4969
Sök

får inte upp höger bakdörr och bagageluckan!va säger besiktningen?

7 100 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
huj huj!
nu är det så att ja undrar en sak!
höger bakdörr får ja inte upp,låsknappen har åkt ner lång så ja får inte upp den,plus att förra ägarn verkar rotat lite innanför dörren(dom kan kanske har haft unge)

och bagageluckan går det bara att öppna in i från!

så ja undrar,får ja 2:a på de eller?

mvh

EDIT:glömde en sak,det är 745:an vi pratar om!!!
Senast redigerat av bmx (9 maj 2008)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

9 108 Inlägg
9 maj 2008
Jag fick tvåa för att bakdörrens lås strulade precis när jag besiktade så ja.

Bakluckan kollar dom inte om du lägger varningstriangel i baksätet, spänn fast alla bälten och lägg reservdäcket precis vid höger bakdörr så kanske dom går in från vänster när dom ska känna i bältena.

Tror inte det gör något om bakluckan inte går att öppna men gör som jag skrev för att vara på säkra sidan wink

7 100 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
MilleN skrev:
Jag fick tvåa för att bakdörrens lås strulade precis när jag besiktade så ja.

Bakluckan kollar dom inte om du lägger varningstriangel i baksätet, spänn fast alla bälten och lägg reservdäcket precis vid höger bakdörr så kanske dom går in från vänster när dom ska känna i bältena.

Tror inte det gör något om bakluckan inte går att öppna men gör som jag skrev för att vara på säkra sidan wink

okej,drygt sad

haha de ska ja göra smile
hoppas att ja kör in i hallen på högra sidan så att ja får dom på vänstra sidan tongue

3 235 Inlägg
9 maj 2008
PÅ min bil kollade besiktningasmannen alla dörrar, tror det är nödvändigt att dörrana går att öppna.

5 198 Inlägg
9 maj 2008
http://www.bilprovningen.se/externt/bpw … nt&m=2

antar att det inkluderar bagageluckan.antar att det är av rent räddningstekniska skäl

1 239 Inlägg
9 maj 2008
Är det på din Saab 900 så är det inga problem. Bakluckelåsen är riktigt simpla att arbeta med. Bara skruva av klädseln på bakluckan och sedan kolla vad som är galet. Troligen har ett fäste till ngn arm bara hoppat av. Bakdörrens dörrsida kan du ju skruva av innefrån.

9 108 Inlägg
9 maj 2008
gamlingen skrev:
http://www.bilprovningen.se/externt/bpweb.nsf/c377abcde387c4aec125689c003bd53e/8ee05fc5e090cc6cc12571880028eb7d!OpenDocument&m=2

antar att det inkluderar bagageluckan.antar att det är av rent räddningstekniska skäl

Ja jag såg nu att det var en 745 vi snackade om, på kombis kanske dom kollar.

Min baklucka har dom aldrig öppnat i alla fall, antingen vågar dom inte fråga hur man öppnar den (inget handtag) eller så behövs det helt enkelt inte smile

1 239 Inlägg
9 maj 2008
Sorry, såg inte det, men det är väl samma fuktion på 745 som på de flesta andra bilar.. Dörrsidan måste ju gå att få bort eller iaf öppna lite för att fixa det. Bakluckan vet jag inte hur den ser ut på 745.

7 100 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
dörren har jag fått upp nu iaf!

men ang bagageluckan!ja får väll skruva ner låset och kolla lite på den!
men på sidan som gamlingen länkade så stod de ju"öppna antingen från insidan eller från utsidan"
och den går ju att öppna från insidan,så då borde de ju inte vara nå problem?

Sleeper
3 084 Inlägg
9 maj 2008
kommer ihåg den gamla goda tiden när mor och far hade 745 då gick det inte att stänga bagageluckan så dem körde med spännband och den gick då igenom heh..

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Sök