1656
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

613 Inlägg
29 april 2012
Seth skrev:
då har man handlat igen... tur nog blev det bara en väska den här gången på bike tongue

Var de dig ja mötte vid Preem?

De va allt trevligt i trollhättan, köpte dock inget..

3 354 Inlägg
29 april 2012
Johnson skrev:
Seth skrev:
då har man handlat igen... tur nog blev det bara en väska den här gången på bike tongue

vit cbr eller trajja?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

613 Inlägg
29 april 2012
Seth skrev:
Johnson skrev:
Seth skrev:

vit cbr eller trajja?

Vita cbr,en.. trajjan va en kompis som åkte med oxå smile

3 354 Inlägg
29 april 2012
Johnson skrev:
Seth skrev:
Johnson skrev:

vit cbr eller trajja?

Vita cbr,en.. trajjan va en kompis som åkte med oxå smile

ok. var det bara ni eller några fler?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

613 Inlägg
29 april 2012
Ett gäng på jobbet som åkte så vi va 7 bågar smile

3 354 Inlägg
29 april 2012
ok. vi var väl ungefär likamånga som samlades på donken i stan

Smålänning
7 887 Inlägg
29 april 2012
Vart ute 27 mil idag smile

78 mil kvar sen slår hojen över till 1000 mil smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Fisketokig
2 997 Inlägg
29 april 2012
http://2.bp.blogspot.com/-T2if4QnEHiM/T52NziwmWAI/AAAAAAAAAyQ/ViPmoOIPHBg/s1600/hoj.jpg

Dammade av hojen mellan däckbytena. Lite service och sen får se om man ska göra något åt den eller byta. Fortfarande skrämmande original.

166 mil nu på 5 säsonger big_smile

Till salu vid bra bud.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Administratör
2 981 Inlägg
29 april 2012
Trådstartare
Gå en SMC kurs så ska du se att det blir roligare o köra och du lär dig hantera hojjen på ett säkert sätt...!

En kopp av den svarta såsen...

Fisketokig
2 997 Inlägg
29 april 2012
Goffen skrev:
Gå en SMC kurs så ska du se att det blir roligare o köra och du lär dig hantera hojjen på ett säkert sätt...!

Kört det mesta sedan barnsben. Både hojjar och cross innan denna honda. Ser väl inga som helst problem att hantera den. Nog för man inte kan få nog av kurser och uppfräschning, nyttigt och riktigt kul på bana.

Liten och smidig hoj men kanske dags att gå till nå värre och inte fastna i träsket med cbr600/1000/r6/r1.
Vägrar slip-on och miniblinkers och all denna obligatoriska fjortisstyling och man blir tyvärr idiotförklarad om man inte gör det på dessa modeller...

Står i valet mellan en offroad som kan kombinerad med nytta och nöje eller en fetare sport/tourer som accepteras utan biltemas miniblinkers. cbr600rr är inte min modell helt enkelt. Av samma anledning jag inte lockas av en Prius smile
Det var ett impulsköp när kortet var rykande färskt.
Senast redigerat av Martin 9-3 (29 april 2012)

Administratör
2 981 Inlägg
29 april 2012
Trådstartare
Nä sporthoj är inte för alla.. så är det ju. Xenon räknas inte som fjortisstyling antar jag då? Och varför skulle man vilja att sin mc låter brutalt rått och manligt när man kan åka omkring o låta som en symaskin? Och hade mc tillverkaren gjort lite smutta blinkers och inte stora fula oranga pumpor på sidan av hojen så hade man inte behövt byta dom heller "dock ej till biltema" Men varför gör du inte slag i saken o säljer hojjen du inte kör på verkar bara vara ett stort slöseri på plats och pengar som jag ser det. Jag älskar sporthojar och jag inte mött någon än som inte skulle behöva gå en smc kurs "ja utom typ backlund" Och ja jag vet att det är dina pengar och ditt liv och dina val men som sporthojsförare varken KAN eller VILL jag förstå  varför du gör som du gör o bara låter den stå.

En kopp av den svarta såsen...

Fisketokig
2 997 Inlägg
30 april 2012
Hade mycket hellre kört sporthoj om resten kunde sköta sig bättre så man slapp försvara sitt val också.

Det ska plockas bort backspeglar och lampor och låta värre. Ser man sig omkring är det ingen tvekan om vilken mc-grupp som beter sig som idioter på vägarna och drar onda blickar till sig.
Tvivlar man någon gång på det så ring valfritt bolag och kolla premier ur olika mc-klasser.

Fanns en anledning till xenon på min hoj. Det är för att synas bättre och undvika att folk misstar en för moped och kör ut i onödan. Sen om det är styling eller inte får väl andra tolka fritt. Xenon är ju inget att skryta om i trafiken idag precis...

Tveksamt om man får samma effekt av att sätta miniblinkers, gömma regskylten och låta värre.
Är det någon form av manlighet man försöker nå ut med så bör man nog utgå från bättre råvara smile

Ghostrider-look-a-like kan visst vara fräckt på sitt vis. Men manligt vete fasen smile

248 Inlägg
30 april 2012
http://i1089.photobucket.com/albums/i350/yamazuki499/scooteeerrrrrrrr.jpg

big_smile

You can´t write fun with a straight line.

Masterworks
30 april 2012
Martin 9-3 skrev:
Hade mycket hellre kört sporthoj om resten kunde sköta sig bättre så man slapp försvara sitt val också.

Det ska plockas bort backspeglar och lampor och låta värre. Ser man sig omkring är det ingen tvekan om vilken mc-grupp som beter sig som idioter på vägarna och drar onda blickar till sig.
Tvivlar man någon gång på det så ring valfritt bolag och kolla premier ur olika mc-klasser.

Fanns en anledning till xenon på min hoj. Det är för att synas bättre och undvika att folk misstar en för moped och kör ut i onödan. Sen om det är styling eller inte får väl andra tolka fritt. Xenon är ju inget att skryta om i trafiken idag precis...

Tveksamt om man får samma effekt av att sätta miniblinkers, gömma regskylten och låta värre.
Är det någon form av manlighet man försöker nå ut med så bör man nog utgå från bättre råvara smile

Ghostrider-look-a-like kan visst vara fräckt på sitt vis. Men manligt vete fasen smile

Manlighet kan man inte köpa, det e nått man bara e! lol

Smålänning
7 887 Inlägg
30 april 2012
Martin 9-3 skrev:

Jag har funderat på att byta dämpare på min XT, mest för att få den att inte låta som en gräsklippare, men jag tycker det är skönt när det går tyst smile

Så inte är du ensam om att föredra original.

För min del blir det nog andra dämpare dock vad det lider, kan ju ha DB-killern i smile

Gå med i den mörka sidan och skaffa offroadare, en XT är kanske inte vad du söker om du r en fartdåre, men finns ju KTM om du vill köra på lite och skruva emellanåt smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Xenoholic
2 559 Inlägg
1 maj 2012
Martin 9-3 skrev:
http://2.bp.blogspot.com/-T2if4QnEHiM/T … 00/hoj.jpg

Dammade av hojen mellan däckbytena. Lite service och sen får se om man ska göra något åt den eller byta. Fortfarande skrämmande original.

Till salu vid bra bud.

Varför har man hoj om man kör 166 mil på 5 säsonger? roll

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Fisketokig
2 997 Inlägg
1 maj 2012
Aerocombi skrev:
Martin 9-3 skrev:

Till salu vid bra bud.

Varför inte? Finns väl ingen anledning att inte ha det.

Snittar man ca 30 mil per säsong så kan det vara extremt praktiskt att ha en hoj tillgängligt när det ska åkas big_smile

Ser det mer som ett bra bevis på att man har fritiden till vettigare saker än att bara åka omkring.

Xenoholic
2 559 Inlägg
1 maj 2012
Martin 9-3 skrev:
Aerocombi skrev:
Martin 9-3 skrev:

Till salu vid bra bud.

Varför inte? Finns väl ingen anledning att inte ha det.

Snittar man ca 30 mil per säsong så kan det vara extremt praktiskt att ha en hoj tillgängligt när det ska åkas big_smile

Ser det mer som ett bra bevis på att man har fritiden till vettigare saker än att bara åka omkring.

Ok, bara undrade. Dyra mil om man frågar mig. men det är ju inte min ensak tongue
Sen kan man ju se det så att drevpaket o däck o sånt håller länge o då sparar du ju pengar på så sätt wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Snäll pöjk
703 Inlägg
1 maj 2012
Vet i fan om det går ihop sig ändå.. :-P

Ack vet jag förgasarmotorer!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
1 maj 2012
twin_cam skrev:
Martin 9-3 skrev:

Jag har funderat på att byta dämpare på min XT, mest för att få den att inte låta som en gräsklippare, men jag tycker det är skönt när det går tyst smile

Så inte är du ensam om att föredra original.

För min del blir det nog andra dämpare dock vad det lider, kan ju ha DB-killern i smile

Gå med i den mörka sidan och skaffa offroadare, en XT är kanske inte vad du söker om du r en fartdåre, men finns ju KTM om du vill köra på lite och skruva emellanåt smile

+1

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Sök