varför så många här på gorg som har Automatlådefobi? det är ju nice som f*n ;)

LazerHawke
3 april 2008 · 1 268 Inlägg

varför är det så många här som har sån automatlådefobi här på Gorg?

Edvinoo Hetast Just Nu!
3 april 2008 · 1 355 Inlägg

ja älskar automat !

Inspiration comes standard
LazerHawke
3 april 2008 · 1 268 Inlägg

Edvinoo skrev:
ja älskar automat !

ja precis fler sådana behöver vi wink

automat är hur najs som helst slippa veva i lådan bara för att hastigheten blir för låg wink

Fearsy
3 april 2008 · 125 Inlägg

ingen fobi här inte, men vill helst ha manuell smile

Volvo V90 Cross Country "v90cc" (2018)
Aga_Diff Bärs!
3 april 2008 · 3 456 Inlägg

det e skönt om man använder bilen som brukis, men det blir ju trist om man ska busköra...

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
epapower
3 april 2008 · 593 Inlägg

automat är helt ok o köra, men inte äga!!, för i 99 fall av 100 när de strular blir det DYRT:. annars, finns det väl inget skönare än att åka automat,, sj håller ja mig till manuellt, mer körkänsla=)

mvh

Malkurrag
3 april 2008 · 415 Inlägg

Vi börjar med automat och slutar vid att vi inte ens behöver köra bilen själv sen :p.

LazerHawke
3 april 2008 · 1 268 Inlägg

epapower skrev:
automat är helt ok o köra, men inte äga!!, för i 99 fall av 100 när de strular blir det DYRT:. annars, finns det väl inget skönare än att åka automat,, sj håller ja mig till manuellt, mer körkänsla=)

mvh

beror på det där wink

har man 3års garanti på skiten så e det prima wink

Gulmun * Klåpare
3 april 2008 · 1 718 Inlägg

Jag är riktigt kluven i den frågan. Avfärdar en bil direkt om den har automat, men tycker det är rätt gött att köra med firmabilen som är automat. Är nog hopplöst inställd på att automat är skit, även om det kanske är bättre? Hmmm....

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Malkurrag
3 april 2008 · 415 Inlägg

Gulmun skrev:
Jag är riktigt kluven i den frågan. Avfärdar en bil direkt om den har automat, men tycker det är rätt gött att köra med firmabilen som är automat. Är nog hopplöst inställd på att automat är skit, även om det kanske är bättre? Hmmm....

Alltså jag håller med att automat är skönt.
Men juh mer jag låter automatiken sköta allt juh mindre kontroll har man själv.
Och blir efterfrågan på automatiska saker mer då blir det juh så också. Och tillslut åker vi i helt dator styrda bilar.
Vill jag ha den kännslan så kan jag juh lika gärna ta bussen. jag har lika mycket kontroll i den :p

FireTraXX DFFL
3 april 2008 · 9 020 Inlägg

Edvinoo skrev:
ja älskar automat !

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
John87 Stolt Volvoägare
3 april 2008 · 4 913 Inlägg

Har automat i Volvon, men manuell i BMW'n.

Automat är underbart i bruksbilar, pendlarbilar och glidare.
Ska man köra lite mer aktivt så föredrar jag (som många andra) manuell låda.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
FireTraXX DFFL
3 april 2008 · 9 020 Inlägg

John87 skrev:
Har automat i Volvon, men manuell i BMW'n.

Automat är underbart i bruksbilar, pendlarbilar och glidare.
Ska man köra lite mer aktivt så föredrar jag (som många andra) manuell låda.

Ja, hade jag haft en lite sportigare bil med mer än 190hk och INTE framhjulsdrift så hade jag nog köpt en manuell.
Men t.ex. nästa bil blir ju en 745 E65, tvivlar på att den ens finns med manuell låda. (Inte för att jag hade köpt en utan automat. tongue)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
3 april 2008 · 5 753 Inlägg

jag gillar manuell.. känns mkt trevligare att leka med, sen tycker jag det känns så tomt att köra automat, när man lixom inte gör nånting när man kör, man lixom bara sitter där utan att röra växelspaken... men jag har absolut inte fobi för automat smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
viccoA
3 april 2008 · 3 110 Inlägg

Automat passar bättre i bilar som man har som brukshinkar med lagom mycket effekt. I en bil med ambitionen att köra fort och inspirerat passar det inte alls. Ångrar att jag köpte en S80 T6 som vinterbil, man har en del effekt men det är inget som märks eller används särskilt ofta, dels beroende på att den svänger som en pråm men även pga automatkassen.

Supratok Toker
3 april 2008 · 491 Inlägg

Jag gillar automat, hade det i min förra supra..  Hur skönt som helst och funkade bra..
Finns ju paddlar och köpa till dom flesta bilarna..  Ganska tufft!

Dummaste med manuella är att man måste köpa ny koppling.. ; ]

Toker Jr 081102
Kesler
3 april 2008 · 3 650 Inlägg

Jag har aut. men skulle gärna ha manuell oxå

master_lars
3 april 2008 · 1 162 Inlägg

Beror ju helt och hållet på vilken bil som har automatlåda. Om jag skulle köpa en bil med automatlåda idag så skulle jag vända mig åt märken som har stenkoll på sådant. Jänkare. Dock vill man ju ha växelväljaren i golvet, **censur** går helt bort. Beror ju på vart man kör också, inne i storstäder kan jag tänka mig att en automat är rena himmelriket, men säg de som pendlar i norra norrland så går säkerligen automatlådorna bort...

Please watch your language.
/Moderator (Phaetoon)

ironhead volvoraggare
3 april 2008 · 4 776 Inlägg

har automat i bilen  jag kör tidningar så grymt skönt när man stannar och kör ofta åker mellan portar och sånt då är det bekvämt. annars föredrar jag manuell. ju större bilen är ju skönare är det me automat

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Skaune
3 april 2008 ·

Automat är grymt skönt, speciellt när man sitter o växlar en hel dag i jobbet, men sen e de ju beroende på bilen som många skriver, vissa bilar är inte kul med automat! Sen finns det ju de automatlådor som man blir tokig på som inte växlar rikitigt som dom ska fast de e helt nya! lägger i nästa växel för tidigt etc...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang