4860
Sök

dieselkonvertering av gammeljänk

27 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
jag sitter å spånar på att göra min gamla 60tals galaxie till en ekonomisk å pålitlig bruksbil så jag funderar på att stoppa i en 6,2 liters cheva diesel och 700låda, vad bör jag tänka på? vaed behövs modifieras för att få den att passa jämfört med att slänga i en annan bensin 8:a mvh mange

288 Inlägg
22 april 2008
Bara viljan finns går det mesta, men som regel lönar det sig inte att diesel konvetera om man inte får motorn gratis, för en sådan motor kostar en slant, och räkna med litern i förbrukning.

Skulle kolla tråg mot framvagnsbalk, men tråg bygger man om annars, men annars så tycker jag du absolut ska byta motor. Skulle även kolla på Merca och BMW, då 6,2an saknar turbo, och som bekant kan en turbo dubbla effekten på en motor

27 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
BiggerDigger skrev:
Bara viljan finns går det mesta, men som regel lönar det sig inte att diesel konvetera om man inte får motorn gratis, för en sådan motor kostar en slant, och räkna med litern i förbrukning.

Skulle kolla tråg mot framvagnsbalk, men tråg bygger man om annars, men annars så tycker jag du absolut ska byta motor. Skulle även kolla på Merca och BMW, då 6,2an saknar turbo, och som bekant kan en turbo dubbla effekten på en motor

tror jag skulle komma under litern med 6,2 och 700 låda med tanke på att jag kört vanar med den drivlinan på under litern och galaxien väger cirka ett ton mindre...  effekten duger nog i 6,2:an, vanarna jag kört har hängt med i motorvägstempo å nå större krav än så har jag inte på  galaxien heller

Sök