2762
Sök

FULASTE bilen enligt dig????

5 111 Inlägg
24 november 2010
#1161
Volvo_Mannen skrev:
Volvo544special65 skrev:
Smaksak - själv hade jag inte tagit i en 300-serie med tång...och nu kommer ett bekännande...Omega A tycker jag om! lol Dessutom tycker jag det är trivsamma bilar på många sätt och vis. wink

Känner du så där inför Omega A så måste du ju ÄLSKA den i XL-utförande:
http://www.kitfoster.com/images/2007-11 … -Large.jpg

lol

Haha, det ser verkligen ut som en Omega A, kanske bygger på samma bil?

Nädå, Capricen har inget gemensamt med Omega A men designen är ju verkligen en uppskalad sådan...fast det är ju två GM-vagnar från samma tid så vad ska man förvänta sig? wink


Evildan
24 november 2010
#1162
Volvo544special65 skrev:
Smaksak - själv hade jag inte tagit i en 300-serie med tång...och nu kommer ett bekännande...Omega A tycker jag om! lol Dessutom tycker jag det är trivsamma bilar på många sätt och vis. wink

Känner du så där inför Omega A så måste du ju ÄLSKA den i XL-utförande:
http://www.kitfoster.com/images/2007-11 … -Large.jpg

lol

eller i jäst kombiutförande
http://www.garaget.org/?car=122802&image=1149142
Senast redigerat av Evildan (24 november 2010)

4 637 Inlägg
24 november 2010
#1163
Volvo544special65 skrev:
Volvo_Mannen skrev:
Volvo544special65 skrev:
Smaksak - själv hade jag inte tagit i en 300-serie med tång...och nu kommer ett bekännande...Omega A tycker jag om! lol Dessutom tycker jag det är trivsamma bilar på många sätt och vis. wink

Känner du så där inför Omega A så måste du ju ÄLSKA den i XL-utförande:
http://www.kitfoster.com/images/2007-11 … -Large.jpg

lol

Haha, det ser verkligen ut som en Omega A, kanske bygger på samma bil?

Nädå, Capricen har inget gemensamt med Omega A men designen är ju verkligen en uppskalad sådan...fast det är ju två GM-vagnar från samma tid så vad ska man förvänta sig? wink

På tal om samma bil. Astra runt 95? ser ok ut i det minsta "golf" liknande utförandet. Saab 9000 ser bra ut som halvkombi. Annars är dessa två bilar som kaos. Rätt skoj...

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
24 november 2010
#1164
Volvo544special65 skrev:
Smaksak - själv hade jag inte tagit i en 300-serie med tång...och nu kommer ett bekännande...Omega A tycker jag om! lol Dessutom tycker jag det är trivsamma bilar på många sätt och vis. wink

Känner du så där inför Omega A så måste du ju ÄLSKA den i XL-utförande:
http://www.kitfoster.com/images/2007-11 … -Large.jpg

lol

Framdelen är inte så fin men bakdelen är rätt så snygg.
Inget jag älskar men bättre än framdelen!

Sen finns ju Saab 9000!

http://img2.netcarshow.com/Saab-9000_1998_800x600_wallpaper_04.jpg

Väldigt låg i nosen men bullig front på en rätt kantig bil, blinkers som är bullar och sticker ut en halvmeter på varje sida.
Mitten delen av bilen är rätt okej och bakdelen också.
Men kontrasten mellan fram och bak blir totalt fel tycker jag och ser riktigt fel ut! smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Evildan
24 november 2010
#1165
EmilHammarlund skrev:
Italiensk designer. Även Ferarri, Lancia mm. Tycker 300-serien har spännande former. En sen 360 GLT med vinge mm skulle jag inte säga nej till. Och så några fina fälgar, original eller moderna.

Han var inte någon ungdom direkt när 340 ritades, är fortfarande övertygad om att den ritades på ett haschcafe..av en pårökt medelålders italienare.. big_smile

Evildan
24 november 2010
#1166
När vi lite lätt off topic surrar om likheter i design...
Citroën GS & GSA tillverkades 1970-1986
Opel Kadett E 1984-1993 är i 5dörrars utförande skrämmande lik Cittran.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
25 november 2010
#1167
EmilHammarlund skrev:
Jaja, smaken är delad men jag står fast vid att detta är det fulaste som byggts rakt igenom. Totald död design, ingen snygg form och så jobbigt diskretful att folk glömmer kalla den ful. Finns inte en cm som är snygg och dessutom dåligt rykte och väldigt krockfarlig, framförallt med tanke på storleken (Omega B är inte mkt snyggare den.) http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … ga_A_L.jpg
Hoppas ingen tar illa upp, alla har olika smak. Men i denna tråd måste man kunna vara ärlig med sina personliga åsikter.
En 9000 just sedan är väl heller inte så hett.

Smaken är som sagt delad, men komforten i en gammal Omega är svårslagbar. Visst, inte den mest iögonfallande designen runt bakhjulen men vem tänker på det när man kryssade på autobahn i 200 när dessa kom ut. smile Och ja, även tvålitern gjorde 200... wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
25 november 2010
#1168
Evildan skrev:
Att dom har dessa stora lyktor och blaffiga stötfångare är faktiskt inte svårt att räkna ut om man har kört en sådan här pråm någon gång.
Med dessa mediokra bromsar och totala brist på väghållning kan man inte bromsa eller styra undan om något kommer ivägen inom fyrhuslampornas upplysningsareal. Det blir som Jeremy Clarkson sade om att köra svävare: (fritt översatt) "om du kan se hindret vet du att du kommer att krascha oavsett vad du gör"

Hahahahaha! lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

4 637 Inlägg
25 november 2010
#1169
Evildan skrev:
Han var inte någon ungdom direkt när 340 ritades

Erfarenhet kallas det.
En av min afavoriter, Jan Wilsgaard började inte heller så bra när han skulle rita en bil som ser Amerikansk ut. Det han inte tänkte på var att den svenska bilen var mindre än de amerikanska och därmed i behov av att starmas ut lite designmässigt för att inte formerna skulle klumpa ihop sig. Ska en bil inte vara så stor är det bättre att göra som Saab och inspireras av en flygplansvinge. (Om en vinge nu ser ut så?) Däremot ser ju Amazon i kombiutförande något bättre ut än den tidigare nämnda sedanen.

593 Inlägg
25 november 2010
#1170
Evildan skrev:
Masquerade skrev:
xorox_88 skrev:

men nu överdriver du

Det kan du såklart tycka, men jag håller inte med. Än idag hör 740 till det fulaste som skapats (tillsammans med 99%* av alla andra Volvo-modeller). Bonnestylad (finns ingenting annat när det gäller Volvo) eller ej så blir jag alltid lite illamående när de där rektangulära jäkla strålkastarna kryper fram i backspegeln.

http://www.carphoto.ch/72volvo145/86volvo740gl_006.jpg

C30 och S60 verkar dela samma fabrikskrockade plastfront med hemskt överdimensionerade strålkastare och smaklösa former. Detta medan XC90 ser ut som en avdankad japansk skräp-SUV från tidigt 90-tal - vilket iallafall lever upp till körupplevelsen.

Precis som man verkar gjort med 740 (låtit en 7-åring designa bilen) så verkar man nu ha gått till en 10-åring som fått måla upp ett gäng tragiska/absurda koncept som sedan gått till produktion. Jag avskyr det.

Så nej, jag överdriver inte mina åsikter. Att du inte håller med är en annan sak. tongue


*Undantaget är givetvis P1800 (1961)

Att dom har dessa stora lyktor och blaffiga stötfångare är faktiskt inte svårt att räkna ut om man har kört en sådan här pråm någon gång.
Med dessa mediokra bromsar och totala brist på väghållning kan man inte bromsa eller styra undan om något kommer ivägen inom fyrhuslampornas upplysningsareal. Det blir som Jeremy Clarkson sade om att köra svävare: (fritt översatt) "om du kan se hindret vet du att du kommer att krascha oavsett vad du gör"

Och det säger en snubbe som åker Kia, Mazda och Toyota?, har du ens kört en 240/740/940 i en kritiskt situation?, eller "ska du bara vara tuff och hålla med andra på forumet?

Kan ta svängen förbi dig någon gång när ja är ute och reser så kan vi åka en sväng så kommer du nog snart fram till att det båda går att svänga och bromsa, och riktigt bra faktiskt!

Har åkt 240/740/940 sen jag vara 16år (bl.a a-trakor) och kör väldigt mkt andra bilar inom jobbet om dagarna, så ja vet nog ANINGEN mer om märket Volvo och dess prestanda än du någonsin kommer veta.

De var ju bilarnas utseènde det var frågan om här, så håll dig till topic!

Har du andra negativa åsikter om märket (bortsett från utseèndet) så får du starta en tråd om det tycker ja..

19 Inlägg
25 november 2010
#1171
MantaRobin skrev:
Electrofant skrev:
http://www.citroenet.org.uk/miscellaneous/president/sm.html

Du skrev DS. Dedär va en SM.

viktigtpetter

19 Inlägg
25 november 2010
#1172
han den där chapron lyckades iallfall med att gör otroligt ful ännu fulare smile

Evildan
25 november 2010
#1173
epapower skrev:
Evildan skrev:
Masquerade skrev:
Det kan du såklart tycka, men jag håller inte med. Än idag hör 740 till det fulaste som skapats (tillsammans med 99%* av alla andra Volvo-modeller). Bonnestylad (finns ingenting annat när det gäller Volvo) eller ej så blir jag alltid lite illamående när de där rektangulära jäkla strålkastarna kryper fram i backspegeln.

http://www.carphoto.ch/72volvo145/86volvo740gl_006.jpg

C30 och S60 verkar dela samma fabrikskrockade plastfront med hemskt överdimensionerade strålkastare och smaklösa former. Detta medan XC90 ser ut som en avdankad japansk skräp-SUV från tidigt 90-tal - vilket iallafall lever upp till körupplevelsen.

Precis som man verkar gjort med 740 (låtit en 7-åring designa bilen) så verkar man nu ha gått till en 10-åring som fått måla upp ett gäng tragiska/absurda koncept som sedan gått till produktion. Jag avskyr det.

Så nej, jag överdriver inte mina åsikter. Att du inte håller med är en annan sak. tongue


*Undantaget är givetvis P1800 (1961)

Att dom har dessa stora lyktor och blaffiga stötfångare är faktiskt inte svårt att räkna ut om man har kört en sådan här pråm någon gång.
Med dessa mediokra bromsar och totala brist på väghållning kan man inte bromsa eller styra undan om något kommer ivägen inom fyrhuslampornas upplysningsareal. Det blir som Jeremy Clarkson sade om att köra svävare: (fritt översatt) "om du kan se hindret vet du att du kommer att krascha oavsett vad du gör"

Och det säger en snubbe som åker Kia, Mazda och Toyota?, har du ens kört en 240/740/940 i en kritiskt situation?, eller "ska du bara vara tuff och hålla med andra på forumet?

Kan ta svängen förbi dig någon gång när ja är ute och reser så kan vi åka en sväng så kommer du nog snart fram till att det båda går att svänga och bromsa, och riktigt bra faktiskt!

Har åkt 240/740/940 sen jag vara 16år (bl.a a-trakor) och kör väldigt mkt andra bilar inom jobbet om dagarna, så ja vet nog ANINGEN mer om märket Volvo och dess prestanda än du någonsin kommer veta.

De var ju bilarnas utseènde det var frågan om här, så håll dig till topic!

Har du andra negativa åsikter om märket (bortsett från utseèndet) så får du starta en tråd om det tycker ja..

Vad jag kör just nu (kika gärna på den blandade utvalda kompotten vad jag åkt innan) har väl inget med att göra vad jag anser vara fult?
Har ägt och skruvat en uppsjö Amazon 140 200 700 900 sedan sent -80tal, så nog har jag skaplig koll på dom.

Prestanda?? 1998 940 2.3s B230FK 2.3liter och 135hk med en turbo...hahahaha, till och med högre litereffekt i KIAaset..NA

Vad jag kan läsa har jag inte skrivit något negativt om Volvo 240...
Sen du var 16år skriver du, vad jag kan se på din text var det nog ganska nyligen?
Vad jag vet om Volvo har du förstås inte en jvl susning om, skulle kunna diskutera Amazon,140,240 mfl, seriernas detaljändringar hyfsat ingående.



Som jag skriver beror antagligen designen på att det behövs stora stötfångare och krockupptagande zoner av rang samt god belysning just på grund utav det mediokra chassit.
Senast redigerat av Evildan (25 november 2010)

8 Inlägg
26 november 2010
#1174
Jag tror du & jag (evildan) har mer kunskap om dem här bilarna än nån annan av dem här "speciella" människor som yttrar sig här !

Skulle vara kul att ha nån frågesport om bilar,modeller förändringar under vilka år osv .

Men kanske skulle bli förnedrande för mindre kunniga smile


Volvoskadad
6 017 Inlägg
26 november 2010
#1175
Evildan skrev:
[


Som jag skriver beror antagligen designen på att det behövs stora stötfångare och krockupptagande zoner av rang samt god belysning just på grund utav det mediokra chassit.

Snarare så utstrålar det säkerhet skulle jag säga, rejäla kofångare som tar upp energin vid en låghastighets kollision. Och stora strålkastare för att se faror längs vägen. Men det är bara min tanke det.

Jonas

Evildan
26 november 2010
#1176
Volvo_Mannen skrev:
Evildan skrev:
[


Som jag skriver beror antagligen designen på att det behövs stora stötfångare och krockupptagande zoner av rang samt god belysning just på grund utav det mediokra chassit.

Snarare så utstrålar det säkerhet skulle jag säga, rejäla kofångare som tar upp energin vid en låghastighets kollision. Och stora strålkastare för att se faror längs vägen. Men det är bara min tanke det.

Det är detta som är så underbart..vi får alla ha våran egen åsikt om varför saker och ting är så som dom är, du tycker ditt och jag tycker mitt o ingen går till personangrepp.
Tyvärr har inte alla fattat tjusningen med åsiktsfrihet.

Evildan
26 november 2010
#1177
groovy81 skrev:
Jag tror du & jag (evildan) har mer kunskap om dem här bilarna än nån annan av dem här "speciella" människor som yttrar sig här !

Skulle vara kul att ha nån frågesport om bilar,modeller förändringar under vilka år osv .

Men kanske skulle bli förnedrande för mindre kunniga smile

Skulle vara skitkul att kunna tävla i detta utan internetunderstöd.
Tycker nog dom "speciella" förnedrar sig skrämmande bra på egen hand...jag visar bara vägen dit big_smile

Evildan
26 november 2010
#1178
EmilHammarlund skrev:
Funderat lite till, fulaste bilarna måste ändå vara de flesta äldre Volvo. Spruckna vita blinkers snodda från grannens bil, hyresvärdens stuprör som avgassystem, sotarens sot på baklamporna, Ingemar Stenmarks bucklor på bakskärmarna, repiga fälgar snodda från skroten, bensin stulen från ensamstående och arbetslösa Emma o s v...

HAHA 12poängaren går till Mjölby! lol

593 Inlägg
26 november 2010
#1179
Evildan skrev:
epapower skrev:
Evildan skrev:
Att dom har dessa stora lyktor och blaffiga stötfångare är faktiskt inte svårt att räkna ut om man har kört en sådan här pråm någon gång.
Med dessa mediokra bromsar och totala brist på väghållning kan man inte bromsa eller styra undan om något kommer ivägen inom fyrhuslampornas upplysningsareal. Det blir som Jeremy Clarkson sade om att köra svävare: (fritt översatt) "om du kan se hindret vet du att du kommer att krascha oavsett vad du gör"

Och det säger en snubbe som åker Kia, Mazda och Toyota?, har du ens kört en 240/740/940 i en kritiskt situation?, eller "ska du bara vara tuff och hålla med andra på forumet?

Kan ta svängen förbi dig någon gång när ja är ute och reser så kan vi åka en sväng så kommer du nog snart fram till att det båda går att svänga och bromsa, och riktigt bra faktiskt!

Har åkt 240/740/940 sen jag vara 16år (bl.a a-trakor) och kör väldigt mkt andra bilar inom jobbet om dagarna, så ja vet nog ANINGEN mer om märket Volvo och dess prestanda än du någonsin kommer veta.

De var ju bilarnas utseènde det var frågan om här, så håll dig till topic!

Har du andra negativa åsikter om märket (bortsett från utseèndet) så får du starta en tråd om det tycker ja..

Vad jag kör just nu (kika gärna på den blandade utvalda kompotten vad jag åkt innan) har väl inget med att göra vad jag anser vara fult?
Har ägt och skruvat en uppsjö Amazon 140 200 700 900 sedan sent -80tal, så nog har jag skaplig koll på dom.

Prestanda?? 1998 940 2.3s B230FK 2.3liter och 135hk med en turbo...hahahaha, till och med högre litereffekt i KIAaset..NA

Vad jag kan läsa har jag inte skrivit något negativt om Volvo 240...
Sen du var 16år skriver du, vad jag kan se på din text var det nog ganska nyligen?
Vad jag vet om Volvo har du förstås inte en jvl susning om, skulle kunna diskutera Amazon,140,240 mfl, seriernas detaljändringar hyfsat ingående.



Som jag skriver beror antagligen designen på att det behövs stora stötfångare och krockupptagande zoner av rang samt god belysning just på grund utav det mediokra chassit.

Precis, men nu var det ju så att att du INTE tog upp att de var fula utan att de var dålig väghållning och bromsar osv. Jag 16 nyligen?, men tydligen har ja inga problem att läsa en rubrik och förstå innebörden av den iallafall.

Frågar man om vilken "bil som är fulast" enl. dig så, undrar TS inte vilken som har sämst prestanda, eller hur?

Är inte ute efter att starta någon forumskrig här, men när någon yttrar sig på det sättet du gjorde, och det inte känns som de finns någon fakta bakom det så kan man inte annat än bli berörd. Har du en personlig åsikt om bilmodellerna i fråga (som inte har med utseèndet att göra) så tycker ja återigen att du ska starta en tråd om det.

Kalla mig omogen och rösta ettor på mina bilar, de visar endast din eventuella omognad.

psst, fk motor är samma som ft, bara nerställt ladd för att få lägre försäkring. ft=165hk.
Senast redigerat av epapower (26 november 2010)

Evildan
26 november 2010
#1180
Du skrev: så ja vet nog ANINGEN mer om märket Volvo och dess prestanda än du någonsin kommer veta.

Jag skrev om designen och vad jag anser oraken bakom...
Känsligt ämne att inte alla gillar containerdesignen..
Vi kan ju vara ense om att vi tycker olika.. smile
Snälla rara, försök inte lära mig ngt så trivialt om B230...
He det gott, bättre denna diskussion läggs ned innan det spårar ur.


Sök