Är Nankang NS-2 ett bra däck eller inte ?

Kesler
21 maj 2009 · 3 650 Inlägg

har precis beställt 4st NS2, har hört att de ska vara ett grymt bra däck för det priset, passar pefekt till mig som inte kommer åka köra snabbara än 110-120. Men kanske värt att satsa på nå bättre till en bil om du ska köras fort

Senast redigerat av Kesler (21 maj 2009)

vw___tompa Avstängd
21 maj 2009 · 386 Inlägg

Kör me ns2 på golf ettan och dom funkar fint.

Bjork OEM <3
21 maj 2009 · 6 957 Inlägg

Har sällan hört ngt gnäll kring Ns-2 faktiskt smile

OEM <3
amoban
21 maj 2009 · 3 Inlägg

Kör med nankang ns2 på audin å på volvon, sen har jag flera på jobbet som kör ns2 oxå.
och där har ingen klagat på varken oljud eller att dom ska vara hala...
Så jag skulle då inte lägga 500kr/däck extra för ett "kvalitetsdäck"....

Janken Driver
21 maj 2009 · 2 111 Inlägg

Hade NS2 på corren, inget fel på dom.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Germax
21 maj 2009 · 12 086 Inlägg

amoban skrev:
Kör med nankang ns2 på audin å på volvon, sen har jag flera på jobbet som kör ns2 oxå.
och där har ingen klagat på varken oljud eller att dom ska vara hala...
Så jag skulle då inte lägga 500kr/däck extra för ett "kvalitetsdäck"....

500 spänn?  tongue

Ett Nankang till min bil kostar 1200kr, ett "kvalitetsdäck" kostar de 3dubbla.

jocke_gronberg
22 maj 2009 · 4 586 Inlägg

JapMax skrev:

amoban skrev:
Kör med nankang ns2 på audin å på volvon, sen har jag flera på jobbet som kör ns2 oxå.
och där har ingen klagat på varken oljud eller att dom ska vara hala...
Så jag skulle då inte lägga 500kr/däck extra för ett "kvalitetsdäck"....

500 spänn?  tongue

Ett Nankang till min bil kostar 1200kr, ett "kvalitetsdäck" kostar de 3dubbla.

då du menar alltså att ett däck kostar 3600?

då kör jag hellre på nankang och byter varje år

bremnes
13 juni 2009 · 133 Inlägg

Än sålänge är jag mycket nöjd med mina NS-2 hade Continental Sport Contact 3 innan som är mer än dubbelt så dyra kör iofs mest i stan och bara några mil på motorväg. Kan återrapportera igen om nåt år tror dock inte jag kommer ändra uppfattningen.

Kämpande familjefar ---- barnvagn eller baslåda :( :)
iceman 850
13 juni 2009 · 133 Inlägg

Kör med nankang ns2 på saaben nu tycker dock att dom är lite hala när det regnar

Saab 9-3 ss aero "Performance By Autodepån" (2004)
Hegefors
14 juni 2009 · 99 Inlägg

Du har barn i bilen ?

Tänk på att däcken är det enda som har kontakt med jorden. Det jag vill säga är att man absolut inte ska snåla på en sådan viktig sak.

Jag jobbar själv som säljare/kundmottagare på en däckverkstad, och jag kan utan tvekan säga att Nankang inte är något pålitligt däck. Jag var tvungen att testa dom på min bil, så jag har dom faktiskt på just nu.. Det är verkligen inget bra däck, först och främst känns det som man har påtok för lite tryck i däcken, beter sig otroligt lustigt. (jag kör nu 3,5 bar i däcken, men ingen skillnad.) Sen ska vi inte tala om våtgreppet. Katastrofalt.

De som säger att det är hur bra som helst, antingen har dom aldrig kört på ett riktigt premium (mich, conti etc) däck, eller så tänker de bara på hur billiga dom är i jämförelse. Och då blir de plötsligt hur bra smo helst....

Nu har du min åsikt också.

mulleri
17 juni 2009 · 508 Inlägg

hala är dem och sedan lite hollywooddäck med hehe

jocke_gronberg
17 juni 2009 · 4 586 Inlägg

många slarvar med däcktrycket och det kan även göra däcket okörbart.

Jag kör nu med 3.5 bar efter ett besök på däckverstaden som sa att jag hade för lite luft i däcken är nog inte ensam om att ha det

jag skulle nog köra med ett sådant däck när mina kumho är slut dock så verkar dom hålla i evigheter

Senast redigerat av jorre83 (17 juni 2009)

Arnie
18 juni 2009 · 295 Inlägg

hade dom på eclipsen . riktigt bra för pengarna säger jag. dock är greppet vid våt vägbana dåligt, så jag hade inte haft dessa däck om jag hade mina barn i bilen med mig...

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?
Nissan 350Z (2003)
740addon
18 juni 2009 · 336 Inlägg

dom är bra tycker jag

volvo 740:)
H3dlund Med lem
18 juni 2009 · 1 127 Inlägg

jorre83 skrev:
många slarvar med däcktrycket och det kan även göra däcket okörbart.

Jag kör nu med 3.5 bar efter ett besök på däckverstaden som sa att jag hade för lite luft i däcken är nog inte ensam om att ha det

jag skulle nog köra med ett sådant däck när mina kumho är slut dock så verkar dom hålla i evigheter

Jo, men nu gäller inte 3,5 bar i alla däck heller. Beror på många faktorer. smile Bilens tyngd, däckdimensioner och däck. Står faktiskt en max anvisning på däcken man heeelst inte ska överskrida.

När däcken blir varma stiger ju lufttrycket i däcken, inte så rockigt att ha i för mycket luft då. Kan bli lite halkigt med varma däck.. smile

kronan_
30 september 2009 · 3 Inlägg

Beställde ett par Nankang NS-2 nu till min M5 (E39). 275 35 18 / bak.

Ska bli mycket intressant att se om dom pallar trycket. Tyckte att det var värt att testa, efter att mina Michelin Pilot Sport tog slut på en säsong. Ska kanske tillägga att dessa är ungefär 4 ggr så dyra som Nankang! Känns som om det finns roligare saker att lägga pengarna på än att köpa en ny uppsättning för 16000 kr.

Återkommer med lite feedback.

BMW M5 "M Power" (2000)
MilleN
30 september 2009 · 9 108 Inlägg

Körde med NS/2 på min vite Omega och jag tyckte det var helt ok för pengarna! Finns bättre saker att lägga pengarna på som sagt men man ska ju inte tro att man är Kimi Räikönnen när det regnar utan ta det lugnt (som man ska göra med alla typer av däck).

Grabber Dagdrömmare
30 september 2009 · 2 836 Inlägg

Hade såna runt om på min gamla bimmern o det var inga som helst problem.
Sambo hade såna på sin förra bil o den gick inte sämre på vägen för det.

Bra ekonomi däck ja men klart att det finns bättre.

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
endorfinslaven
1 oktober 2009 · 671 Inlägg

peppe-a skrev:

Keller skrev:
Kör med NS2 215x45x17 på STn, skiftande körning men allt från lugnt till aggresiv. Har hört att dom ska vara hala när det är blött men itne märkt något än. Kan inte vara värre än Falken däcken jag ahde för några år sedan (ja ajg vet att utvecklingen har gått framåt).

Har itne hunnit köra så mycket med dom dock så det kanske inte är någon bra referes

med nankang ns-1 är det helt livsfarligt på våt underlag jag körde ut från en parkering la i 2:ans växel och började gasa hela bilen åkte på tvären och det kändes som när man åker ut på en frusen sjö med slitna sommar däck och aga diffad 240 smile

hoppas verkligen att ns-2 är bättre

Väntar o få se en BMW varvas en heldag på isen med M-sportdiff och riktiga däck
Jaaa
Så killarna med 240na får lite mostånd wink

STriiiker
5 oktober 2009 · 609 Inlägg

Hade nankang på en av mina bilar förut, minns ej vad det var för modell, men helvete vad dåliga de var när det var blött på vägbanan, vissa gånger blev det riktigt otäckt, speciellt vid vattenplaning.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang