kostar bara 60:- numer,, fick två inbetalingsavier
Då har du väl fått glesbygdsrabatt, här nere kostar det 65kr att ha sin bil kvar i registret.
Fick också 2st a 60:- häromdan. Men jag kanske har glesbygdsrabatt jag med
Information om vägtrafikregisteravgift Vad är en vägtrafikregisteravgift? Vägtrafikregisteravgiften tas ut för de flesta registrerade fordon. Avgiften ska täcka delar av kostnaderna för att upprätthålla ett aktuellt register över fordon och fordonsägare. Den kallades tidigare för registerhållningsavgift.
Avgiften för terrängskotrar, snöskotrar, terränghjulingar, lätta terrängvagnar och registreringspliktiga mopeder är 60 kronor. Den tas ut som en engångsavgift när fordonet ställs på för första gången. Traktorer är befriade från vägtrafikregisteravgift.
För övriga fordon är vägtrafikregisteravgiften 60 kronor varje år. Den tas ut när fordonet börjar användas första gången och därefter varje år en viss månad (betalningsmånad). Vilken månad det är bestäms av slutsiffran i fordonets registreringsnummer, se tabellen nedan. Avgiften betalas i förskott för kommande 12 månader.
Någon som vet om det finns någon mysig skog i Kungsbacka området med övergivna fordon? Har skummat igenom hela tråden och blev lite fascinerad!
Vid bron över till Tölö, utmed järnvägen, ligger de en gård full med skrot.... Ingen som bor där, en gubbe som höll på med entreprenad i många år som sen bara la ner och ställde allt. Mkt förstört idag men kul ställe att kolla på....
Någon som vet om det finns någon mysig skog i Kungsbacka området med övergivna fordon? Har skummat igenom hela tråden och blev lite fascinerad!
Vid bron över till Tölö, utmed järnvägen, ligger de en gård full med skrot.... Ingen som bor där, en gubbe som höll på med entreprenad i många år som sen bara la ner och ställde allt. Mkt förstört idag men kul ställe att kolla på....
Åfan! Är nämnligen i Kungsbacka till och från så kanske är värt att ladda kameran och åka tid och kika!
Ligger en hel del prylar ute på Blocket från just Kungsbacka. Traktorer och Dumpers.. Ser ut att ha stått länge och är delvis vandaliserade..
Ligger en hel del prylar ute på Blocket från just Kungsbacka. Traktorer och Dumpers.. Ser ut att ha stått länge och är delvis vandaliserade..
Japp, de är maskiner från de stället..... Verkar som dom börjat rensa där nu då.
Japp, de är maskiner från de stället..... Verkar som dom börjat rensa där nu då.
Står i annonsen att säljaren inte länge kan svara på frågor om maskinerna så gubben har väl gått ur tiden..
De där impala bilarna och en hel del drös med jänkare står i en skog utanför Sundsvall. har hört att han tog in skrot bilar ifrån Usa på 70-80 talet och förfalska papper o åkte in i kurran i några år för det. Så nu står det kanske 100-200 jänkare där. Vill åka dit men en bit att fara
vat ligger jänkarna i sundsvall bor nämligen i sundsvall
Du såg inte om det stod något i form av "Eccles Moonstone" eller så? Är det en Ford Zephyr eller så?
/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (27 maj 2015)
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Varför uppdateras detta forum så sällan för?..Borde ju vara folk som hittar vrak titt som tätt när dom är ute i skogen och plockar svamp eller nåt...Jag får väl göra något åt saken för jag hitta en gammal Volvolastbil utan att plocka svamp.Modell på lastbilen vet jag inte men skattemärket var från 1984 och HYS 525 har blivit en SAAB 9000 årsmodell 1997 så Volvolastbilen har ju stått ett bra tag.Har en himla massa bilder som SKA läggas upp här eller i forumet Övergivna bilar/vrak.
*RÖSTA OCH KOMMENTERA GÄRNA MIN SILVERPIL*http://www.garaget.org/?car=398821...........*FÖRR VAR DET NU FAST JÄVLIGARE VAR DET DESTO VÄRRE MEN SÅHÄR JÄVLA DÅLIGT HAR DET TA MIG FAN ALDRIG VARIT SÄMRE.*