Hastighetsmätare 850 T5

kim89
3 juli 2008 · 112 Inlägg

Tjenare. Nu är det så här va att hastighetsmätarwiren har hoppat ur eller liknande i min 850 T5.. då den fungerar ibland men slutar dock att fungera på ett bra tag då jag stannat.

Kan någon möjligtvis ge mig lite tips på vad/vart jag ska kolla?

Hur kommer jag innanför instrumentpanelen?

osv. osv.

MVH Kim Melin

Jag hatar fwd = felwheeldrive...
940turboplus Rapidoz
3 juli 2008 · 688 Inlägg

Kan vara en dum fråga men har 850 t5 wire?
trodde dom körde elektroniskt typ givare.

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.
kim89
3 juli 2008 · 112 Inlägg

ja, jag har ingen aning faktiskt! haha... tokigt nog..

tacksam för alla svar. men det känns som om att det är något som bara sitter lite löst då den fungerar i bland... ?


MVH kim

Jag hatar fwd = felwheeldrive...
jsupreame
3 juli 2008 · 137 Inlägg

kim89 skrev:
Tjenare. Nu är det så här va att hastighetsmätarwiren har hoppat ur eller liknande i min 850 T5.. då den fungerar ibland men slutar dock att fungera på ett bra tag då jag stannat.

Kan någon möjligtvis ge mig lite tips på vad/vart jag ska kolla?

Hur kommer jag innanför instrumentpanelen?

osv. osv.

MVH Kim Melin

är elektroniskt.. ja hadde lite glapp i tändningslåset om man inte tog nog hårt på nyckeln funkade inte blinkers å hastighetsmätaren.. eller abs..

kim89
3 juli 2008 · 112 Inlägg

jsupreame skrev:
är elektroniskt.. ja hadde lite glapp i tändningslåset om man inte tog nog hårt på nyckeln funkade inte blinkers å hastighetsmätaren.. eller abs..

Okej.. Tack för det svaret.. när man slår lite lätt över instrumentpanelen så hoppar mätaren till.. och när man kör ibland så hoppar den upp till den hastighet man kör och sen fladdrar den mellan typ.. 60-150... bara hoppar fram och tillbaks, sen tvärdöd helt plötsligt..

jag förstår inte... hatar elektronik...

MVH kim melin

Jag hatar fwd = felwheeldrive...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang