1456
Sök

Vilken är snabbast egentligen? (200sx vs 740)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
12 februari 2008
#241
jasså, den här tråden lever fortfarande roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

One Man Clan
4 287 Inlägg
12 februari 2008
#242
Kan bara tillägga att min vässade 740 Gl vinterbil med en b230F motor (lite fel på den) men med en trimkam (K-kam) och helt och hållet utan luftfilter med kortad insugsslang sticker från 50-110Km/h på 16 sekunder om man börjar på 2an och drar till 3an... tror jag blir dragen av en 200sx om den ligger på 4an i 50 och ger järnet...


Avstängd
1 266 Inlägg
13 februari 2008
#243
Xuri skrev:
Kan bara tillägga att min vässade 740 Gl vinterbil med en b230F motor (lite fel på den) men med en trimkam (K-kam) och helt och hållet utan luftfilter med kortad insugsslang sticker från 50-110Km/h på 16 sekunder om man börjar på 2an och drar till 3an... tror jag blir dragen av en 200sx om den ligger på 4an i 50 och ger järnet...

Hmm lär ha varit lite fel på den ja..

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

huh?
10 427 Inlägg
13 februari 2008
#244
TobbeE_87 skrev:
Hmm, är 99,99% säker på att man kunde välja automat eller manuell 4vxl m overdrive... Och bilarna med automatlåda hade mindre hkr, stog iaf så i min instruktionsbok till min GLT 16v...

Jo men det stämmer. B234F med manuella lådor 88-89 har 159hk.
Automat B234F har 155hk 88 & 89. From 1990 har alla B234F 155hk
manuell eller icke. Lite prylar som skiljer.


One Man Clan
4 287 Inlägg
13 februari 2008
#245
TheFinnishFlash skrev:
Xuri skrev:
Kan bara tillägga att min vässade 740 Gl vinterbil med en b230F motor (lite fel på den) men med en trimkam (K-kam) och helt och hållet utan luftfilter med kortad insugsslang sticker från 50-110Km/h på 16 sekunder om man börjar på 2an och drar till 3an... tror jag blir dragen av en 200sx om den ligger på 4an i 50 och ger järnet...

Hmm lär ha varit lite fel på den ja..

Jo e rätt bra med fel...tändningen står dubbelt så högt som den ska och går ej att justera...ska stå på 12 grader orginal och står på lite mer än 25 grader...


BMW Power
2 362 Inlägg
13 februari 2008
#246
TheFinnishFlash skrev:
FugitivE skrev:
M.Persson skrev:
Får jag bara fråga alla här en sak, vad är det för intressant med att ha en bil som går snabbt rakt fram? har verkligen aldrig förståt mig på det!

På tal om vad? är direkt inga 600hästars bilar vi snackar om när det gäller just 740 och 200sx.. så förstår inte riktigt vad du menar.. ska man kunna köra snabbt i kurvorna utan att bilen säckar ihop, såklart behöver man lite ponnisar under huven, om det ska bli roligt.. Men jag håller med dig.. ska gå minst lika bra i kurvor som rakt fram, annars kan det ju vara..

Det finns iaf en ratt i min bil, så det går och svänga om man nu vill det, sen att man inte kan köra så fort i kurvor är väl en anan sak...brukar inte åka fort i kurvor ändåså :-]

Precis.. för att du inte kan wink

Har direkt inget emot 740isar sådär, då jag har åkt med många, men folk i den här tråden verkar tro att det är någon värstingåk på alla möjliga sätt som finns.. Visa mig en film där en 740 (med vilken org motor som helst) spöar en 200sx s13(som också är org givetvis)

Så bilen enligt mig är värdelös om man ska ha roligt med den.. kanske funkar om man ska ha den som vinterbil smile

Har vi fått svar i tråden någonstans vad en 200sx gör orginalt 0-100 och en orginal 740? redan efter det kan diskussionen avslutas egentligen, då killen undrade vilken som gick "bäst".
Senast redigerat av FugitivE (13 februari 2008)

BMW, bogsering med wire :/

Biltok
117 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
#247
Vi har fått svar tongue 200sx = ca 7sek 0-100
740= 0-100.. går det tongue
att 200sx spöar org 740 har jag fått svar på..
Är imponerad över att tråden levt såhär länge trots allt tongue

Team Frosth

4 Inlägg
13 februari 2008
#248
Om Volvo skulle vara så jävliga på bakhjulen, varför kör ingen drifting med dom..? lol

huh?
10 427 Inlägg
14 februari 2008
#249
FugitivE skrev:
TheFinnishFlash skrev:
Det finns iaf en ratt i min bil, så det går och svänga om man nu vill det, sen att man inte kan köra så fort i kurvor är väl en anan sak...brukar inte åka fort i kurvor ändåså :-]

Precis.. för att du inte kan wink

Med vilja våld & vaselin går allt.

Volvo 240 med lite Volvo original räserdelar:

" This is from a Road&Track comparison test of sports sedans, Aug 1991:
After completing one of the twistiest, most challenging portions of our [test] loop, we came away with respect for this upright rather boxy live-rear-axle sedan that could keep pace with cars of obviously more sporting intent. "It's your worst nightmare," said one of us, "to be going along at a really good clip and see this *Volvo* right on your bumper. "

tongue


493 Inlägg
19 februari 2008
#250
polaren har en nissan 200sx och min andra polare har en trimmad 760tic dom låg runt samma hk och nissan 200 gick sjukt mycket bättre det går inte komma ifrån 200sx= sportbil 740/760 är gubb bilar med turbo så är det bara.lol


3 059 Inlägg
19 februari 2008
#251
740 HAHAHahahaha


166 Inlägg
19 februari 2008
#252
Hur kan man låta bli att älska Garaget.org? roll


One Man Clan
4 287 Inlägg
19 februari 2008
#253
Euroman skrev:
polaren har en nissan 200sx och min andra polare har en trimmad 760tic dom låg runt samma hk och nissan 200 gick sjukt mycket bättre det går inte komma ifrån 200sx= sportbil 740/760 är gubb bilar med turbo så är det bara.lol

En chippad 200 får inte så möe pulver och går inte så bra ...skulle tro att en 740 tic som e chippad drar jämnt om inte bättre än en 200 om vi har rätt förare och fint skick på bilen...


BMW fantast
1 172 Inlägg
19 februari 2008
#254
Xuri skrev:
Euroman skrev:
polaren har en nissan 200sx och min andra polare har en trimmad 760tic dom låg runt samma hk och nissan 200 gick sjukt mycket bättre det går inte komma ifrån 200sx= sportbil 740/760 är gubb bilar med turbo så är det bara.lol

En chippad 200 får inte så möe pulver och går inte så bra ...skulle tro att en 740 tic som e chippad drar jämnt om inte bättre än en 200 om vi har rätt förare och fint skick på bilen...

HAHA... tror inte en Container drar en 200... inte ens trimmad... vill se bevis på det.... hur trimmad ska den vara då? med 500 hk så möjligtvis gör den det, men inte normal trimmning och "bonna" trimmning som många (inte alla) 740 ägare gör...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
19 februari 2008
#255
Alla som är trötta på att höra om våldsamt snabba 740 som gör 0-100 på enåenhalv sekund och toppar mer än en Bugatti Veyron; Säg JA!
JA!!! Det var väl en original 200 sx mot en original 740 turbo det gällde? Så bubbla om era häftiga fyrkantsbilar från GBG i en egen tråd.. mad

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

One Man Clan
4 287 Inlägg
19 februari 2008
#256
AeroMalm skrev:
Xuri skrev:
Euroman skrev:
polaren har en nissan 200sx och min andra polare har en trimmad 760tic dom låg runt samma hk och nissan 200 gick sjukt mycket bättre det går inte komma ifrån 200sx= sportbil 740/760 är gubb bilar med turbo så är det bara.lol

En chippad 200 får inte så möe pulver och går inte så bra ...skulle tro att en 740 tic som e chippad drar jämnt om inte bättre än en 200 om vi har rätt förare och fint skick på bilen...

HAHA... tror inte en Container drar en 200... inte ens trimmad... vill se bevis på det.... hur trimmad ska den vara då? med 500 hk så möjligtvis gör den det, men inte normal trimmning och "bonna" trimmning som många (inte alla) 740 ägare gör...

Jag har aldrig trimmat en 740 och vet inte hur trimvänliga dom är men spisen är de inget fel på utan turbon är nog flaskhalsen och dom gamla aggregaten går att dra till runt 22-230 hk skulle jag tippa på

Vad får man i en 200 med chip ? vad har man för ca tid 0-100km/h med en chippad 200 ?


Nu snackar vi inte om container men en polares steg 2 chippade s40 på ca 240 hk drar en annans kompis 200sx s14 sportedition med 3 tums chip osv...nu snackar vi om 402 meter + framhjulsdrift vs bakhjulsdrift..


Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
19 februari 2008
#257
AeroMalm skrev:
HAHA... tror inte en Container drar en 200... inte ens trimmad... vill se bevis på det.... hur trimmad ska den vara då? med 500 hk så möjligtvis gör den det, men inte normal trimmning och "bonna" trimmning som många (inte alla) 740 ägare gör...

Jag skulle vilja se en orginal 200sx spöa en 740 med över 300hk wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

BMW fantast
1 172 Inlägg
19 februari 2008
#258
s14 sportedition??? aldrig hört att det´finns sportedition... tror inte en s40 med 240 hk drar en chipad s14... en chippad s14 går bra.... en chippad 200sx s13 gör väl 0-100 på under 7 sek, och en chippad s14 är väl nere på 6 blankt och  om man kan köra... gjorde min polares s14 emd ca 270 hk...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

Herr
1 722 Inlägg
19 februari 2008
#259
Det jag skulle vilja se, det är en original opel corsa 1.4l spöa en valfri ferrari! det skulle jag va väldigt skeptisk till!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

One Man Clan
4 287 Inlägg
19 februari 2008
#260
AeroMalm skrev:
s14 sportedition??? aldrig hört att det´finns sportedition... tror inte en s40 med 240 hk drar en chipad s14... en chippad s14 går bra.... en chippad 200sx s13 gör väl 0-100 på under 7 sek, och en chippad s14 är väl nere på 6 blankt och  om man kan köra... gjorde min polares s14 emd ca 270 hk...

Han som har bilen säger att de är sportedition...bbs fälgar ser de ut som..sänkt orginal...osv osv

Nej du behöver inte tro att den s40in gjorde de ...men vi var många på de rejset i alla fall som såg de
Endast steg 2 autotechchip...3 tums och 1.5 bars laddtryck...

Min bil hade ungefär samma spis / effekt som en chippad 740...lite mer vikt/effekt...med 3 pers i bilen var vi nere under 6 sekunder med gtekmätaren...den lägsta var 5.84 sekunder..och låg runt 6 sekunder ett flertal gånger...var dock inte riktigt inställd då och var tvungen å växla till 3ans växel samtliga gånger..

Den där s40in gör 0-100 på mindre än 6 sekunder för de gör min jobbarkompis betydligt mer vässad s40 och den blir frånkörd av steg 2 chippade i början



Sök