2973
Sök

Saab 9000 Aero-X "500hk saab" (nya bilder på sista sidan!)

Inläggskritiker
990 Inlägg
21 november 2008
Trådstartare
#101
Sådär då har man förmodligen en quaifedrevsats nästa vecka. Rakskuren 6växlad drevsats som håller för ruskiga effekter = Därav är saabs ända akilleshäl avverkad (halvdåliga växellådor)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Reservdansk
6 271 Inlägg
21 november 2008
#102
Är inte den drevsatsen väldigt, väldigt dyr? tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

337 Inlägg
21 november 2008
#103
30 papp har ja för mig smile riktigt brutal bil har du iaf!!!

3 liters diesel, mumma!

Reservdansk
6 271 Inlägg
21 november 2008
#104
Rwd skrev:
30 papp har ja för mig smile riktigt brutal bil har du iaf!!!

Har också för mig det. tongue
Då är du uppe i 130 000.... uschja big_smile
Men kommer gå satan (gatan?!)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

saab nörd
309 Inlägg
24 november 2008
#105
j atycker du gör som jag sa  med den lilla knappen till innerbelyssningen med startspärren så kan bara du starta den;)

är du jobbig vill jag inte ha med dej att göra...

Inläggskritiker
990 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
#106
TurbOla skrev:
Är inte den drevsatsen väldigt, väldigt dyr? tongue

Jo och påväg hem ner i min brevlåda snart lol

Uppe i runt 130k i delar på bilen nu :-S och det är utlagt under ca 1års tid, bara ägt bilen 2år.

Även beställt Xenon Ljus till dimljusen. smile 8000k

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Reservdansk
6 271 Inlägg
26 november 2008
#107
Jag som tycker jag har lagt ut mycket på min motor, är snart uppe i 40k bara på motorrenovering... lol

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Inläggskritiker
990 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
#108
TurbOla skrev:
Jag som tycker jag har lagt ut mycket på min motor, är snart uppe i 40k bara på motorrenovering... lol

Roliga var att ja hade planer att lägga 25k på motorn som mest.
O tyckte det var mycket, nu är ja uppe i 130,000:- :-( och tar ju fan aldrig slut.
Ska ju på sportbromsar så en 15k där, sen koni dämpare runt om 5k.
Det är väl det som är kvar kort o gott, sen får ja vara nöjd.
Men skulle vara skoj med race kammar och större spridare smile
Fan hade fått en fin 3000GT för dom pengarna man lagt

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Inläggskritiker
990 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
#109
Rakskuren 6-växlad tätstegad drevsats för Saab och Opel. Passar rakt i F25/F35 växellådshus och håller för stora mängder effekt. Mycket lämplig för dragracing, banracing rallycross och kompromisslösa gatbilar.

Har under flera år använts i värdens snabbaste Saab (Robert Uhr, 10.41/231km/h) och värlens snabbaste Saab 9-5 (Micke Edstrand, 11.63/212km/h), där över hundra 402m körningar avklarats helt utan transmisionshaveri i någon av bilarna med effekter mellan 600-800hk.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/35427/510182_amp0nb.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/35427/510175_2ka7w5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/35427/510176_i6bjgk.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/35427/510177_p7tazn.jpg

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Reservdansk
6 271 Inlägg
28 november 2008
#110
Där ligger mycket pengar... tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Inläggskritiker
990 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
#111
TurbOla skrev:
Där ligger mycket pengar... tongue

Ja men man slipper ju ras sen, men det är ju skönt med 6växlat o lågväxlat.
Ligga på övreregistret där all kraft finns, och sen att man inte behöver fesköra för att det ska hålla smile

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Filkörning?
852 Inlägg
Jackass
802 Inlägg
28 november 2008
#113
Bra jobbat mannen, nu är det 2 saab's som jag gillar smile

Den andra har du säkert redan sett men, ca 1200kg, 700whp, och quattro i en 99a gör att jag bara måste nämna den för säkerhetesskull: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph … mp;start=0

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"

RELEASE ME!!
188 Inlägg
28 november 2008
#114
Hammarslag skrev:
TurbOla skrev:
Jag som tycker jag har lagt ut mycket på min motor, är snart uppe i 40k bara på motorrenovering... lol

Roliga var att ja hade planer att lägga 25k på motorn som mest.
O tyckte det var mycket, nu är ja uppe i 130,000:- :-( och tar ju fan aldrig slut.
Ska ju på sportbromsar så en 15k där, sen koni dämpare runt om 5k.
Det är väl det som är kvar kort o gott, sen får ja vara nöjd.
Men skulle vara skoj med race kammar och större spridare smile
Fan hade fått en fin 3000GT för dom pengarna man lagt

jo men det är mycket fränare med en 9000

release Me!!

Inläggskritiker
990 Inlägg
29 november 2008
Trådstartare
#115
Fogel skrev:
Hammarslag skrev:
TurbOla skrev:
Jag som tycker jag har lagt ut mycket på min motor, är snart uppe i 40k bara på motorrenovering... lol

Roliga var att ja hade planer att lägga 25k på motorn som mest.
O tyckte det var mycket, nu är ja uppe i 130,000:- :-( och tar ju fan aldrig slut.
Ska ju på sportbromsar så en 15k där, sen koni dämpare runt om 5k.
Det är väl det som är kvar kort o gott, sen får ja vara nöjd.
Men skulle vara skoj med race kammar och större spridare smile
Fan hade fått en fin 3000GT för dom pengarna man lagt

jo men det är mycket fränare med en 9000

Hehe, det är ju tuffare att den förmodligen kommer gå mycket värre än många supersport bilar.
13år gammal familjebil smile

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

543 Inlägg
29 november 2008
#116
Imponerande smile

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

8 156 Inlägg
29 november 2008
#117
Jag är sugen på att se lite fler bilder wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Galen!
723 Inlägg
30 november 2008
#118
Hammarslag skrev:
Satt och räknade lite på vad jag lagt ut på bilen sedan ja köpte den för 24mån sen.
3700kr i månaden i snitt har man lagt på bilen.

Fälgar + däck 8500:-
Sinterlamell + pump 6000kr
3bars mapsensor 1000:-
Intercooler 1500
Powerflex 1000 motor
Powerflex bärarmar 800:-
Drivknutar x2 1500
Stereo 3500:- (enheten) exl bas + steg
Kolfiber + arbete 4000
Silikonslangar 2500kr
Växellåda ink diffbroms + allt annat 20,000kr
Motor turbo osv 26500:-
Mittarmstöd 1200kr
Viggen ventilkåpa 1500:-
Fjäderbenstag 1200:-
Speedparts mattor 400:-
H&R Fjädrar 1000kr beg men nytt i kartong
3x mätare + hållare 1200:-
Vita blinkers 250:-
3" systemet 1500:-
Evospeglar med adapterplatta 800:-
Rattnav 500:-
Silverringar runt mätare 250:-
Ratt 800:-
Shiftlight 300:-
+2 nya framdäck 2000
Packningssats slavcylinder 200:-
Svänghjuls + växellådsbultar 500:-

90450:- hittils, och då är inte verkstadskostnaden inräknad :-S

Sen är det ju en massa jävla plotter som ja säkert missat

haha de är ju inte så svårt att komma upp i sånna summor.
men när man kan köra runt i bilen så är de värt pengarna!
jäkligt kul projekt du har!
Mvh Mats


hej
291 Inlägg
30 november 2008
#119
fräckt bygge, kul med lite saab värstingar big_smile

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!

Medlem 34530
908 Inlägg
30 november 2008
#120
Hammarslag skrev:
Rakskuren 6-växlad tätstegad drevsats för Saab och Opel. Passar rakt i F25/F35 växellådshus och håller för stora mängder effekt. Mycket lämplig för dragracing, banracing rallycross och kompromisslösa gatbilar.

Har under flera år använts i värdens snabbaste Saab (Robert Uhr, 10.41/231km/h) och värlens snabbaste Saab 9-5 (Micke Edstrand, 11.63/212km/h), där över hundra 402m körningar avklarats helt utan transmisionshaveri i någon av bilarna med effekter mellan 600-800hk.

http://www1.garaget.org/gallery/archive … amp0nb.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive … 2ka7w5.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive … i6bjgk.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive … p7tazn.jpg

Vill oxå ha, men plånboken tillåter inte det big_smile

Hur går det, har det löst sig med trimning av boxen än?

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)


Sök