Eftersnack: ÖREBRO STREET MEET #1 - Garaget.org 5:e April 2008 |

Chifen < T 00 >
8 april 2008 · 88 Inlägg

850_GLT skrev:

Chifen skrev:
Läste på startsidan av garaget att det är Vingåkraträffen den 3 Maj i Vingåker.
Hörde när vi var nere vid viby krog att Norrköpings gänget skulle fixa ordning en träff den 3 maj , kan bli lite jobbigt för vissa att komma då när man kanske är på vingåker , men men jag åker till Norrköping iallafall hade jag tänkt mig , är det nån mer som funderar på det ?? och vem håller i det ??

MVH

vingåker börjar kl 11 på dagen. Sen på kvällen är det i nrkpg. Så man åker först till vingåker sen nrkpg smile blir kanon big_smile

Det är ju sant , är ju inte så långt i mellan heller (tror jag ) . men det blir ju en hel kanon dag den lördagen först vingåker sen norrköping , blir ju perfekt cool

Chifen
Chifen < T 00 >
8 april 2008 · 88 Inlägg

rosten1000 skrev:
Nu startar vi en ny tråd mitt i denna trådsmile
Är det någon mer än jag som vill ha en ny träff?
I så fall. Då kanske det behövs fler folk som jobbar på och med träffen.
Vilka mer än jag är intresserade. Kroka på denna lista i så fall.
Så kan arrangörerna välja och vraka om dom är sugna på att skapa en ny träff och vill ha hjälp.

Lista på frivillig arbetskraft för en ny träff.

1. Rosten1000

2. Chifen

Senast redigerat av Chifen (8 april 2008)

Chifen
Thommie
8 april 2008 · 192 Inlägg

Jag tyckte det var en trevlig träff! men jäklar va poliser de va ute..!! Dock tycker jag iaf man ska lägga en träff tidigare på dagen, då det är bättre med ljus o möjligtvis mindre alkohol än o lägga träffen på kvällen. Dock absolut inget fel alls på den.

Hoppas vi ses på fler träffar allihop!

Volkswagen Passat "4Motion" (2007)
SuperNova
8 april 2008 · 236 Inlägg

När det är såna här tillställningar så får man räkna med att
någe händer eller att någon vill "leka", va framme till ett par killar
och pratade, dom hoppade på sin bil och
fick då höra att Crew hade slitit ner en kille därifrån utan att säga någe först (livsfarligt),
som sen åkte på en rejäl utskällning, och det höll på att bli slagsmål.
Jag vart RIKTIGT chockad över att nästan alla var så trevliga
och humöret var på toppen,
varför inte säga lite vänligt att folk ska sluta ist?
Det fungerade ju när jag sa till.

Är det någon som har varit så kvällsträffar utan lek??
Det har inte jag och jag har varit på ganska många träffar runt om
i Sverige.
Visst jag förstår att man inte vill ha ett kaos när man håller i sånt här,
men så svårt är det inte att bara säga sluta.

Rostens-garage
8 april 2008 · 545 Inlägg

Xeka skrev:
När det är såna här tillställningar så får man räkna med att
någe händer eller att någon vill "leka", va framme till ett par killar
och pratade, dom hoppade på sin bil och
fick då höra att Crew hade slitit ner en kille därifrån utan att säga någe först (livsfarligt),
som sen åkte på en rejäl utskällning, och det höll på att bli slagsmål.
Jag vart RIKTIGT chockad över att nästan alla var så trevliga
och humöret var på toppen,
varför inte säga lite vänligt att folk ska sluta ist?
Det fungerade ju när jag sa till.

Är det någon som har varit så kvällsträffar utan lek??
Det har inte jag och jag har varit på ganska många träffar runt om
i Sverige.
Visst jag förstår att man inte vill ha ett kaos när man håller i sånt här,
men så svårt är det inte att bara säga sluta.

Om du är duktig på att ta folk så passa på att anmäla ditt intresse för att jobba på nästa träff.

Mazda MX-5 Miata "Gubbräsern" (2006)
Ford Tudor "Shorty" (1927)
Ford T-23 "Lillebror" (2002)
SuperNova
8 april 2008 · 236 Inlägg

Okej Så typiskt Örebroare, varför inte vara lite trevlig och hygglig ist,
alla har samma intressen så varför hacka på varandra??
Jag tycker att dom som kan och vill kan hålla i framtida träffar eftersom
det kräver både tid och pengar till detta.
Alla ni som kom i från E-tuna,Norrköping,Nyköping som vi bubblade skit
med, måste jag säga är ett väldigt trevligt folk. smile
Kul att få ett sånt trevligt bemötande.

viGGe- Tyskstükare!
8 april 2008 · 225 Inlägg

Xeka skrev:
Alla ni som kom i från E-tuna,Norrköping,Nyköping som vi bubblade skit
med, måste jag säga är ett väldigt trevligt folk. smile
Kul att få ett sånt trevligt bemötande.

Tackar! Vi från Eskilstuna är inte så farliga wink

Själva utställningen var riktigt grym!
Sjukt mycket bilar och folk, och kalas puts på de flesta bilarna.

Cruisingen hade gärna kunnat varit mer organiserad. Tyckte att folk åkte som dom ville inne i örebro... Mycket roligare + att det ser bättre ut ifall det kommer ett långt led med bilar wink Till nästa träff kanske det borde ordnas nån "speaker" som håller folket på träffen uppdaterade om vad som gäller.

Annars får jag tacka crew och allt trevligt folk man träffade!

SaabLejon ÖSM #1 -08
8 april 2008 · 484 Inlägg

Xeka skrev:
När det är såna här tillställningar så får man räkna med att någe händer eller att någon vill "leka", va framme till ett par killar och pratade, dom hoppade på sin bil och fick då höra att Crew hade slitit ner en kille därifrån utan att säga någe först (livsfarligt), som sen åkte på en rejäl utskällning, och det höll på att bli slagsmål.
Jag vart RIKTIGT chockad över att nästan alla var så trevliga och humöret var på toppen, varför inte säga lite vänligt att folk ska sluta ist?
Det fungerade ju när jag sa till.

Är det någon som har varit så kvällsträffar utan lek??
Det har inte jag och jag har varit på ganska många träffar runt om i Sverige.
Visst jag förstår att man inte vill ha ett kaos när man håller i sånt här, men så svårt är det inte att bara säga sluta.

Till att börja med, vill jag påpeka att lek i form av att bränna gummi och övrigt svineri absolut inte fick förekomma.
Så det saknar betydelse att skriva nåt såsom : "Är det någon som har varit så kvällsträffar utan lek?? Det har inte jag..."
Meningen och poäng var aldrig detta och de som ej förstod fick snart en tillrättavisning eller avvisning, så fort Crew uppmärksammade problemet.


Åter till inlägget. Som vanligt dras förhastade slutsatser, beklagligt.

Några killar stod vid en bil, en spritflaska kastade i backen så glaset yrde.
Två ur sällskapet stod och hoppade på bakluckan och dessa uppvisade sammantaget ett beteende vi på förhand sagt absolut inte fick förekomma på området.

Då de efter snabbt ingripande med tillsägelse fortfarande vägrade sluta, blev Crew tvungen att hålla i byxorna på ena killen för att påkalla uppmärksamhet, detta för att de skulle sluta och komma ner.
Det hela lyckades och killarna slutade, dock verkade de befinna sig i sin egen värld helt utan förhållningsregler gentemot ex vanligt folk eller respektera träffen och ev kommande träffar.
Sanning är att dessa killar och några få andra starkt äventyrade kommande träffar för alla er andra motorintresserade som trivdes på träffen och uppskattade det hårda jobb som Crew lagt ner för att bla få markägarens tillstånd att hålla en stor bilträff.

Men problemet dvs killarna avvisades efter ordväxling, där ena killen som argumenterade mest och värst var märkbart påverkad samt saknade sans eller normal reson.
Några har nog pratat med berusade killar som har tunnelseende och som i stunden helt verkar sakna förståelse för att det som de just lyckats med inte var världens häftigaste grej utan istället ett stort övertramp på allt vad regler heter.

Om de sedan tycker det är konstigt att Crew ingriper och stoppar svineriet på träffen som befinner sig på privat mark, samt att de blir dokumenterade i sitt svinande, så säger det mer om dem som beter sig som svin och fullkomligt struntar i enkla förhållningsregler.


BubblaN skrev:
Till nästa träff kanske det borde ordnas nån "speaker" som håller folket på träffen uppdaterade om vad som gäller.

Annars får jag tacka crew och allt trevligt folk man träffade!

Vi saknade PA anläggningen denna gången pga en olycklig omständighet vi ej kunnat förutse eller påverka.

Skönt var att så många tog med sig huvudet hemifrån och slöt upp med glatt humör och ett mycket trevligt sätt gentemot varandra och Crew, tack för detta och er medverkan för en lyckad träff smile

Mvh
Crew

Senast redigerat av SaabLejon (8 april 2008)

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17
MGustavsson
8 april 2008 · 13 Inlägg

850_GLT skrev:

Woodpecker skrev:

Rylander skrev:

Som ingen av de andra utställda bilarna hade lagt ner mycket tid och arbete på sina bilar då roll jaja man får väl gratulera till pokalen, dock var ju inte bilen så vacker wink

Det var väldigt många som hade lagt ner mycket tid och arbete på sina bilar men en del hade ju eftermarknads prylar på bilarna "Är en sån själv" och hur svårt är det att handla in sådana lacka och montera igentligen? Sen om man ser till hur begränsad budget Fanny hade så är det okså ett riktigt bra arbete och som sagt "Peoples Choice" är ju den bästa röstnings formen. Men det finns ju alltid den trogna svenska mentaliteten "Fel bil vann" uttrycket!

Jag anser att om folket röstar kan det ju aldrig bli fel!!

Det är väl skitsamma om hon vann.. Det är ju bara en kul grej liksom. Jag har inget emot att hon vann.

håller me fullständigt, folket röstade ju själva... lite pinsamt bara att man "köper" röster genom att "göra" grejjer.... sannolikheten att det är sant är vell inte direkt 100%...men om det förekommit är det jävligt tråkigt för alla som lagt ner sin själ i bilen o spelar rent spel....tack för mej så ses vi i Karlstad!

"Lev galet som ung, hamna i helvetet som kung!"
rosengren1
8 april 2008 · 77 Inlägg

vi hade inte läst alla 50 sidor på denna sida utan visste bara om att det var träff och vi såg inga skyltar om att alkohol, "svineri", burna osv inte fick förekomma.. man kan väl för f*n säga till på ett trevligt sätt?! nått i stil med"det där var onödigt gjort, gör inte så på träff området" istället för "DRA ÅT HELVETE NI ÄR INTE VÄLKOMNA!!! stick härifrån det var jävligt omoget gjort, dra!!"
ta inte för givet att alla kan ALLA regler. Ni är väl inga poliser? om ni vill få stopp på fulla människor är det väl bara att vinka in en polisbil? likadant med bilar som bränner gummi. fanns ju en hel del poliser där.
och att fotografera folk rakt i ansiktet utan att först fråga om tillåtelse? är det lagligt numera? jag vet inte.
hade jag varit den som blev nerdragen ifrån bilen hade jag utan tvekan gjort en anmälan..

tänkte Crew förresten hur omgivningen skulle reagera på träffen? med tanke på allt basljud,motorljud osv. tänk om man skulle jobba dagen därpå och behöva ligga och lyssna på en bas som vibrerar hela natten..

Senast redigerat av rosengren1 (8 april 2008)

man lever bara en gång,så se till att ha så kul som möjligt!
Volkswagen Vento CLX "Fatboy" (1997)
WeDo
8 april 2008 · 3 390 Inlägg

rosengren1 skrev:
vi hade inte läst alla 50 sidor på denna sida utan visste bara om att det var träff och vi såg inga skyltar om att alkohol, "svineri", burna osv inte fick förekomma.. man kan väl för f*n säga till på ett trevligt sätt?! nått i stil med"det där var onödigt gjort, gör inte så på träff området" istället för "DRA ÅT HELVETE NI ÄR INTE VÄLKOMNA!!! stick härifrån det var jävligt omoget gjort, dra!!"
ta inte för givet att alla kan ALLA regler. Ni är väl inga poliser? om ni vill få stopp på fulla människor är det väl bara att vinka in en polisbil? likadant med bilar som bränner gummi. fanns ju en hel del poliser där.
och att fotografera folk rakt i ansiktet utan att först fråga om tillåtelse? är det lagligt numera? jag vet inte.
hade jag varit den som blev nerdragen ifrån bilen hade jag utan tvekan gjort en anmälan..

tänkte Crew förresten hur omgivningen skulle reagera på träffen? med tanke på allt basljud,motorljud osv. tänk om man skulle jobba helgen därpå och behöva ligga och lyssna på en bas som vibrerar hela natten..

Men det ska väl för fan inte behöva sitta uppe skyltar där det står "Inget svineri, tack"  eller ???

Har ni inte bättre omdömme så.........

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
FreddeK
8 april 2008 ·

rosengren1 skrev:
vi hade inte läst alla 50 sidor på denna sida utan visste bara om att det var träff och vi såg inga skyltar om att alkohol, "svineri", burna osv inte fick förekomma.. man kan väl för f*n säga till på ett trevligt sätt?! nått i stil med"det där var onödigt gjort, gör inte så på träff området" istället för "DRA ÅT HELVETE NI ÄR INTE VÄLKOMNA!!! stick härifrån det var jävligt omoget gjort, dra!!"
ta inte för givet att alla kan ALLA regler. Ni är väl inga poliser? om ni vill få stopp på fulla människor är det väl bara att vinka in en polisbil? likadant med bilar som bränner gummi. fanns ju en hel del poliser där.
och att fotografera folk rakt i ansiktet utan att först fråga om tillåtelse? är det lagligt numera? jag vet inte.
hade jag varit den som blev nerdragen ifrån bilen hade jag utan tvekan gjort en anmälan..

tänkte Crew förresten hur omgivningen skulle reagera på träffen? med tanke på allt basljud,motorljud osv. tänk om man skulle jobba helgen därpå och behöva ligga och lyssna på en bas som vibrerar hela natten..

Jag svinade själv inte och fick därför inga klagomål! svårt att förstå hur man ska uppföra sig?

Det var inte powermeet du var på ju! och nej inte behövde du läsa 50sidor...det stod på första och i inbjudan!

Fotografen_Micke Fotograf/Ljudbyggare
8 april 2008 · 781 Inlägg

Bilderna Från Träffen Finns Nu I Mitt Galleri! Alla Är Välkomna Att Titta!!! Kommentera Bilderna När Ni Ändå Kollar In Hos Mig!!!

Fotografen_Micke Fotograf/Ljudbyggare
8 april 2008 · 781 Inlägg

SchumiSRM skrev:

Fotografen_Micke skrev:
Bilderna Från Träffen Finns Nu I Mitt Galleri! Alla Är Välkomna Att Titta!!! Kommentera Bilderna När Ni Ändå Kollar In Hos Mig!!!

Rackarns vilka bilder du fick till!!! För min del blev det bara ett par stycken då jag inte riktigt får motivation till att plåta stillastående, det är dock något jag måste få chansen att lära mig med typ vinklar och sånt. Tummen upp!!!

Tack så himla mycket!

gentoo
8 april 2008 · 569 Inlägg

Härlig träff.. vågade aldrig tro att det skulle komma så många! Hoppas att det blir fler tillfällen här i stan (säger jag som precis flyttat från Örebro till Lindesberg, hehe). Nästa gång får jag inte glömma stativet.. 

Bra jobbat Crew!

Björn J - Projekttråd V40
elof_power Abiit, excessit, evasit, erupit
8 april 2008 · 145 Inlägg

Får säga att jag tyckte allt var toppen men det var ju som vanligt lite mycket fylla sad  min personliga åsikt är: En öl eller två på en träff kanske inte är fel.. Men varför måste man vara full.? Om du själv lagt ner kanske 150 timmar i garaget på att greja med bilen, skulle du så vilja ha fyllon springa runt din bil.? knappast jag iaf..

Burnandet/sladdandet tycker jag väl e lika mycket skit... det är inte efter spelets regler.. hur kul blir drifting tex om det kommer en bil å parkerar på banan..? (alltså motsatsen) hajjar ni... det är inte dom reglerna andra spelar efter..

såå  hade det varit en svina/supa/burn festival hade det nog framkommit ganska klart.. bilutställning å öl hänger inte ihop....

BILUTSTÄLLNING Å ÖL HÖNGER INTE IHOP.....!

tack för träffen smile  nästa gång kommer det en till Cool Celica  "GT4" wink

Abiit, excessit, evasit, erupit - Han har farit, försvunnit, undkommit, störtat iväg.
camaro67 Meister
8 april 2008 · 6 763 Inlägg

brelasten skrev:

SaabLejon skrev:

Xeka skrev:
När det är såna här tillställningar så får man räkna med att någe händer eller att någon vill "leka", va framme till ett par killar och pratade, dom hoppade på sin bil och fick då höra att Crew hade slitit ner en kille därifrån utan att säga någe först (livsfarligt), som sen åkte på en rejäl utskällning, och det höll på att bli slagsmål.
Jag vart RIKTIGT chockad över att nästan alla var så trevliga och humöret var på toppen, varför inte säga lite vänligt att folk ska sluta ist?
Det fungerade ju när jag sa till.

Är det någon som har varit så kvällsträffar utan lek??
Det har inte jag och jag har varit på ganska många träffar runt om i Sverige.
Visst jag förstår att man inte vill ha ett kaos när man håller i sånt här, men så svårt är det inte att bara säga sluta.

Till att börja med, vill jag påpeka att lek i form av att bränna gummi och övrigt svineri absolut inte fick förekomma.
Så det saknar betydelse att skriva nåt såsom : "Är det någon som har varit så kvällsträffar utan lek?? Det har inte jag..."
Meningen och poäng var aldrig detta och de som ej förstod fick snart en tillrättavisning eller avvisning, så fort Crew uppmärksammade problemet.


Åter till inlägget. Som vanligt dras förhastade slutsatser, beklagligt.

Några killar stod vid en bil, en spritflaska kastade i backen så glaset yrde.
Två ur sällskapet stod och hoppade på bakluckan och dessa uppvisade sammantaget ett beteende vi på förhand sagt absolut inte fick förekomma på området.

Då de efter snabbt ingripande med tillsägelse fortfarande vägrade sluta, blev Crew tvungen att hålla i byxorna på ena killen för att påkalla uppmärksamhet, detta för att de skulle sluta och komma ner.
Det hela lyckades och killarna slutade, dock verkade de befinna sig i sin egen värld helt utan förhållningsregler gentemot ex vanligt folk eller respektera träffen och ev kommande träffar.
Sanning är att dessa killar och några få andra starkt äventyrade kommande träffar för alla er andra motorintresserade som trivdes på träffen och uppskattade det hårda jobb som Crew lagt ner för att bla få markägarens tillstånd att hålla en stor bilträff.

Men problemet dvs killarna avvisades efter ordväxling, där ena killen som argumenterade mest och värst var märkbart påverkad samt saknade sans eller normal reson.
Några har nog pratat med berusade killar som har tunnelseende och som i stunden helt verkar sakna förståelse för att det som de just lyckats med inte var världens häftigaste grej utan istället ett stort övertramp på allt vad regler heter.

Om de sedan tycker det är konstigt att Crew ingriper och stoppar svineriet på träffen som befinner sig på privat mark, samt att de blir dokumenterade i sitt svinande, så säger det mer om dem som beter sig som svin och fullkomligt struntar i enkla förhållningsregler.


BubblaN skrev:
Till nästa träff kanske det borde ordnas nån "speaker" som håller folket på träffen uppdaterade om vad som gäller.

Annars får jag tacka crew och allt trevligt folk man träffade!

Vi saknade PA anläggningen denna gången pga en olycklig omständighet vi ej kunnat förutse eller påverka.

Skönt var att så många tog med sig huvudet hemifrån och slöt upp med glatt humör och ett mycket trevligt sätt gentemot varandra och Crew, tack för detta och er medverkan för en lyckad träff smile

Mvh
Crew

jag är ett av dom svinen, men bara för att du är så mkt bättre än mej så vill jag att du skickar en autograf till mej smile + att på nästa träff så ska jag bjuda dej på en öl och sen så ville ja bara tilläga att det blir en anmälan på att ni slet ner min vän från bilen..

Goa glada karlskogingar... Joo visst finns de sånna eller? Killen får väll för fan skylla sig själv om han inte kan sköta sig.

Och om du ska dricka öl så kan du stanna hemma istället för att åka på träffen.

Jag va ganska skeptisk till att ha träffen så sent för att de skulle bli mörkt, men de gav en rätt bra stämmning faktist. Största problemet är väll att folk dricker öl och svinar..

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
brelasten
8 april 2008 · 274 Inlägg

camaro67 skrev:

brelasten skrev:

SaabLejon skrev:

Xeka skrev:
När det är såna här tillställningar så får man räkna med att någe händer eller att någon vill "leka", va framme till ett par killar och pratade, dom hoppade på sin bil och fick då höra att Crew hade slitit ner en kille därifrån utan att säga någe först (livsfarligt), som sen åkte på en rejäl utskällning, och det höll på att bli slagsmål.
Jag vart RIKTIGT chockad över att nästan alla var så trevliga och humöret var på toppen, varför inte säga lite vänligt att folk ska sluta ist?
Det fungerade ju när jag sa till.

Är det någon som har varit så kvällsträffar utan lek??
Det har inte jag och jag har varit på ganska många träffar runt om i Sverige.
Visst jag förstår att man inte vill ha ett kaos när man håller i sånt här, men så svårt är det inte att bara säga sluta.

Till att börja med, vill jag påpeka att lek i form av att bränna gummi och övrigt svineri absolut inte fick förekomma.
Så det saknar betydelse att skriva nåt såsom : "Är det någon som har varit så kvällsträffar utan lek?? Det har inte jag..."
Meningen och poäng var aldrig detta och de som ej förstod fick snart en tillrättavisning eller avvisning, så fort Crew uppmärksammade problemet.


Åter till inlägget. Som vanligt dras förhastade slutsatser, beklagligt.

Några killar stod vid en bil, en spritflaska kastade i backen så glaset yrde.
Två ur sällskapet stod och hoppade på bakluckan och dessa uppvisade sammantaget ett beteende vi på förhand sagt absolut inte fick förekomma på området.

Då de efter snabbt ingripande med tillsägelse fortfarande vägrade sluta, blev Crew tvungen att hålla i byxorna på ena killen för att påkalla uppmärksamhet, detta för att de skulle sluta och komma ner.
Det hela lyckades och killarna slutade, dock verkade de befinna sig i sin egen värld helt utan förhållningsregler gentemot ex vanligt folk eller respektera träffen och ev kommande träffar.
Sanning är att dessa killar och några få andra starkt äventyrade kommande träffar för alla er andra motorintresserade som trivdes på träffen och uppskattade det hårda jobb som Crew lagt ner för att bla få markägarens tillstånd att hålla en stor bilträff.

Men problemet dvs killarna avvisades efter ordväxling, där ena killen som argumenterade mest och värst var märkbart påverkad samt saknade sans eller normal reson.
Några har nog pratat med berusade killar som har tunnelseende och som i stunden helt verkar sakna förståelse för att det som de just lyckats med inte var världens häftigaste grej utan istället ett stort övertramp på allt vad regler heter.

Om de sedan tycker det är konstigt att Crew ingriper och stoppar svineriet på träffen som befinner sig på privat mark, samt att de blir dokumenterade i sitt svinande, så säger det mer om dem som beter sig som svin och fullkomligt struntar i enkla förhållningsregler.



Vi saknade PA anläggningen denna gången pga en olycklig omständighet vi ej kunnat förutse eller påverka.

Skönt var att så många tog med sig huvudet hemifrån och slöt upp med glatt humör och ett mycket trevligt sätt gentemot varandra och Crew, tack för detta och er medverkan för en lyckad träff smile

Mvh
Crew

jag är ett av dom svinen, men bara för att du är så mkt bättre än mej så vill jag att du skickar en autograf till mej smile + att på nästa träff så ska jag bjuda dej på en öl och sen så ville ja bara tilläga att det blir en anmälan på att ni slet ner min vän från bilen..

Goa glada karlskogingar... Joo visst finns de sånna eller? Killen får väll för fan skylla sig själv om han inte kan sköta sig.

Och om du ska dricka öl så kan du stanna hemma istället för att åka på träffen.

Jag va ganska skeptisk till att ha träffen så sent för att de skulle bli mörkt, men de gav en rätt bra stämmning faktist. Största problemet är väll att folk dricker öl och svinar..

jo men sånt får man ju räkna med smile vi är ju faktist från karlskoga smile

fyllo
Rostens-garage
9 april 2008 · 545 Inlägg

Finns det någon bilträff där det är okej att svina?

Toofast Fotograf / Bilbyggare / Trafik Pilot
9 april 2008 · 167 Inlägg

rosengren1 skrev:
vi hade inte läst alla 50 sidor på denna sida utan visste bara om att det var träff och vi såg inga skyltar om att alkohol, "svineri", burna osv inte fick förekomma.. man kan väl för f*n säga till på ett trevligt sätt?! nått i stil med"det där var onödigt gjort, gör inte så på träff området" istället för "DRA ÅT HELVETE NI ÄR INTE VÄLKOMNA!!! stick härifrån det var jävligt omoget gjort, dra!!"
ta inte för givet att alla kan ALLA regler. Ni är väl inga poliser? om ni vill få stopp på fulla människor är det väl bara att vinka in en polisbil? likadant med bilar som bränner gummi. fanns ju en hel del poliser där.
och att fotografera folk rakt i ansiktet utan att först fråga om tillåtelse? är det lagligt numera? jag vet inte.
hade jag varit den som blev nerdragen ifrån bilen hade jag utan tvekan gjort en anmälan..

tänkte Crew förresten hur omgivningen skulle reagera på träffen? med tanke på allt basljud,motorljud osv. tänk om man skulle jobba dagen därpå och behöva ligga och lyssna på en bas som vibrerar hela natten..

Taget från cabrios (www.cabrio.se)  inlägg på www.sec.se.nu killen jobbar som  fotograf

Jag får lägga upp en bild på vem jag vill om denna personen befinner sig på allmän plats.

Dock är det lite luddigt vad gäller närbilder......men sunt förnuft....vill någon bli borttagen och du lagt upp bilden så följer man vanligtvis det, om det inte är av nyhetsvärde. Detta gäller då man ser vem bilden föreställer. En bild tagen t.ex. bakifrån  inzoomat på någons rumpa där man inte med säkerhet kan säga vem det är på bilden så....

Dock FÅR JAG INTE ta bild på dig och tjäna pengar på den utan "modellens" tillåtelse.

Men som sagt, tjänar jag inget på bilden kan inte personen på bilden kräva att jag tar bort den från tex en hemsida.

Och åter igen litet tillägg....är bilden sexistisk, porrig, privat av någon karaktär och man ser vem bilden föreställer så......om den inte är av nyhetsvärde....   

Glasklart eller hur.

Finns en hel del information på www.blf.se där det står om copyright, manipulering av andras bilder osv.


mvh P

Dodge Ram 1500 Laramie "Rolling Big Power" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang