Passat mot Saab ?

AnesGunic
9 april 2008 · 7 Inlägg

Funderar på att byta min Passat 1.8T mot en Saab 9-3 2.0t Ss  .  Men undrar äre det vettigt för passaten känns piggare och starkare men .

Senast redigerat av AnesGunic (9 april 2008)

Aerodynamik ...
9 april 2008 · 7 120 Inlägg

Beror ju på vilken 9-3a du menar.

blacken
9 april 2008 ·

Det är inte så värst mycket att fundera över, Saaben är en överlägsen bil gentemot Passaten. Passaten lirar i en lägre liga helt enkelt..

AnesGunic
9 april 2008 · 7 Inlägg

Jag provkörde Saaben men det kändes att efteråt att det är mer sug i passaten

AnesGunic
9 april 2008 · 7 Inlägg

Det är en -03

TMW-Performance Avstängd
9 april 2008 · 914 Inlägg

Skulle oxå köra på saaben

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
sveddan
9 april 2008 · 1 453 Inlägg

Båda bilarna är fina...men det är rätt svårt att göra en rättvis och seriös bedömning utan facit i hand.

megaman_k
9 april 2008 · 430 Inlägg

Hur var det med folk i bilen när du provkörde å buskör överlag?
Minns min gamla passat, visserligen utan turbo och noll hästar. Den var rena raketen när jag satt ensam iaf. Inte mkt att hänga i granen när man blev fler eller.
Saaben tycker jag håller mera samma nivå med upp till två till i bilen iaf.
Båda bilarna är ju helt klart vettiga. Känn i hjärtat, där finns svaret. smile

AnesGunic
9 april 2008 · 7 Inlägg

Det va bara jag själv i den . Men men ändå känns passaten piggare

megaman_k
9 april 2008 · 430 Inlägg

Hmm, okej. ja saab:en ska ju ha starkare motor väl? eller är det en av de med 150, dvs lika som din bil?
Passat är bra bilar. kör passat du. smile

blacken
9 april 2008 ·

AnesGunic skrev:
Det va bara jag själv i den . Men men ändå känns passaten piggare

Känns eller är piggare? Och sedan så misstänker jag att du med tiden utvecklar en stark dragning åt att  förändra motorernas förmåga att inhalera syre, Och då så finns inte Passaten på "planen" så att säga..smile

Fredrik-79
9 april 2008 · 2 164 Inlägg

Finns trim som kan fixa så du får mer effekt utan några som helst problem.
Sen är ju chassit bättre på saaben än passaten.
Men lura dig inte har furdant sug de är i bilen för de luras man av ganska mycket. Kolla acc tiden istället.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
AnesGunic
9 april 2008 · 7 Inlägg

blacken skrev:

AnesGunic skrev:
Det va bara jag själv i den . Men men ändå känns passaten piggare

Känns eller är piggare? Och sedan så misstänker jag att du med tiden utvecklar en stark dragning åt att  förändra motorernas förmåga att inhalera syre, Och då så finns inte Passaten på "planen" så att säga..smile

Det är svårt att avgöra men jag skulle nog säga att passaten är piggare

Fredrik-79
9 april 2008 · 2 164 Inlägg

Kan också säga att motorstyrnings systemet i saaben reglerar vad för effekt som är möjlig just för stunden så de kan skilja från plats/dag och tillfälle ganska mycket.
de är ganska avacerat system.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
Opelmadness German cars, quality and beyond
9 april 2008 · 8 197 Inlägg

Passaten är bra mycket större inuti plus att den är snyggare. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
sveddan
9 april 2008 · 1 453 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Passaten är bra mycket större inuti plus att den är snyggare. smile

Japp, det är ju folkas svar på "full-size wagon" som egentligen motsvarar SAAB 9-5. Utseende är bara en smaksak :-)

Mr_Gear Biltokig
9 april 2008 · 870 Inlägg

Jag hade ju inte tvekat en sekund där... Saaben är vägen att gå! Mycket trevligare bil att köra, snyggare inuti och utanpå. och om prestandan räcker inte till finns det många skickliga firmor här i landet som kan lösa det för dig för några kronor smile
Sen så ÄR saaben klart snabbare än passaten om den mår som den ska. Kan vara att farten känns mindre i saaben helt enkelt eftersom bilen hanterar den bättre?
Sen är klart att passaten är större och rymmer mera, men det verkar inte vara en prioritet här för då hade du väl kollat på 9-5? wink

Senast redigerat av Mr_Gear (9 april 2008)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
AnesGunic
9 april 2008 · 7 Inlägg

Mr_Gear skrev:
Jag hade ju inte tvekat en sekund där... Saaben är vägen att gå! Mycket trevligare bil att köra, snyggare inuti och utanpå. och om prestandan räcker inte till finns det många skickliga firmor här i landet som kan lösa det för dig för några kronor smile Sen så ÄR saaben klart snabbare än passaten om den mår som den ska.
Sen är klart att passaten är större och rymmer mera, men det verkar inte vara en prioritet här för då hade du väl kollat på 9-5? wink

Joo då jag har kollat in 9-5 men 9-3 ser mycket frächare ut

beatone
9 april 2008 · 127 Inlägg

SAAB 2.0T eller 2.0t? Skillnad..

Garfield
9 april 2008 · 1 019 Inlägg

Det har fortfarande inte framgått om det är den gamla "og9-3'an" eller den nya "9-3SS/SC" det handlar om.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang