3495
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Administratör
2 981 Inlägg
23 april 2012
Trådstartare
Mja Adrian han betalar 1kr per mil han kör sin cbr och hittils har han betalat 150kr tror jag bestämt... wink

En kopp av den svarta såsen...

Snäll pöjk
703 Inlägg
23 april 2012
Jo enda är väl att ringa men är så jävla förbannad på försäkringsbolagen! Har kollat r6 3ggr på länsförsäkringar och alltid fått olika pris... Dock har jag inte kollat nägra andra bolag då jag har ganska bra rabatt på LF. Hur strikta är förresten bolagen med sina priser? Menar om man skulle få bättre pris hos någon annan och då gå tillbaka och säga detta till fösta bolaget och se om dom kan ställa sig under sina konkurrenter? Kanske inte fungar så :-P

Ack vet jag förgasarmotorer!

Administratör
2 981 Inlägg
23 april 2012
Trådstartare
Det går att förhandla en del verkar det som... En kompis fick ner sin R1a 3tusen genom att ringa folksam 3ggr o varje gång han ringde blev det billigare och till sist tog han försäkringen innan dom började höjja igen smile

3 354 Inlägg
23 april 2012
någon som kommer bege sig till trollhättan i helgen?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Administratör
2 981 Inlägg
23 april 2012
Trådstartare
Jobbar lördag och sm i roadracing på anderstorp raceway på söndag!

V-Power
1 186 Inlägg
23 april 2012
Goffen skrev:
Jobbar lördag och sm i roadracing på anderstorp raceway på söndag!

Själv tänkte jag kolla SM på lördagen, har körning på sturup på söndag. Men hoppas det är lika bra tryck på lördagen big_smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

613 Inlägg
23 april 2012
Ja ska nog kika ner nån dag om de håller upp iaf tongue

Xenoholic
2 559 Inlägg
23 april 2012
Är värt en hel del att ringa runt till bolagen o kolla vad de tar.
Enligt en försäkringsförmedlare var det billigaste jag kunde få min CBR 929 8 900:- / år i helförsäkring.
Tänkte det var väl då fan om det inte ska gå att få billigare för en sån gammal gubbe på en gammal hoj tongue
Så jag ringde runt till alla bolag jag kunde komma på o fick uppgifter på mellan 5 600 o 24 000 på den samma.
O de som var billigast i mitt fall var Trygg Hansa, o dem har jag inte haft någon försäkring hos tidigare öht.
Så helt klart värt att kolla upp vilka som är billigast smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Fisketokig
2 997 Inlägg
24 april 2012
Adrian_ skrev:
Martin 9-3 skrev:
Fick ner min cbr600rr till 7900:- för ett år (avställningsbar).

Inte alls så farligt att ställa på den ett par månader och köra lite smile

Skulle vilja byta modell innan den gått för mycket men man är väl för ung för att äga nå värre och nyare smile

Då hade du inte helförsäkring va?

Nä. Det är halv det gäller. Glömde säga det.

Är någon annan vållande eller man får den stulen så är det ju täckt ändå...

Den ligger så pass billig i inköp så det är inte värt att kosta på hög premie och självrisk när man ändå får en likvärdig för 60 tusen.

Skillnad mellan trafik och halv är så liten och skydd mot idioter får man aldrig för mycket av smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Fisketokig
2 997 Inlägg
24 april 2012
Goffen skrev:
Mja Adrian han betalar 1kr per mil han kör sin cbr och hittils har han betalat 150kr tror jag bestämt... wink

Uscha. Säg inte så. Räkna inte ut milpriset. Sist var det runt 800:- på 5 år och har inte åkt en meter sen dess. Bara betalt mer på försäkringen.

510 Inlägg
24 april 2012
Någon som är sugen att köpa en Kawasaki Bobber ? Kommer ej hinna köra nånting i sommar pga jobb så tänkte sälja min .. bilder finns i mitt foto album! smile

Snäll pöjk
703 Inlägg
24 april 2012
Ofan, tycker det är lite smådumt ändå dethär med försäkring..bättre är det med bil!

Funderar faktiskt på en CBR 929RR -00, är det en bra hoj?
Tycker dem verkar ligga bra till i pris, har innan varit inne på R6 --> lite dyrare + 600cc
Tror jag kan behärska mig med nästa 1k cc som förstahoj. Sedan vet jag många som säger att man tröttnar på en 600 om man ska ha hojen mer som bruksfordon eller har jag fel? smile

Ack vet jag förgasarmotorer!

Sleeper
3 084 Inlägg
24 april 2012
Jag kollade lite försäkringar för något år sedan och då kostade en gammal cbr 11000/helår
medan en Hayabusa kostade 16000 helår och en R6 strypt till 25kw(spelar ingen roll bara på bilsport) (127hk org ) kostade 20000 helår.
busan har alltså 46hk (gamla busan med 173hk) till för 4k mindre/år allt detta på samma försäkringsbolag. Dock kollade jag runt på de vanligaste och priserna/förhållandena var ganska lika.
Det är lite sjukt tongue
Senast redigerat av Sushikocken (24 april 2012)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Fisketokig
2 997 Inlägg
25 april 2012
Vi hade fina diskussioner här hemma med bolagen ang garageförsäkring, skrev lite om det tidigare, samma visa nu också...

Vi gjorde klart av oavsett vem som försäkrar hojen så kommer den stå i samma gemensamma garage, inlåst och fastkedjad från Oktober till Maj. Det finns 2st med tillgång till utrymmet och det är farsan och jag.

Hade jag garageförsäkringen på mig kostade det 4ggr så mycket jämfört med farsan.

Okej om vi yngre tar mer risker i trafiken men är vi 4 gånger så slarviga att vrida om nyckeln till låset och är 4 gånger sämre att täcka över med presenning.

Är ju inte fel på något vis att göra ägarbyte i samband med vinterförvaring men känns onödigt i detta fall.

En ren garageförsäkring borde ju gå på hojens värde och stöldrisk. Hur den förvaras och vart..
Ålder på förare och antal år med mc-kort ska inte behöva styra den premien.

Efter 5-6 säsonger borde man lyckas bättre med att vrida om nyckeln till låset en regnig oktoberdag smile

3 354 Inlägg
25 april 2012
hur många har varit med om att kopplingen till startmotorn har klyvts i 3 delar?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Sleeper
3 084 Inlägg
25 april 2012
Seth skrev:
hur många har varit med om att kopplingen till startmotorn har klyvts i 3 delar?

Farsan var med om att drevet som sitter mot startmotorn flög in och kilade fast mellan ett annat drev som var i två delar med fjädrar emellan.. När vi sedan plockade bort locket så flög drevbiten iväg. Hade man fått den i huvudet så hade den lätt flugit rakt igenom. Såg det inte ens blev en gnista och sen hörde man något slå i väggen med en jävla kraft. Den var ju laddad med några hk.
Senast redigerat av Sushikocken (25 april 2012)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

3 354 Inlägg
25 april 2012
osh. tur att min koppling iaf hölls ihop av "kransen" för tändlägena. hade det inte funnits så hade jag nog likagärna kunnat leta ny motor tongue
om det är nån som skulle undra vad man pratar om så kan man kolla där jag fick "how to" informationen

http://vfrworld.com/forums/mechanics-ga … tures.html

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
28 april 2012
http://img854.imageshack.us/img854/8333/bild717.jpg

Första turen för i år, åkte med polaren på hans NSR 125, kanonkul! big_smile

3 354 Inlägg
28 april 2012
då har man handlat igen... tur nog blev det bara en väska den här gången på bike tongue

Smålänning
7 887 Inlägg
29 april 2012
Ska ut en sväng idag tänkte jag, fan den har stått nu flera veckor, inge bra alls för själen sad

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök