Får jag dra en bil på biltrailer med B-kort ?

TheFinnishFlash Avstängd
20 november 2008 · 1 266 Inlägg

Soulweeper skrev:
Varför inte göra hembesök om du är så tuff som du påstår...

Visst betalar han mig bensinpengar, så kan jag frakta hem det till han i min exlusiva "thefinnishflash" bil

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Soulweeper stray dog
20 november 2008 · 197 Inlägg

TheFinnishFlash skrev:
Visst betalar han mig bensinpengar, så kan jag frakta hem det till han i min exlusiva "thefinnishflash" bil

Luktar undanflykter lång väg..

......... att jag ens orkar bry mig......
TheFinnishFlash Avstängd
20 november 2008 · 1 266 Inlägg

Soulweeper skrev:

TheFinnishFlash skrev:
Visst betalar han mig bensinpengar, så kan jag frakta hem det till han i min exlusiva "thefinnishflash" bil

Luktar undanflykter lång väg..

Bra luktsinne du ? var du hund i ditt föra liv möjligen ? smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Sqweebz Legitimerad Fåntratt
20 november 2008 · 447 Inlägg

MEN ORKA TJAFFSA! Töntar är ni allihopa tydligen.

Jag skulle ha kört den där jävla 740in på släp oavsett om jag hade B eller BE. Tufft eller inte skiter jag i.. Snarare dumdristigt att åka olagligt.

Jag har dock turen att köra BE men har ingen bil ist som får dra det. Men om det är en sträcka på 10 mil så kan man klara sig såklart (peppar peppar ta i trä)

Vill ni bråka så gör hembesök till mig så ist så kommer jag att bjuda på kaffe och kaka så får vi prata om det med några goda skratt ist.

Nu harj ag sagt mitt! Tack för mig!

Ont om hästkrafter är det gott om.
TheFinnishFlash Avstängd
20 november 2008 · 1 266 Inlägg

Sqweebz skrev:
MEN ORKA TJAFFSA! Töntar är ni allihopa tydligen.

Jag skulle ha kört den där jävla 740in på släp oavsett om jag hade B eller BE. Tufft eller inte skiter jag i.. Snarare dumdristigt att åka olagligt.

Jag har dock turen att köra BE men har ingen bil ist som får dra det. Men om det är en sträcka på 10 mil så kan man klara sig såklart (peppar peppar ta i trä)

Vill ni bråka så gör hembesök till mig så ist så kommer jag att bjuda på kaffe och kaka så får vi prata om det med några goda skratt ist.

Nu harj ag sagt mitt! Tack för mig!

har du kanelbullar ? smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Soulweeper stray dog
20 november 2008 · 197 Inlägg

TheFinnishFlash skrev:
Bra luktsinne du ? var du hund i ditt föra liv möjligen ? smile

Det stavas "förra" wink
Men jag antar att ditt adrenalin pumpar så fort varenda gång du är spydig på internet att du missar att stava ordentligt..
Se nu till och kör med släpet och bilen, och återkom om du åker fast.
Hoppas du inte krockar med någon! Lycka till smile


Sqweebz skrev:
MEN ORKA TJAFFSA! Töntar är ni allihopa tydligen.

Leave me out of it wink Men kaffe o kaka säger jag inte nej till big_smile big_smile big_smile

......... att jag ens orkar bry mig......
TdiR
20 november 2008 · 269 Inlägg

Olagligt ja , men sen hur stor är risken att bli stoppad ..
Har själv drat biltransport o bil på runt i sverige utan att blivit stoppad

VW Passat R Tdi 4motion
_westerberg_
20 november 2008 · 27 Inlägg

okeej okeej..
Jag har en fråga som handlar om samma sak men tvärtom...
jag har BE körkort får jag då köra en 740 med en s80 på släp??

Jockefors
20 november 2008 · 961 Inlägg

kom ihåg o surra lasten ( 740in ) riktigt o snyggt så kanske du klarar dig ,, har du spännbanden fladdrandes efter släpet blir du nog stoppad , använd hellre för många spännband än för några .. skulle kört ändå ja smile .. vart ska du förresten med bilen ?

Pure DieselPower
Sqweebz Legitimerad Fåntratt
20 november 2008 · 447 Inlägg

Kanelbullar skall jag nog kunna skaffa fram ja! Men den som inte äter upp får byta en bajsblöja på min dotter! hihi..

Sen att vissa säger att dom klarar sig land och rike runt har ju bara tur egentligen. Läste om ngn som åkt en månad utan att ha betalat skatten på bilen.. SAMMA dag han betalat den åkte han fast 3(!) gånger men hade då intyg på att den var betald.

Man ska aödrig säga för mycket.

The_probe_man: Kolla vikterna etc så ska du se att du nog inte kan dra den. Jag är rätt säker på att du inte får dra det släp-ekipaget. MEN, kolla för att vara säker. Annars, gör som dom "tuffa" killarna, kör ändå och hoppas på att dragkroken håller och att inte bylingen kommer! big_smile

Ont om hästkrafter är det gott om.
racefan
20 november 2008 · 1 059 Inlägg

ja om släpet  har rätt klassning o volvon får dra 2100 kr så får du det.
Kan tänka mig att 740 får dra 1800-1900 kg på be o en s80 väger väl det så då klarar du det inte.
Men om du har en 1800 kg kärra o 740 får dra 1800kg på be så åker du bara på överlass.
du får ha en pick up eller större   för o få dra en s80 lagligt.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
Fredrik_Rangert Egenföretagare
20 november 2008 · 999 Inlägg

Gör en tråd där du söker person (i Gävle-trakten eller var du nu bor) med BE-kort som kan köra två vänder med din S80+bilsläp mot betalning, jag hade gjort det för 500:- om jag hade haft rätt körkort

TheFinnishFlash Avstängd
20 november 2008 · 1 266 Inlägg

jag ska åka när det är mörkt ute, finns bra små vägar dit jag ska tror jag...
http://www.blocket.se/vi/14166766.htm?ca=5_s&last=1 till den personen ska jag med ticen till..han ska byta vxllåda åt mig..för er som undrar tongue åker från gävle

Senast redigerat av TheFinnishFlash (20 november 2008)

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Fredrik_Rangert Egenföretagare
20 november 2008 · 999 Inlägg

Vad tar han för ett lådbyte?

TheFinnishFlash Avstängd
21 november 2008 · 1 266 Inlägg

weeeman skrev:
Vad tar han för ett lådbyte?

1500:- och det tar max 1dag

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Germax
21 november 2008 · 12 086 Inlägg

TheFinnishFlash skrev:

Soulweeper skrev:

TheFinnishFlash skrev:
Visst betalar han mig bensinpengar, så kan jag frakta hem det till han i min exlusiva "thefinnishflash" bil

Luktar undanflykter lång väg..

Bra luktsinne du ? var du hund i ditt föra liv möjligen ? smile

haha det va ju kul tillomed smile

3 ggn du är avstängd nu, låt de va förgott!

s12 Nissan Gazelle
22 november 2008 · 1 460 Inlägg

jag tänker också mycket på hur mycket jag får dra med b-körkortet , men allt står i regbeviset å vägvärket , de e bra att räkna vad man får dra he he

Nissan Silvia
Lehtinen
22 november 2008 · 184 Inlägg

Trailerns totalvikt får ej överstiga dragarens tjänstevikt.(Vad som står i regbevis å inget annat, spelar ingen roll vad du lastat.) Så om S80:in väger 1500Kg får inte trailerns totalvikt överstiga det.

MvH: Johan
Foyrik www.barnaltsweden.se
22 november 2008 · 139 Inlägg

ser ingen större fara i om du kör med eller utan BE körkort.......det viktigaste jag anser är att du är införstådd med riskerna, och har säkrat lasten på rätt sätt, och allt SER snyggt och propert ut.....visst är det fel å säga såhär, men kan en 18 årig tjej bonka på en boggihästkärra efter sin pappas 745a å propsa den full med kusar , så kan du köra dina mil med litta överlass.....skulle du bli stoppad, då är det bara att bita i sura äpplet, var trevlig mot polisen, och risken är stor du får fortsätta din färd, visserligen med en bötesbot på ett antal hundralappar.......

körde själv med en audi 100 på en 1300kg släp efter min 945a en gång...polisen stoppa mig utanför Hbg, då ja visade han mitt BE blev han lång i snoken, men glömde väga totalvikten på släpen, utan bara gav mig böter för överskriden maxlast på draget, dvs 32%, det kosta mig 2400kr.....men fick köra vidare "i begränsad fart"

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!
Volkswagen Caddy 1,9 TDI "Slöfisen" (2001)
Volkswagen Caddy "Skåpet" (2007)
kolvas
22 november 2008 · 4 001 Inlägg

Foyrik skrev:
ser ingen större fara i om du kör med eller utan BE körkort.......det viktigaste jag anser är att du är införstådd med riskerna, och har säkrat lasten på rätt sätt, och allt SER snyggt och propert ut.....visst är det fel å säga såhär, men kan en 18 årig tjej bonka på en boggihästkärra efter sin pappas 745a å propsa den full med kusar , så kan du köra dina mil med litta överlass.....skulle du bli stoppad, då är det bara att bita i sura äpplet, var trevlig mot polisen, och risken är stor du får fortsätta din färd, visserligen med en bötesbot på ett antal hundralappar.......

körde själv med en audi 100 på en 1300kg släp efter min 945a en gång...polisen stoppa mig utanför Hbg, då ja visade han mitt BE blev han lång i snoken, men glömde väga totalvikten på släpen, utan bara gav mig böter för överskriden maxlast på draget, dvs 32%, det kosta mig 2400kr.....men fick köra vidare "i begränsad fart"

hur många av dom tror du kör lagligt då?

nä, du har en poäng, säkra lasten och kör normalt så är det ingen större fara men kommer man med ett tattarlass som sitter surrat med lite balasnöre så ska man åka dit.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang