tobee skrev:
steifan skrev:
tobee skrev:
Ja men BMWn var ju bättre;) Volvon påverkas nog mer av sidovind också pga högre area på karossen.
"Den kantiga karossen har emellertid också sina fördelar. En av den är rejält utrymme för passagerarnas huvuden i både fram- och baksäte, en annan är en okänslighet för sidvindar som i de strömlineformade karossernas tidevarv är lika ovanlig som välkommen" //Teknikens Värld

Vilket renodlat skitsnack!

Alla som åkt i en 740(och är lite opartiska) kan nog hålla med om att volvon beter sig som en orm i motorvägsfart när det blåser ute. Annat är det med min "strömlinjeformade" 330Ci. Ganska okänslig
Jag tycker att 740 är väldigt stadig, särskilt med tanke på chassit, som inte direkt kan klassas som hitech, visst, sitter det 17" 225:er på den osänkt så är den väll lite spårkänslig, men jag upplevde den som typ helt okänslig för sidvind

Med friska dämpare så gick den hyfs i kurvorna med

Sköna bilar att köra

(fast de är klart, lika klippfast, stabil och bekväm som en saab 9000 e den ju inte

)
EDIT: ojojoj vad off-topic vi gick nu

men trådskaparen har ju fått svar på frågan, och får väll avbryta diskussionen när hn vill

Själv tycker jag denna disussionen va ovanligt kul

Senast redigerat av twin_cam (7 februari 2008)
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!