Sådär då har man förmodligen en quaifedrevsats nästa vecka. Rakskuren 6växlad drevsats som håller för ruskiga effekter = Därav är saabs ända akilleshäl avverkad (halvdåliga växellådor)
Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Jag som tycker jag har lagt ut mycket på min motor, är snart uppe i 40k bara på motorrenovering...
Roliga var att ja hade planer att lägga 25k på motorn som mest. O tyckte det var mycket, nu är ja uppe i 130,000:- :-( och tar ju fan aldrig slut. Ska ju på sportbromsar så en 15k där, sen koni dämpare runt om 5k. Det är väl det som är kvar kort o gott, sen får ja vara nöjd. Men skulle vara skoj med race kammar och större spridare Fan hade fått en fin 3000GT för dom pengarna man lagt
Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Rakskuren 6-växlad tätstegad drevsats för Saab och Opel. Passar rakt i F25/F35 växellådshus och håller för stora mängder effekt. Mycket lämplig för dragracing, banracing rallycross och kompromisslösa gatbilar.
Har under flera år använts i värdens snabbaste Saab (Robert Uhr, 10.41/231km/h) och värlens snabbaste Saab 9-5 (Micke Edstrand, 11.63/212km/h), där över hundra 402m körningar avklarats helt utan transmisionshaveri i någon av bilarna med effekter mellan 600-800hk.
Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Ja men man slipper ju ras sen, men det är ju skönt med 6växlat o lågväxlat. Ligga på övreregistret där all kraft finns, och sen att man inte behöver fesköra för att det ska hålla
Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
Jag som tycker jag har lagt ut mycket på min motor, är snart uppe i 40k bara på motorrenovering...
Roliga var att ja hade planer att lägga 25k på motorn som mest. O tyckte det var mycket, nu är ja uppe i 130,000:- :-( och tar ju fan aldrig slut. Ska ju på sportbromsar så en 15k där, sen koni dämpare runt om 5k. Det är väl det som är kvar kort o gott, sen får ja vara nöjd. Men skulle vara skoj med race kammar och större spridare Fan hade fått en fin 3000GT för dom pengarna man lagt
Jag som tycker jag har lagt ut mycket på min motor, är snart uppe i 40k bara på motorrenovering...
Roliga var att ja hade planer att lägga 25k på motorn som mest. O tyckte det var mycket, nu är ja uppe i 130,000:- :-( och tar ju fan aldrig slut. Ska ju på sportbromsar så en 15k där, sen koni dämpare runt om 5k. Det är väl det som är kvar kort o gott, sen får ja vara nöjd. Men skulle vara skoj med race kammar och större spridare Fan hade fått en fin 3000GT för dom pengarna man lagt
jo men det är mycket fränare med en 9000
Hehe, det är ju tuffare att den förmodligen kommer gå mycket värre än många supersport bilar. 13år gammal familjebil
Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Satt och räknade lite på vad jag lagt ut på bilen sedan ja köpte den för 24mån sen. 3700kr i månaden i snitt har man lagt på bilen.
Fälgar + däck 8500:- Sinterlamell + pump 6000kr 3bars mapsensor 1000:- Intercooler 1500 Powerflex 1000 motor Powerflex bärarmar 800:- Drivknutar x2 1500 Stereo 3500:- (enheten) exl bas + steg Kolfiber + arbete 4000 Silikonslangar 2500kr Växellåda ink diffbroms + allt annat 20,000kr Motor turbo osv 26500:- Mittarmstöd 1200kr Viggen ventilkåpa 1500:- Fjäderbenstag 1200:- Speedparts mattor 400:- H&R Fjädrar 1000kr beg men nytt i kartong 3x mätare + hållare 1200:- Vita blinkers 250:- 3" systemet 1500:- Evospeglar med adapterplatta 800:- Rattnav 500:- Silverringar runt mätare 250:- Ratt 800:- Shiftlight 300:- +2 nya framdäck 2000 Packningssats slavcylinder 200:- Svänghjuls + växellådsbultar 500:-
90450:- hittils, och då är inte verkstadskostnaden inräknad :-S
Sen är det ju en massa jävla plotter som ja säkert missat
haha de är ju inte så svårt att komma upp i sånna summor. men när man kan köra runt i bilen så är de värt pengarna! jäkligt kul projekt du har! Mvh Mats
Rakskuren 6-växlad tätstegad drevsats för Saab och Opel. Passar rakt i F25/F35 växellådshus och håller för stora mängder effekt. Mycket lämplig för dragracing, banracing rallycross och kompromisslösa gatbilar.
Har under flera år använts i värdens snabbaste Saab (Robert Uhr, 10.41/231km/h) och värlens snabbaste Saab 9-5 (Micke Edstrand, 11.63/212km/h), där över hundra 402m körningar avklarats helt utan transmisionshaveri i någon av bilarna med effekter mellan 600-800hk.
Hur går det, har det löst sig med trimning av boxen än?
Mitt nya projekt, Brother Edition "Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)