5730
Sök

säkringarna flyger till bränsle pumpen

607 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
Hej som rubriken lyder. detta rör sig om min 740 gle. Idag öppnade jag upp bränsle pump reläet. och där hittade jag två lödningar som hade lossnat. Men säkringen ska väl inte fara om lödningen inte har kontakt ?

Brynäs tigers

One Man Clan
4 287 Inlägg
18 maj 2008
du kan inte vingklippa dom då ? Nä men har dom inte haft kontakt med något annat ? eller så ligger problemet efter relät ?

607 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
eftersom säkringarna till pumpen flyger direkt man vrider på nyckeln. även då jag tog lös kontakterna till pumpen flög dom. Men då jag tog bort reläet var dom hel. så tyder detta på ett el fel ?

Brynäs tigers

1 688 Inlägg
18 maj 2008
Låter som något fel i relät, dom lösa komponenterna i relät ligger inte och  jordar mot plus i relät då? Det skulle förklara en del. Testa med ett nytt, finns på skroten för en tia.. tongue

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

607 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
Losgard skrev:
Låter som något fel i relät, dom lösa komponenterna i relät ligger inte och  jordar mot plus i relät då? Det skulle förklara en del. Testa med ett nytt, finns på skroten för en tia.. tongue

Kan mycket väl hända eftersom då jag tog lös reläet kända man direkt att något var lös där inne. Alltså lödningen hade släppt på två ställen.

Brynäs tigers

Sök