2742
Sök

Darkie's ; BMW 328 E36 "SÅLD"

Allmänt envis
12 512 Inlägg
18 januari 2009
Snygg stereo, ska det gå framåt nån gång snart eller? wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

dARKiE
5 031 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Snygg stereo, ska det gå framåt nån gång snart eller? wink

Det vänder på tisdag då jag fått hem min Bmw carsoft och släckt lampan wink
(förhoppningsvis) haha. Började idag att ta bort A-stolpen och modda dit min mätarhållare. Sen äre bara börja dra dit mätarna och koppla dem.. Sen så är mitt vinterprojekt klart. smile

Påställning om 50 dagar, om vädret tillåter smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

dARKiE
5 031 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
Bilen är med i nya numret i stylingbörsen.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/548380_f8vibx.jpg

Trevligt, trevligt...

Sen bjuder jag på en bild när man ska in i garaget,

https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/548381_5y75b3.jpg

0,4 mm ifrån marken på lägsta stället hahaha!! På F*hålet wink

/mvh skog

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
19 januari 2009
Snart klar då alltså så när ska vi rejsa ifrån rondellen nästa gång då ??  ^^;

Gick ju bra den där gången haha.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

dARKiE
5 031 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:

Någon gång när polisen INTE står där HAHAHAHA, Fan va ägda vi blev!! Tur dem glömde lasern hemma ialf hahaha!! big_smile
Senast redigerat av Darkie (19 januari 2009)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
19 januari 2009
Darkie skrev:
TBOC_Razor skrev:

Någon gång när polisen INTE står där HAHAHAHA, Fan va ägda vi blev!! Tur dem glömde lasern hemma ialf hahaha!! big_smile

Hahaha jo käringa såg nog hur du satt där bak och asgarvade tongue

Då vart man inte stor i skorna direkt ^^;

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

dARKiE
5 031 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Darkie skrev:
TBOC_Razor skrev:

Hahaha jo käringa såg nog hur du satt där bak och asgarvade tongue

Då vart man inte stor i skorna direkt ^^;

Haha, jag garvade bara när han sa såhär!
Det här gick lite fort likväl han som kom före dig "ni körde väl inte streetrace va?"
Jag bara nej.. Här har du kortet har redan blitt av med det en gång innan så vet hur det funkar..

Polisen, vi hade tyvärr ingen laser som mätte din fart men om du erkänner att det gick så fort så du vill ge oss kortet så tar vi det.

Vi hörde dig ända ifrån rondellen, och med en sånhär bil med en sådan vass motorer så måste man ta det försiktigt.

Då brast jag i garv och bara haha nej, såklart jag inte gör haha, ha en trevlig dag konstaplen hahah! big_smile
Senast redigerat av Darkie (19 januari 2009)

dARKiE
5 031 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
Nu har man drabbats av lite köra bmw ångest.

Har börjat fundera på att ställa av volvon och sätta in bmwn i bruk redan nu.
Är lagom trött på att bara se den stå där färdig och titta på mig, dessutom har vi 13 grader och sol typ varje dag. Även fast jag vet att det kommer ialf komma ett snöfall till då vi bara är i januari så känner jag att det är dags, då jag endast brukade bilen 1½ månad typ efter köpet innan den rasade.. Så den har stått still 4 av snart 6 månader man har ägt den så man kan ju tänka att jag är ganska sugen på att köra den nu.

Så nu letar jag besiktningstid som det finns gott om också! finns redan imorgon och hela veckan ut, så vi får se hur det blir. Har ju nya dubbdäck osv till bmwn och den är nyss underredsbehandlad, dessutom tänker jag försöka att inte köra om det snöar alldeles för mycket.
Senast redigerat av Darkie (21 januari 2009)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 januari 2009
Darkie skrev:
Nu har man drabbats av lite köra bmw ångest.

Har börjat fundera på att ställa av volvon och sätta in bmwn i bruk redan nu.
Är lagom trött på att bara se den stå där färdig och titta på mig, dessutom har vi 13 grader och sol typ varje dag. Även fast jag vet att det kommer ialf komma ett snöfall till då vi bara är i januari så känner jag att det är dags, då jag endast brukade bilen 1½ månad typ efter köpet innan den rasade.. Så den har stått still 4 av snart 6 månader man har ägt den så man kan ju tänka att jag är ganska sugen på att köra den nu.

Så nu letar jag besiktningstid som det finns gott om också! finns redan imorgon och hela veckan ut, så vi får se hur det blir. Har ju nya dubbdäck osv till bmwn och den är nyss underredsbehandlad, dessutom tänker jag försöka att inte köra om det snöar alldeles för mycket.

Köra bmw när det är snö, det som är så skoj wink Sälj vinterbilen och släng pengarna fler bilar kostar på ett par tvättar istället

Grattis till artiklen förresten!

"Unloaded"
1 557 Inlägg
22 januari 2009
Angående vinterköra med BMW:n; när jag skaffade min bil så tyckte i princip alla mina polare att jag var dum i huvudet som skulle köra med den på vintern(låg som faen), även om de inte sa de högt till mig(fast vissa gjorde det ;P), men det har gått skitbra hittills.

Endast en grej som hänt, en låg-farts sladd in i en trottoarkant(blev ett ytterst litet märke i allra framkant på ena sidokjolen, INGET MER yikes Däcken klarade sig, fälgar likaså, inget är snett osv osv. Så ta det lugnt bara när det är halt på riktigt så kan du nog köra den på vintern, samt att du har ju rostskyddet redan.

Fast din bil har kanske inga stenskott eller liknande, det är ju en ökad faktor på vinter med grus etc. Jag förstår att du är kluven =P

"When innovation meets passion!"

dARKiE
5 031 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
Mechanimal skrev:
Angående vinterköra med BMW:n; när jag skaffade min bil så tyckte i princip alla mina polare att jag var dum i huvudet som skulle köra med den på vintern(låg som faen), även om de inte sa de högt till mig(fast vissa gjorde det ;P), men det har gått skitbra hittills.

Endast en grej som hänt, en låg-farts sladd in i en trottoarkant(blev ett ytterst litet märke i allra framkant på ena sidokjolen, INGET MER yikes Däcken klarade sig, fälgar likaså, inget är snett osv osv. Så ta det lugnt bara när det är halt på riktigt så kan du nog köra den på vintern, samt att du har ju rostskyddet redan.

Fast din bil har kanske inga stenskott eller liknande, det är ju en ökad faktor på vinter med grus etc. Jag förstår att du är kluven =P

Hehe, nej jag har inga stenskott.. Bilen är ju nylackad för ett år sen.. av gamla ägaren som jag förstod det. Men jag lägger mig långt bakom andra så går det nog bra.. Jag har nog bestämt mig.. Körde ju min vita bmw i snö och såg inget på den till våren. Så hm.. Nej blir nog beställa tid till bilprovningen snart.. smile

vinnarskalle!
907 Inlägg
23 januari 2009
Bara du tvättar bilen ofta så ska vinterkörning inte va något problem wink Hade du hunnit monterat dit 325-insug ännu? Bilen ser ivf väldigt fräsch ut smile
Jag mötte en kille i höstas som körde en 328 (tror jag). Den hade full M-optik, men han hängde inte på mig. Dock gick den väldigt bra ändå! Nästan FÖR bra för att vara en 328... man skall inte underskatta!

dARKiE
5 031 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
Hehe, har själv hängt på M3 3.0 duktig bra, inte mycket försprång där kan jag säga big_smile

Har beslutat att vänta 2-4 veckor till. Då snöstormen har slått till i Helsingborg enligt en polare, så den är nog här ikväll.. Kan jag undvika snön så kan jag lika gärna göra de. smile

dARKiE
5 031 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
Besiktning i veckan.
Ska bli intressant. Kan inte tänka mig nåt fel faktiskt, mer än att den är för låg för bromsrullarna ;/

Allmänt envis
12 512 Inlägg
25 januari 2009
Darkie skrev:
Besiktning i veckan.
Ska bli intressant. Kan inte tänka mig nåt fel faktiskt, mer än att den är för låg för bromsrullarna ;/

Vilken station skall du till? Vi har kört ett par gånger på Markarydsstationen, bilen skrapade underredet på bromsrullarna men han sa att så länge de kunde skjuta sin vagn under bilen uppe på liften så vart de godkänt tongue

dARKiE
5 031 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Darkie skrev:
Besiktning i veckan.

Vilken station skall du till? Vi har kört ett par gånger på Markarydsstationen, bilen skrapade underredet på bromsrullarna men han sa att så länge de kunde skjuta sin vagn under bilen uppe på liften så vart de godkänt tongue

Vill ju helst inte att dem river av eller drar sönder fronten ;(
Jag ska till Hässleholm stationen.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
25 januari 2009
Darkie skrev:
Rquired skrev:
Darkie skrev:
Besiktning i veckan.

Vill ju helst inte att dem river av eller drar sönder fronten ;(
Jag ska till Hässleholm stationen.

Då kommer vi i samlad lynchmob wink

4 299 Inlägg
25 januari 2009
Du ska inte ta och plocka bort GT-läppen då för säkerhets skull??
Då kan du ju va säker på att den inte kommer sladas på nått sätt iaf...

//Jacob

dARKiE
5 031 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Du ska inte ta och plocka bort GT-läppen då för säkerhets skull??
Då kan du ju va säker på att den inte kommer sladas på nått sätt iaf...

//Jacob

Hehe.
Det är ju det. Jag har fäst den lite bättre än alla andra.
Fanns inga hål att fästa kolfiber Läppen i orginal skruvhålen, som det finns på abs plastläppen.

Så jag har borrat egna hål,  och fäst med (26st) M8 skruvar håller den på plats, plus 34 popnitar. Jag var inte snål om vi ska säga så.. hahaha! wink

Kan iofs ta av hela fronten, men då gnäller dem väl på vassa kanter osv.

dARKiE
5 031 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Jahapp,
"provkörde bilen runt kvarteret" idag nu när den är påställd igen, för att se så allt fungerar till besiktningen imorgon. Tror ni inte ABS LAMP jävlen tänds? Tänker helvete också nu går den ju aldrig igenom!! Men när jag startade om bilen igen så släcktes den?? Så nu hoppas jag ialf att den fungerar hela tiden imorgon och helst i framtiden. Men det är väl glapp i nån jävla mätare nu också suck.

Aja, vi får se imorgon kl 13.00 smäller det ialf (hoppas inte det är min front bara)
/mvh skog

Sök