Eftersnack: Street Cars Fest Tour -08 - Stockholm 10 maj

evilaudio
11 maj 2008 · 16 195 Inlägg

EklundTPR skrev:

Pain940 skrev:

KHRacing skrev:

Vad spelar det för roll om fordonet ej är startat för ??

Det är enbart UTSEENDET som domarna & besökarna går efter på en uställning ju, håller du med ?

Då borde  inte jag heller ha vunnit på SCF i Malmö förra helgen ju.

K

men det saknades ju tom delar i motorn;) ....ok om man inte vill starta den...men en halvklar motor e ju sisådär :S 

å va det samma med din i malmö ...vilket jag inte vet nåt om wink...ja det får man med eget samvete stå för om man tycker sig vara värdig att vinna medej klara saker mot andra färdiga saker;)
....men om de va så , så verkar  ju domarna följa samma linje i sina bedömingar ...vilket kanske e bra ...hur som haver ...alla har rätt tills sin åsikt smile
//MvH

Nu får det vara nog tycker jag.
Jag har bara min oljepump, generator,servopump och gasvire+kardan kvar för uppstart.
Jag tappade intresset och min motivation för ett tag sen men pga att jag nu ställt ut bilen så kommer jag nu äntligen orka plocka på det sista.
Tråkigt att vissa inte ser helheten..
Sen visste domarna om hur det var med min bil.
inget är hemligt!
/Rikard

tycker fortfarande att bilar ska fungera för att få vinna en sån klass..   

själv ställer ja inte ens upp å "tävlar" i utställningar utan visar bara upp den...

hur man än vrider å vänder så saker så finns de alltid nån som tycker att dom blivit fel bedömda elle så finns de domare som inte har nån koll alls på va dom dömmer för typ av bilar.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
EklundTPR
11 maj 2008 · 5 Inlägg

evilaudio skrev:

EklundTPR skrev:

Pain940 skrev:
men det saknades ju tom delar i motorn;) ....ok om man inte vill starta den...men en halvklar motor e ju sisådär :S 

å va det samma med din i malmö ...vilket jag inte vet nåt om wink...ja det får man med eget samvete stå för om man tycker sig vara värdig att vinna medej klara saker mot andra färdiga saker;)
....men om de va så , så verkar  ju domarna följa samma linje i sina bedömingar ...vilket kanske e bra ...hur som haver ...alla har rätt tills sin åsikt smile
//MvH

Nu får det vara nog tycker jag.
Jag har bara min oljepump, generator,servopump och gasvire+kardan kvar för uppstart.
Jag tappade intresset och min motivation för ett tag sen men pga att jag nu ställt ut bilen så kommer jag nu äntligen orka plocka på det sista.
Tråkigt att vissa inte ser helheten..
Sen visste domarna om hur det var med min bil.
inget är hemligt!
/Rikard

tycker fortfarande att bilar ska fungera för att få vinna en sån klass..   

själv ställer ja inte ens upp å "tävlar" i utställningar utan visar bara upp den...

hur man än vrider å vänder så saker så finns de alltid nån som tycker att dom blivit fel bedömda elle så finns de domare som inte har nån koll alls på va dom dömmer för typ av bilar.

Tycker!? Jag håller med, men reglerna är inte så då jag varit i samma position själv tidigare och därför tycker jag att det var/är okej ändå.
/R

Piraten
11 maj 2008 · 166 Inlägg

EklundTPR

Va ska vara nog? Du vann i en bil som ej var klar, rätt väsentliga delar som saknades på den.
Du skulle INTE ha tagit hem priset här (Performance kungens kurva), inget snack om att din bil är grym men den är inte klar. finns fler tävlingar som du tar hem lätt bara du skruvar på det sista.

Det där om dålig motivation, tappat intresse säger allt. I alla andra "sporter" vinner man INTE om man inte är på topp, har man en svacka så har man bara att hitta motivationen igen och sen köra över motståndet.

Själv som ÅSKÅDARE tyker jag att det sätter detta ett löjes skimmer över det hela, luktar uppgjort långa vägar  behöver inte vara så men det värkar faktiskt så. Vi var 18 st som var där som åskådare och alla tyckte det verkade uppgjort pga av detta.

evilaudio
11 maj 2008 · 16 195 Inlägg

man kanske ska testa de nästa gång.. plocka ur lite saker ur bilen så att stereon inte funkar alls å sen anmäla sig i multimediaklassen å se om man vinner... "de hade spelat jätte bra om de funka".

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
EklundTPR
11 maj 2008 · 5 Inlägg

Piraten skrev:
Va ska vara nog? Du vann i en bil som ej var klar, rätt väsentliga delar som saknades på den.


Väsentliga för vadå? Vi tävlade väl inte på bana eller något dyl?


Du skulle INTE ha tagit hem priset här (Performance kungens kurva), inget snack om att din bil är grym men den är inte klar. finns fler tävlingar som du tar hem lätt bara du skruvar på det sista.


Tycker att det är tråkigt att jag ska behöva försvara mig överhuvud taget!
Det fanns ju ingen som jag såg som var på plats som har /hade byggt om bilen som jag har gjort.



Det där om dålig motivation, tappat intresse säger allt. I alla andra "sporter" vinner man INTE om man inte är på topp, har man en svacka så har man bara att hitta motivationen igen och sen köra över motståndet.


Men i andra sporter KÖR man! I denna så VISAR man bara upp bilen....
Jag kör vanligtvis skiten rent sakt ur min bil på bana, det är ju inte det som denna utställning handlade om...



Själv som ÅSKÅDARE tyker jag att det sätter detta ett löjes skimmer över det hela, luktar uppgjort långa vägar  behöver inte vara så men det värkar faktiskt så. Vi var 18 st som var där som åskådare och alla tyckte det verkade uppgjort pga av detta.


Det finns ingen regel som säger att jag var tvungen att ha bilen körbar just i detta fall.
Min bil har byggts om under 8 år och det fanns ingen på denna träff som tävlade och hade modifierat sin bil så mycket att det skulle kunna vara någon misstanke om att det var uppgjort i mitt fall.
Bara att kolla på min bil nästa gång ni ser den.
Egenkonstruerad framvagn, bakvagn, chassi, kaross/breddad och mycket mer!
Om vi pratar byggtimmar... har jag lagt ned en bra bit över 9000 TIM på detta bygge.
Om det finns någon man ska prata med för att få dessa regler ändrade enligt era mått, så är det ju domarna man ska ta upp det med.
Men dessa regler har ju tyvärr funnits i alla år, det vet jag som varit i exakt samma position.
Men jag har aldrig kastat skit på andra byggare/byggen bara för att de inte varit körbara.
ABSOLUT aldrig skapat en tråd om det...

Mvh Rikard

Mvh Rikard

volvotomten
11 maj 2008 · 274 Inlägg

så löjligt med smutskastningen i alla trådarna. Vad jag minns så e det inte samma gnäll i våra respektive klubbars trådar????? Utan det verkar vara nåt fenomen när det blir större grejer att man gnäller, jag personligen tycker eklunds bil e ett grymt bygge sen gilalr jag er andras bilar med.
Eklund hoppas du får ihop bilen o kan rasta den friskt o att du ej tappar lusten för mycket.
Sen till er andra ni har grymma byggen ni med och vi ses ju i sommar.På div  bilutställningar i våra klubbars regi hoppas jag.

Piraten
11 maj 2008 · 166 Inlägg

Tror du missförstår detta.. det är inte DU som ska försvara något. Det är de som anordnar detta samt DOMARNA. Kan vara dags att se över regler osv osv.
Om vi i publiken ej förstår HUR domarna dömer (jag var där som sagt) samt att reglerna är helt rubbade så bör DE ta till sig detta. Var fler än mig som fattade 0 och det är inte bra för framtiden om folk tycker att detta är fel. Igen inte fel att du som person/bil vann utan att en bil som i många ögon ej var klar.

Du har då fan inte gjort något fel, det är det runt omkring detta event som är konstigt.

Som sagt tidigare tycker inte man ska kunna vinna just Performance utan en fungerande bil. Visa upp vad man kommer att göra/kvar blir i just denna kategori är bara  fel.
Sen att det har varit så i alla tider hindrar INTE att man kan ändra regler mm.

Sen att man ska KÖRA över motståndet var bildligt talat (skrivet).

Igen inte DU som har gjort något fel, din bil är grym.

Volvosnubben
Jag ser då ingen smutskastning här, bara folk som ventilerar sina åsikter. Det är det ta mig fan inget fel på.

Senast redigerat av Piraten (11 maj 2008)

volvotomten
11 maj 2008 · 274 Inlägg

Alla har rätt till en åsikt absolut har jag inget emot.
Men som det e skrivet lite här i tråden så ser det ut som man hänger ut en person pga ej färdig motor mm men han har ju sagt sj hur det ligger till. Ser man vad han har gjort förstår man att den ligger i de klasserna som den gör. sen är det ju upp till arrangörerna att ta ansvar hur allt går till inte utställaren.
Vet sj hur det är att arrangera utställningar e ett riktig skit jobb ibland. Men oftast är ju folk nöjda med resultaten.  Synd bara att andra skall komma i kläm när man e vill ha tag på arrangörer o domare mm.

chrizz Administratör
11 maj 2008 · 11 783 Inlägg

Jag tycker inte "EklundTPR" ska ta åt sig personligt av detta för de flestas åsikter här riktar sig nog mot domarna på evenemanget. EklundTPR har ju knappast nått ansvar här, han får väl ställa ut sin bil om han vill, och är den inte klar så är det upp till arrangören att avgöra om den får vara med eller inte... den fick vara med, och så var det med det. EklundTPR's inblandning i det hela är alltså över där, och man kan börja diskutera huruvida SCF gör rätt som tillåter ej helt färdiga bilar att vara med och även vinna priser.

Sen kan man fråga sig när en bil blir färdig? Blir en bil i våra kretsar någonsin färdig??

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
EklundTPR
11 maj 2008 · 5 Inlägg

Tyvärr blir/är denna tråd skapad på det viset att jag är den som blir smutskastad trotts att jag kollat att det är ok att komma med min bil.
Jag tycker att Pain har skrivit detta på ett fult och inkorrekt sätt.
Vi tillhör dessutom samma klubb...
Det hade varit bättre att ta upp detta med arrangören och domarna direkt för att få en framtida regeländring.
Jag har inget emot det heller, jag tyckte givetvis det var skönt att få visa mitt bygge redan nu eftersom det var okej?
Jag har slitit hund för att få den raceklar, men pga leveransproblem och annat här i livet så är den inte helt klar för att köras... MEN tillräckligt klar för att visas upp tycker jag iaf.
Sen om det är okej att tävla eller inte.. det är ju som sagt inte jag som bestämmer.
/R

lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
11 maj 2008 · 2 456 Inlägg

smile Trång å bökig träff grymt väder å grymma bilar .... sen hur det där andra med tävlingen det skall jag ej fördjupa mig i .... det som hänt e historia pase .... å nya dagar kommer .... wink

//WolfMan

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
KHRacing
11 maj 2008 ·

Pain940 skrev:
å va det samma med din i malmö ...vilket jag inte vet nåt om wink...ja det får man med eget samvete stå för om man tycker sig vara värdig att vinna medej klara saker mot andra färdiga saker;)
....men om de va så , så verkar  ju domarna följa samma linje i sina bedömingar ...vilket kanske e bra ...hur som haver ...alla har rätt tills sin åsikt smile
//MvH

Självfallet har alla rätt till sin åsikt, tänk om så inte vore smile

mi bil var till fullo till UTSEENDET klar, även under huven.
Enda som saknades att montera på bilen var avgassystemet & databoxen, inget som syntes alls.

självklart är ju detta lite skillnad emot ett fordon som inte har motorn i ens.

mvh k

cool blue Åkeri ägare
11 maj 2008 · 226 Inlägg

EklundTPR skrev:
Tyvärr blir/är denna tråd skapad på det viset att jag är den som blir smutskastad trotts att jag kollat att det är ok att komma med min bil.
Jag tycker att Pain har skrivit detta på ett fult och inkorrekt sätt.
Vi tillhör dessutom samma klubb...
Det hade varit bättre att ta upp detta med arrangören och domarna direkt för att få en framtida regeländring.
Jag har inget emot det heller, jag tyckte givetvis det var skönt att få visa mitt bygge redan nu eftersom det var okej?
Jag har slitit hund för att få den raceklar, men pga leveransproblem och annat här i livet så är den inte helt klar för att köras... MEN tillräckligt klar för att visas upp tycker jag iaf.
Sen om det är okej att tävla eller inte.. det är ju som sagt inte jag som bestämmer.
/R

Du har ett sjukt grymt bygge va å kollade in den ett flertal gånger under dagen riktigt kul att se, å det är väl det åskådarana vill se bra byggen eller? den dagen då det är dax för att köra med bilen fullt ut kommer, å då skulle jag mer än gärna vilja var med hehe lycka till och Du är värd va enda pokal GRATTIS

Cool blue/Cool Edition, Bilar för mig är ett sätt att skapa livs kvalite och njuta av min hobby
Opel Tigra Twin Top "Cool Edition" (2007)
Opel Astra Bertone Turbo Cab "Nytt utsende 2010" (2002)
jensclaudius PM Competition Team
11 maj 2008 · 711 Inlägg

Ni som har både lite pulver under huven och en stereo värt namnet, ställ upp och tävla i EMMA Racing!
Där blir bilen bedömd enligt regelbok!
Man bedömmer finnish, välljud, ljudtryck, utvändig styling, motor samt så tillkommer om möjligt ett körmoment. (www.emmanet.se för mer info).

mvh J

www.bilstereoforbundet.se för dig som vill tävla i billjud
Saab 9-3sc "Blixten" (2006)
PAIN
11 maj 2008 · 2 103 Inlägg

EklundTPR skrev:

Piraten skrev:
Va ska vara nog? Du vann i en bil som ej var klar, rätt väsentliga delar som saknades på den.


Väsentliga för vadå? Vi tävlade väl inte på bana eller något dyl?


Du skulle INTE ha tagit hem priset här (Performance kungens kurva), inget snack om att din bil är grym men den är inte klar. finns fler tävlingar som du tar hem lätt bara du skruvar på det sista.


Tycker att det är tråkigt att jag ska behöva försvara mig överhuvud taget!
Det fanns ju ingen som jag såg som var på plats som har /hade byggt om bilen som jag har gjort.



Det där om dålig motivation, tappat intresse säger allt. I alla andra "sporter" vinner man INTE om man inte är på topp, har man en svacka så har man bara att hitta motivationen igen och sen köra över motståndet.


Men i andra sporter KÖR man! I denna så VISAR man bara upp bilen....
Jag kör vanligtvis skiten rent sakt ur min bil på bana, det är ju inte det som denna utställning handlade om...



Själv som ÅSKÅDARE tyker jag att det sätter detta ett löjes skimmer över det hela, luktar uppgjort långa vägar  behöver inte vara så men det värkar faktiskt så. Vi var 18 st som var där som åskådare och alla tyckte det verkade uppgjort pga av detta.


Det finns ingen regel som säger att jag var tvungen att ha bilen körbar just i detta fall.
Min bil har byggts om under 8 år och det fanns ingen på denna träff som tävlade och hade modifierat sin bil så mycket att det skulle kunna vara någon misstanke om att det var uppgjort i mitt fall.
Bara att kolla på min bil nästa gång ni ser den.
Egenkonstruerad framvagn, bakvagn, chassi, kaross/breddad och mycket mer!
Om vi pratar byggtimmar... har jag lagt ned en bra bit över 9000 TIM på detta bygge.
Om det finns någon man ska prata med för att få dessa regler ändrade enligt era mått, så är det ju domarna man ska ta upp det med.
Men dessa regler har ju tyvärr funnits i alla år, det vet jag som varit i exakt samma position.
Men jag har aldrig kastat skit på andra byggare/byggen bara för att de inte varit körbara.
ABSOLUT aldrig skapat en tråd om det...

Mvh Rikard

Mvh Rikard

tjena Rickard

...jag har aldrig hängt ut dig eller kastat skit på dig ??..eller statar en tråd om JUST dig?....du valde själv att nämna dig wink

tråden heter Eftersnack: Street Cars Fest Tour -08

du som har varit med under många år i bilvärlden vet att efter snackstrådar kommer alltid upp efter event mm;)
jag klankade inte ner på bygget...bygget i sig är grymt fint ...jag sa min åsikt....

TEX skulle du själv vilja gå på en mässa texom du fick veta att alla bilar där va oklara...låter nog inte lika lockande då ...förstå mig rätt ..tror även med största sannolikhet att en sån mässa skulle gå back på intäkterna wink .

men om du igen läser så skrev jag även att jag nämner ingen vid namn etc inte ens nämnt vilken bilmodell det var heller wink

alla har rätt till sin åsikt å jag gjorde åsikter om många saker om SCF inte rent personligt mot dig då jag ej nämde vare sig ditt namn då det är ett brott mot PUL (person upplysningslagen) eller vilken bil det var...jag hade väl mer åsikter om domarna och SCF.......som sagt ,du valde själv att besvara å säga som det var...tråden skapades inte heller rent mot dig heller ...du måste ju läsa i lugn och ro , lätt att kunna missförstå saker i vredesläsning wink

mina åsikter är riktade mot SCF å i det arrangemanget valde ju du att stå på eller hur ?

du tror inte jag fått höra att Mds e skitgrejer...jag har bekostat mitt bygge på 40`000 kr själv å byggt det i ett kallgarage utan isoleringpå 2.5 kvm under hela vintern i 560 timmar utan hjälp i allt från 0 grader till minus 15 utan mer eller mindre värme.....fått ren skit kastat på mig dagligen på vissa forum men orkar inte bry mig om det.

...ta den snytingen efter att förfrysit tårna å händer hela vintern...jag blir inte upprörd för det...låt folk tycka det då...jag gör vad mitt bygge är å jag står för det wink upprörd brukar man mer bli om nåt är fel..har man rätt varför bli upprörd wink .....så fungerar ett lögn test ..på ren stress ..saning ..då e man lugn..det andra ..ja då stressar man upp sig...nu säger jag inte att du talar osanning ...utan menar att om du står för ditt bygge så e de väl inget att ta åt sig för wink


många som skrivit i tråden har ju varit på träffen å såg själva tex att ...hm ingen generator rem...ja då började folk prata.....jag hörde fler under dagens gång som nämnde detta å annat om bilen...så min åsikt är ju knappast unik.

men måste ju finnas en anledning till att folk tycker som dom gör...eller hur...ta en funderare på detta. wink

som sagt jag har inget emot dig som person eller ditt fina bygge wink...jag har alltid morsat på dig på träffar eller kommit fram till dig eller hur?....kan inte påstå motsatsen iallafall wink...å jag har INTE hängt ut dig som person eller skapat en tråd bara för din skull wink  din bil är redan känd å det har du skapat själv under hårt arbete å mycket media.

så med varma ord säger jag tänk om lite wink ....inget av detta skapades bara för dig å fundera en kort stund över läget....

rätt eller fel? ja alla har sina åsikter å dom kan ingen stoppa....jag sa min åsikt å va ärlig om det å står rakryggad för det....för prata oråd bakom ryggen är inte min grej å det vet dom som känner mig smile

så lycka till med byggandet. wink

P:s ...killen med som vann bästa lack etc tog det med lugn å jag besvarade honom med ...vi har inget agg mot varandra nu heller ,utan han tyckte att det var mer reko att vara ärlig å stå rakryggad .....den killen har oxå varit med ett par år i byggbranshen......hans kommentar kan du läsa i tidigare inlägg i tråden wink

som sagt jag har inte kasta skit på dig som byggare etc....det är dina ord...som blev pajkastning mot mig i den meningen...för mina åsikter om SCF wink 

Men om folk ska skriva så gör man det civiliserat och vårdat sätt tycker jag, utan svordomar och pajkastning...denna tråd skapades för folks åsikter om vad dom tycker om SCF i helhet å det var det jag skrev wink

Så låt nu oss alla hålla oss på mattan till ämnet smile

Ha det bra
//Mvh Matte

Senast redigerat av Pain940 (12 maj 2008)

EklundTPR
11 maj 2008 · 5 Inlägg

Pain940 skrev:
tjena Rickard

...jag har aldrig hängt ut dig eller kastat skit på dig ??..eller statar en tråd om JUST dig?....du valde själv att nämna dig wink

tråden heter Eftersnack: Street Cars Fest Tour -08

du som har varit med under många år i bilvärlden vet att efter snackstrådar kommer alltid upp efter event mm;)
jag klankade inte ner på bygget...bygget i sig är grymt fint ...jag sa min åsikt....

TEX skulle du själv vilja gå på en mässa texom du fick veta att alla bilar där va oklara...låter nog inte lika lockande då ...förstå mig rätt ..tror även med största sannolikhet att en sån mässa skulle gå back på intäkterna wink .

men om du igen läser så skrev jag även att jag nämner ingen vid namn etc inte ens nämnt vilken bilmodell det var heller wink

alla har rätt till sin åsikt å jag gjorde åsikter om många saker om SCF inte rent personligt mot dig då jag ej nämde vare sig ditt namn då det är ett brott mot PUL (person upplysningslagen) eller vilken bil det var...jag hade väl mer åsikter om domarna och SCF.......som sagt ,du valde själv att besvara å säga som det var...tråden skapades inte heller rent mot dig heller ...du måste ju läsa i lugn och ro , lätt att kunna missförstå saker i vredesläsning wink

mina åsikter är riktade mot SCF å i det arrangemanget valde ju du att stå på eller hur ?

du tror inte jag fått höra att Mds e skitgrejer...jag har bekostat mitt bygge på 40`000 kr själv å byggt det i ett kallgare på 2.5 kvm under hela vintern utan hjälp i allt från 0 grader till minus 15 utan mer eller mindre värme.....fått ren skit kastat på mig dagligen på vissa forum men orkar inte bry mig om det.

...ta den snytingen efter att förfrysit tårna å händer hela vintern...jag blir inte upprörd för det...låt folk tycka det då...jag gör vad mitt bygge är å jag står för det wink upprörd brukar man mer bli om nåt är fel..har man rätt varför bli upprörd wink .....så fungerar ett lögn test ..på ren stress ..saning ..då e man lugn..det andra ..ja då stressar man upp sig...nu säger jag inte att du talar osanning ...utan menar att om du står för ditt bygge så e de väl inget att ta åt sig för wink


många som skrivit i tråden har ju varit på träffen å såg själva tex att ...hm ingen generator rem...ja då började folk prata.....jag hörde fler under dagens gång som nämnde detta å annat om bilen...så min åsikt är ju knappast unik.

men måste ju finnas en anledning till att folk tycker som dom gör...eller hur...ta en funderare på detta. wink

som sgat jag har inget emot dig som person eller ditt fina bygge...jag har alltid morsat på dig på träffen eller kommit fram till dig eller hur?....kan inte påstå motsatsen iallafall wink...å jag har INTE hängt ut dig som person eller skapat en tråd bara för din skull wink  din bil är redan känd å det har du skapat själv under hårt arbete å mycket media.

så med varma ord säger jag tänk om lite wink ....inget av detta skapades bara för dig å fundera en kort stund över läget....

rätt eller fel? ja alla har sina åsikter å dom kan ingen stoppa....jag sa min åsikt å va ärlig om det å står rakryggad för det....för prata oråd bakom ryggen är inte min grej å det vet dom som känner mig smile

så lycka till med byggandet.

P:s ...killen med som vann bästa lack etc tog det med lugn å jag besvarade honom med ...vi har inget agg mot varandra nu heller ,utan han tyckte att det var mer reko att vara ärlig å stå rakryggad .....den killen har oxå varit med ett par år i byggbranshen......hans kommentar kan du läsa i tidigare inlägg i tråden wink

som sagt jag har inte kasta skit på dig som byggare etc....det är dina ord...som blev pajkastning mot mig i den meningen...för mina åsikte om SCF wink 

Men om folk ska skriva så gör man det civiliserat och vårdat sätt tycker jag, utan svordomar och pajkastning...denna tråd skapades för folks åsikter om vad dom tycker om SCF i helhet å det var det jag skrev wink

Så låt nu oss alla hålla oss på mattan tillämnet smile

Ha det bra
//Mvh Matte

Okej.
Jag tycker väl att sättet du har skrivit det på, gör det ganska uppenbart vem det handlar om, för som det är skrivet så handlar det om bilarna och inte själva eventet.
Annars hade jag givetvis inte skrivit eller besvarat denna tråd.
Och det är inte så att jag har blivit skogstokig smile bakom tangentbordet utan jag känner bara att man kanske ska försöka att vinkla det på rätt sätt!?
Som du nu återigen skriver så handlar det om just min bil och inte själva eventet.
Du/ni har stört er på att min bil inte var 100% klar, men jag tyckte att det fanns flera bilar på plats som inte var 100% procent klara.
Och om det handlar om att min motor inte e klar eller någons dörrar, avgassystem eller igentligen vad som helst så spelar det ju ingen roll igentligen, utan bilarna ska vara representabla? eller?
Jag tyckte min var det!?

/R

Senast redigerat av EklundTPR (11 maj 2008)

Jensi
11 maj 2008 · 394 Inlägg

Hehe...

Du (jensclaudius) får det att låta som att vi saknar regler. Vittnar om bristande insikt i de faktiska förhållandena och i det arbete som vi, tillsammans med entusiaster i hela landet, lägger ner på att få till schyssta tävlingsförhållanden i en f.ö. knepig bedömnings"sport".

Jag ska här göra ett första förtydligande:

Det är fritt för alla som vill, att anmäla sina bilar till SCF. Både Kristian och Rikard har m.a.o. gjort det som alla har rätt att göra. Båda bilarnas medverkan godkändes av oss. Varför skulle de inte göra det? För att de inte är 100% klara? Är en bil som ägaren bedömer "färdig" efter att ha monterat en bakvinge på en originalare, mer intressant en ett prestandabygge som pågått i flera år? Vi på SCF tycker inte det. Och vi är ganska säkra på att vår publik inte heller tycker det. "Ofta kan ett pågående bygge vara nog så intressant som ett färdigt. Ibland väljer utställaren att inte bli bedömd av just av den anledningen att bygget inte är klart, men ibland vill man det. Ibland är det bara småsaker kvar. Båda uppfatningarna är helt OK för oss. Så låt oss här en gång för alla slå fast detta:

PÅ SCF-TOUREN FINNS DET INGET KRAV PÅ ATT BILEN MÅSTE VARA FÄRDIG ELLER ÅKA TILL UTSTÄLLNINGEN FÖR EGEN MASKIN. Och det har aldrig tidigare heller funnits ett sådant krav. Intressanta pågående renoveringar eller byggen är precis lika välkomna som alla bilar som ägarna tycker är "färdiga" byggen.

Och du (Masterworks) som funderar på att ställa dig på en av våra utställningar och ha en skylt med en idé på en bil du tänker bygga är också välkommen. Vi ska med stort intresse ta del av dina idéer. Kolla vår kalender, vi gör säkert ett besök i en stad nära dig under 2008.

Senast redigerat av Jensi (12 maj 2008)

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
Piraten
12 maj 2008 · 166 Inlägg

hej Jensi

PÅ SCF-TOUREN FINNS DET INGET KRAV PÅ ATT BILEN MÅSTE VARA FÄRDIG ELLER ÅKA TILL UTSTÄLLNINGEN FÖR EGEN MASKIN.

Vi som var där som åskådare som kanske inte  äter sover skiter bil (svennson) skulle faktiskt behöva just den där texten någonstans. Var flera där som inte riktigt fick i hopp era bedömnings sätt.
Bla min morsa hehe. Själv så tycker inte jag att det är helt rätt att i VISSA klasser godtjäna ej färdiga bilar.

Men skit samma tycker ni det är ok så är det fan ok för det är eran grej. Det ända jag som åskådare önskar är lite bättre info om just den biten. Sen kan vi ju ventilera till er vad vi tycker det finns plats för förbättring/ändring men det är i slut ändan ni som avgör om ni tycker åsikterna är relevanta eller inte.

Till nästa gång samt lycka till med touren
Daniel

Edit : la till lite i slutet

Senast redigerat av Piraten (12 maj 2008)

Jensi
12 maj 2008 · 394 Inlägg

Tack för dina lyckönskningar,

Ärligt Daniel,

Tänk efter. Vad skulle du själv tycka var mest intressant att titta på? Ett pågående prestandabygge där ägaren i princip tillverkat alla delar själv och arbetat med det i åtta år, eller en sprillans FIAT Uno med en vinge och ett klistermärke? Jag skulle bli förvånad om inte t.o.m. din mamma har samma uppfattning i frågan som vi.

(Påstår detta med respekt för din mamma)

Sedan ska ju en sak vara helt klar. Och du är inne på det. Vi gör ju inte SCF för vår egen skull. Utan vi gör det och på det sätt som vi uppfattar att målgruppen vill ha det. Tycker "alla" att en sak ska vara på ett visst sätt, så ska vi naturligtvis göra det så. Och vi vill gärna ha konstruktiv kritik och uppslag om saker som kan förbättras i konceptet. Men vi är inte beredda att ändra vårt upplägg bara för att en enskild utställare har en "dålig dag", och tycker att den röda bilen borde ha vunnit före den blå...

Senast redigerat av Jensi (12 maj 2008)

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
PAIN
12 maj 2008 · 2 103 Inlägg

Jensi skrev:
Hehe...

Du (jensclaudius) får det att låta som att vi saknar regler. Vittnar om bristande insikt i de faktiska förhållandena och i det arbete som vi, tillsammans med entusiaster i hela landet, lägger ner på att få till schyssta tävlingsförhållanden i en f.ö. knepig bedömnings"sport".

Jag ska här göra ett första förtydligande:

Det är fritt för alla som vill, att anmäla sina bilar till SCF. Både Kristian och Rikard har m.a.o. gjort det som alla har rätt att göra. Båda bilarnas medverkan godkändes av oss. Varför skulle de inte göra det? För att de inte är 100% klara? Är en bil som ägaren bedömer "färdig" efter att ha monterat en bakvinge på en originalare, mer intressant en ett prestandabygge som pågått i flera år? Vi på SCF tycker inte det. Och vi är ganska säkra på att vår publik inte heller tycker det. "Ofta kan ett pågående bygge vara nog så intressant som ett färdigt. Ibland väljer utställaren att inte bli bedömd av just av den anledningen att bygget inte är klart, men ibland vill man det. Ibland är det bara småsaker kvar. Båda uppfatningarna är helt OK för oss. Så låt oss här en gång för alla slå fast detta:

PÅ SCF-TOUREN FINNS DET INGET KRAV PÅ ATT BILEN MÅSTE VARA FÄRDIG ELLER ÅKA TILL UTSTÄLLNINGEN FÖR EGEN MASKIN. Och det har aldrig tidigare heller funnits ett sådant krav. Intressanta pågående renoveringar eller byggen är precis lika välkomna som alla bilar som ägarna tycker är "färdiga" byggen.

Och du (Masterworks) som funderar på att ställa dig på en av våra utställningar och ha en skylt med en idé på en bil du tänker bygga är också välkommen. Vi ska med stort intresse ta del av dina idéer. Kolla vår kalender, vi gör säkert ett besök i en stad nära dig under 2008.

Tack jag uppskattar att åsiktern kom fram till SCF å att förklaringar gjordes samt att ni involverarde er i en *eftersnack*  tråd på detta forumet. smile

Jag har varit på antal event under årens lopp så vet vilket jobb ni gör och hur ni får kämpa wink
men med folks åsikter så får man kanske ideer vad man kan se över .....
många småpratar om det men ingen går till handling..så därför så skrev jag mitt inlägg om min åsikt.

VILL en engång påtala att det inte handlar om svartmålning mot nån eller några´, utan om åsikter om eventet wink
Har någon tagit det så, så ber jag om ursäkt för det wink ...men åsikter handla om en tolknings fråga.

Å som jag tycker...utan åsikter kan man ju aldrig skapa nått som e ännu mera bättre wink å utan åsikter så står precis allt stilla wink

Som sagt jag e nöjd med att SCF engagerade sig i detta ämne och hörde åsikterna....tack så mycket smile
och lycka till med eran tour-08.

//Mvh Matte

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang