4803
Sök

baselement till 50*50*50 cm stor låda?

31 Inlägg
10 maj 2008
Trådstartare
#1
Tja!big_smile tänkte höra om någon vet någon bra bas som passar i en låda som är 50*50*50 cm stor (125 liter),alltså en låda som har lika långa sidor alltså en kub;)haha.. hälst 12" bas som inte är allt för dyr(1000-2000kr eller något sånt). lådan e byggd i 2cm:ers spånskiva. basport sätter jag dit ifall de skulle va så att de behövs..smile


21 761 Inlägg
10 maj 2008
#2
Är de där lådmåtten invändigt eller utvändigt?

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
10 maj 2008
#3
I en 4-kantig låda borde väl en fyrkantig bas se bäst ut smile
så varför inte en l5:a...?
12:an ser nog lite fattig ut i den stora lådan men en l5.15 hade ju suttit kanon smile
Dock är ju 12" billigare om du hittar den gamla modellen.
dnbilradio.se har för 1700:-
95 liter portad är bra till en sån men det går ju att fylla upp i den lådan du har tänkt dig..
Senast redigerat av BMTech (10 maj 2008)

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Im Awesome!!
281 Inlägg
10 maj 2008
#4
BMTech : I kickermanualen så står det mellan 85 til 170 liter + Basportar och element. Så det borde ju fungera för han. Basen å rören tar väll upp dom övriga litrarna annars. Har själv kicker L5 12" så har testat en del lådor. Större låda = mera djupbas mindre låda = rappare/tightare bas. Står även så i manualen big_smile

Känns lite svårt att rekomendera basar till redan färdiga lådor, men annars så finns ju Carpower 15"
http://www.carbonize.se/catalog/product … cts_id=333
Står ju "spelar bra i sluten låda på 50L eller portad låda på 100L." Så med basen å portar blir det lagom.

Såg att dbakuten hade kicker comp 15" i fyndhörnan för under 1800kr, kan ju vara värt å kika på

Tror 12" är i minsta laget i din stora låda, om du nu inte ska burpa eller så.
Senast redigerat av kenny_s (10 maj 2008)

Åk på rätt sätt, åk brett :D

31 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
#5
Drönirettab skrev:
Är de där lådmåtten invändigt eller utvändigt?

utvändigt


31 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
#6
BMTech skrev:
I en 4-kantig låda borde väl en fyrkantig bas se bäst ut smile
så varför inte en l5:a...?
12:an ser nog lite fattig ut i den stora lådan men en l5.15 hade ju suttit kanon smile
Dock är ju 12" billigare om du hittar den gamla modellen.
dnbilradio.se har för 1700:-
95 liter portad är bra till en sån men det går ju att fylla upp i den lådan du har tänkt dig..

ja de kanske de ligger något ismile grejen e att jag redan har den lådan så e därför jag har just dom måtten:Pannars hade jag gärna byggt en annan mindre,men tänkte att jag kanske kunde ha kvar denna lådan ist:D


21 761 Inlägg
11 maj 2008
#7
LikeGoodSound skrev:
utvändigt

Aha, ok. Då blir volymen ca 97,3 liter eftersom det handlar om 2cm tjockt material. Kanske Magnat Xpress 15 fungerar bra, har dock själv inte lyssnat på den. Finns tex hos www.nardik.se och kostar 995:-.

Nu rekommenderar de iof en basreflexlåda på 85-100 liter, men jag tycker att den även ska trycka på ordentligt i sluten också.


Sök