 · 1 639 Inlägg

Vad är meningen med att ta bort den då? Det blir ju knappast snyggare med en ful plastplugg i bakluckan...

Senast redigerat av mrcelica (10 december 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
carawelle
12 december 2005 · 460 Inlägg

Sveas__Stolthet skrev:
tror nog inte det. eftersom att det är så orginal

Tro är en sak... Veta är  nåt helt annat..
Jobbar med bilar hela dagarna och har aldrig hört eller råkkat på att det skulle vara nåt problem vid besiktning

xBjorlingx
12 december 2005 · 433 Inlägg

Är ju skönt som fan med torkare i bakrutan ju..när man har hela rutan full med vatten å inte ser någonting bakåt..då önskar man att man hade torkare..men minuset är ju att det är så jäkla fult sad

turbotompa fritidsprofessor
12 december 2005 · 1 197 Inlägg

jaa..de vore ju konstigt om det var olagligt.. för då skulle de knappast vara lagligt att köra skåpbil o liknande...
likadant så kan man slita bort innerbackspegeln o höger yttre backspegel, vänster vet ja inte. Men jag besiktigade en bil utan höger o inre spegel

xBjorlingx
12 december 2005 · 433 Inlägg

turbotompa skrev:
jaa..de vore ju konstigt om det var olagligt.. för då skulle de knappast vara lagligt att köra skåpbil o liknande...
likadant så kan man slita bort innerbackspegeln o höger yttre backspegel, vänster vet ja inte. Men jag besiktigade en bil utan höger o inre spegel

Vore konstigt att det va olagligt ja, eftersom det finns så många bilar utan torkare..höger backspegel är det ingen lag på. innerbackspegel vet jag inte. Likadant där så finns det ju skåpbilar osv. utan innerbackspegel. Så då borde det inte vara nån lag på det på vanliga bilar..

FugitivE BMW Power
13 december 2005 · 2 362 Inlägg

Pratade faktiskt med farsan om det nyss tongue med tanke på att jag inte har någon torkare bak.. så egentligen så borde den inte gå igenom med tanke på att det sitter en där orginalt, då ska ju den sitta där.. fast farsan snackade om något att det inte fanns någon riktig "lag" på att man måste ha torkare bak.. fast aja, jag vet inte riktigt. Farsan hade själv en golf 2a för ett bra tag sen och då gick den igenom med borttagen torkare bak iaf.. fast som sagt jag tror faktiskt inte besikt. killarna tänker så mycket på det..

BMW, bogsering med wire :/
parayaCar
13 december 2005 · 424 Inlägg

vår volvo gick igenom fast än torkaren pajjat för länge sedan

**// Toyota \\**
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang