Göra egna sidokjolar..

Dahlis83
15 december 2005 · 78 Inlägg

Har funderat på att göra egna sidokjolar men har adrig gjort det innan så nu undrar jag om där e någon som vet några bra tips på hur man kan göra det lättast.. har hört att många använder byggskumm. alla tips är av intresse.. Mvh André

Senast redigerat av Dahlis83 (15 december 2005)

Honda The Power Of Dreams
turbotompa fritidsprofessor
15 december 2005 · 1 197 Inlägg

riktiga män bygger i plåt...

Gormanz SRT4 2,4T & 9000 2,3T
15 december 2005 · 272 Inlägg

Du kan använda plåt. Du kan också göra en form av byggskum som du sedan gjuter av med glasfiber.

/Gormanz
Germax
15 december 2005 · 12 086 Inlägg

Det sista jag skulle göra själv är kjolarna. Finns universalmodeller som är mkt billiga. Att börja kladda med byggskum och gjuta är en krävande process. Lägg ned den energin på en ny front ist.

Det går att göra kjolar i plåt, men då blir det nog modellen "rakt ner". Sätt många exemplar på 240is.

Tuffhaggman
16 december 2005 · 864 Inlägg

mds säljer ju universalmodeller för runt 1500:- det kanske är nåt att satsa på..

Dahlis83
16 december 2005 · 78 Inlägg

okey tackar för inläggen.. får se hur det blir

Honda The Power Of Dreams
Dirq
16 december 2005 · 305 Inlägg

Men om man inte vill ha universal så kan det ju var roligt att göra sina egna.
En ide är ju att inte göra direkt på bilen utan försöka hitta några billiga beganade och kleta på.
Sen fungerar byggskum bra det kör jag med.
Dom största problemen igentligen är att det kostar mera än att köpa klara ofta, och det kan vara svårt att få dom gämna så båda sidorna blir likadana.
Men lycka till Dahlis.

Saab 9-5 2,3ltt "Banbilen" (1998)
Darkie dARKiE
16 december 2005 · 5 031 Inlägg

gör dem i plåt! hade det på mitt första projekt blev jävligt fint! gör bara en mall som du vill ha det! så böjer en plåtfirma åt dej! /dakka

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Dahlis83
16 december 2005 · 78 Inlägg

Ja det e ju de med att de ska bli lika på båda sidorna.. men det e alltid roligast att försöka att göra något själv oxå för då vet man att man e ensam om att ha det.. det e därför som jag har byggt min fram och bakspoiler själv.. och det börjar jag faktiskt bli nöjd med. tackar än en gång för alla tips

Senast redigerat av Dahlis83 (16 december 2005)

Honda The Power Of Dreams
Dahlis83
18 december 2005 · 78 Inlägg

Ingen annan som har några bra tips på hur man kan göra egna kjolar?? alla tips e bra

Honda The Power Of Dreams
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang