Körde förbi fartkamera på vänster sida av vägen

Lapp3n OCR
30 juni 2008 · 279 Inlägg

Tjena, körde min pappa till uppsala idag för att han hade något jobb där uppe. Håller laglig hastighet men så kommer det en bil framför som håller typ 70 och när jag ska köra om honom så gasar han, så jag gasar om honom och precis när jag ska svänga in så skricker pappa " fartkamera " så jag håller mig i vänster filen tills jag kört förbi den. Den blixrade inte till när jag körde förbi, men är det möjligt att den tagit kort ändå ?

Svara gärna ifall ni har någon lärdom av det här smile

/ jimmy

Ocr
_Norrland_ Bilvårdstekniker
30 juni 2008 · 766 Inlägg

Det är nog ingen fara, det sägs ju att man inte kan missa om den tar kort ! tongue

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se
Skoda Citigo "Bilvårdsteknik-Edition" (2013)
sandzoo
30 juni 2008 · 2 071 Inlägg

va de på dan.. brukar ej blixtra till på dan.. eller e jag ute o cyklar.. har du tur så har den ej tagit dej om du va på vänsterfilen

Sandzoo i da house
prodrive Avstängd
30 juni 2008 · 962 Inlägg

Som jag har fattat det blixtrar dom alltid, men nästa gång kan du ju ta handen framför ansiktet för säkerhets skull!

Haniball_s
30 juni 2008 · 455 Inlägg

_Norrland_ skrev:
Det är nog ingen fara, det sägs ju att man inte kan missa om den tar kort ! tongue

va viserligen en gammal kamra men man blir nästan blind! och de va på dagen! vet ej hur de nya kamrorna tar sina kort på dagen!

>syns man inte finns man inte<
Lapp3n OCR
30 juni 2008 · 279 Inlägg

Tack för svar smile hoppas på det bästa, det här var tidigt på morgonen kanske kl 7 , kanske var tidigare till och med. Men spelar väl ingen roll ifall jag håller för ansiktet , dom har ju regplåten , och då kan dom ju fråga pappa vem det var som körde och han kan ju inte neka till att veta vem det är ? tongue

Ocr
rough_boy
30 juni 2008 · 811 Inlägg

DOm kan ju inte veta vilken av bilarna som körde för fort

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
Gulmun * Klåpare
30 juni 2008 · 1 718 Inlägg

Precis. Man kan ju alltid anta att omkörande bil körde för fort, men antaganden har ingen laga kraft.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
prodrive Avstängd
30 juni 2008 · 962 Inlägg

Lapp3n skrev:
Tack för svar smile hoppas på det bästa, det här var tidigt på morgonen kanske kl 7 , kanske var tidigare till och med. Men spelar väl ingen roll ifall jag håller för ansiktet , dom har ju regplåten , och då kan dom ju fråga pappa vem det var som körde och han kan ju inte neka till att veta vem det är ? tongue

Dom måste kunna identifiera föraren för att det ska bli några böter, och dom kan inte tvinga din far att han ska ange dig.

edit: och var det 2 bilar jämsides slänger dom bilden direkt för det kan aldrig bli några böter då.

Senast redigerat av prodrive (30 juni 2008)

-Kotten- www.drcljusdal.se
30 juni 2008 · 679 Inlägg

Nya kamerona tar alltid med blixt. vet av egen erfarenhet

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!
Lapp3n OCR
30 juni 2008 · 279 Inlägg

Men jag låg ju framför honom, skulle ju precis svänga in, så man borde se att jag kör för fort , dom får väl fram data på hur fort jag körde också ? Är du hundra på att dom alltid tar med blixt ?

Ocr
Sushikocken Sleeper
30 juni 2008 · 3 084 Inlägg

körde förbi hela iggesund (typ 10 fartkameror) i 160 med mcn ingen flörta med mig iaf hmm

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
coffe.dk Zzzz
30 juni 2008 · 937 Inlägg

De tar alltid med blixt.

caromania Forummoderator
30 juni 2008 · 9 296 Inlägg

prodrive skrev:

Lapp3n skrev:
Tack för svar smile hoppas på det bästa, det här var tidigt på morgonen kanske kl 7 , kanske var tidigare till och med. Men spelar väl ingen roll ifall jag håller för ansiktet , dom har ju regplåten , och då kan dom ju fråga pappa vem det var som körde och han kan ju inte neka till att veta vem det är ? tongue

Dom måste kunna identifiera föraren för att det ska bli några böter, och dom kan inte tvinga din far att han ska ange dig.
edit: och var det 2 bilar jämsides slänger dom bilden direkt för det kan aldrig bli några böter då.

Fast det där är en sanning med modifikation. Det blir ett jäkla elände och tjafsande om man inte informerar vem föraren är.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
prodrive Avstängd
30 juni 2008 · 962 Inlägg

caromania skrev:

prodrive skrev:

Lapp3n skrev:
Tack för svar smile hoppas på det bästa, det här var tidigt på morgonen kanske kl 7 , kanske var tidigare till och med. Men spelar väl ingen roll ifall jag håller för ansiktet , dom har ju regplåten , och då kan dom ju fråga pappa vem det var som körde och han kan ju inte neka till att veta vem det är ? tongue

Dom måste kunna identifiera föraren för att det ska bli några böter, och dom kan inte tvinga din far att han ska ange dig.
edit: och var det 2 bilar jämsides slänger dom bilden direkt för det kan aldrig bli några böter då.

Fast det där är en sanning med modifikation. Det blir ett jäkla elände och tjafsande om man inte informerar vem föraren är.

Jag har läst en hel del om fartkameror på olika forum, och om jag inte har fått det helt om bakfoten skickar dom ut ett brev där dom BER bilägaren att identifiera föraren, men det brevet kan man torka sig i röven med på skithuset om man vill.

Lapp3n OCR
30 juni 2008 · 279 Inlägg

caromania skrev:

prodrive skrev:

Lapp3n skrev:
Tack för svar smile hoppas på det bästa, det här var tidigt på morgonen kanske kl 7 , kanske var tidigare till och med. Men spelar väl ingen roll ifall jag håller för ansiktet , dom har ju regplåten , och då kan dom ju fråga pappa vem det var som körde och han kan ju inte neka till att veta vem det är ? tongue

Dom måste kunna identifiera föraren för att det ska bli några böter, och dom kan inte tvinga din far att han ska ange dig.
edit: och var det 2 bilar jämsides slänger dom bilden direkt för det kan aldrig bli några böter då.

Fast det där är en sanning med modifikation. Det blir ett jäkla elände och tjafsande om man inte informerar vem föraren är.

Precis det jag tänkte

Ocr
Lapp3n OCR
30 juni 2008 · 279 Inlägg

Hur fungerar det om det är ljust, blixtrar det i alla fall eller tas bara en bild?
Svar: Det blixtrar alltid i samband med fotograferingen.

Togs från vv.se smile

Ocr
Rand
30 juni 2008 · 1 024 Inlägg

när din pappa skrek så hade jag pekat med fingret å lagt upp ett fint smaaaaail big_smile

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
snipercat
30 juni 2008 · 669 Inlägg

oraoa dig inte,,,, bara vänta å se,, blir det böter så blir det...

Westin
30 juni 2008 · 15 Inlägg

det är lugnt. de blixtrar till rejält även under dagsljus. man hör även blixtknallen. så du kan andas lugnt wink

Värt att tillägga! turbo är störtlöjligt! ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang