SM i vebodtrimning....
Tyvärr är det så här att när folk börjar diskutera hur mycket laddtryck dom har då vet man att det cyklas friskt. All trimniing värd namnet början med att höja och med att bibehålla motorns effektivitet (VE) under laddtryck. Som någon slags tumregel kan man nog säga att laddtrycksökningar på mer än måhända 30% över orginal laddtryck utan att modifiera motorns möjlighet att svälja är dumheter. (Undantag finns och gäller framförallt lågtrtycksturbomotorer där man bör räkna från högtrycksvariantens laddtryck).
Bara en kommentar runt det sprut som sitter i 940: - långt innan man inne i kuoen hör att det spikar så känner knacksensorn av detta och backar mha sprutet hem tändningen fem grader. Detta är samma sak som att tappa all effekt man fick av eventuell laddtryckshöjning. Att hävda att något "går bra" utan att ha satt upp bilen i bromsbänk och titta vad som händer är bara tro och inte vetande.
OP kan ta och surfa lite på forumet och kolla på vad som bla behövs göras med LMM och med kam för att någon trimning skall vara värd namnet.
/Göran
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI