3410
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Fisketokig
2 997 Inlägg
19 april 2009
Goffen skrev:
Martin 9-3 jag va med en kompis igår och hämtade en CBR600RR en 05a med helsystem och pc3 o grejjer. Trots den extra effekten kändes det inte som att den går lika bra som min.  Sen va jag på KTM roadshow igår och skulle provköra en KTM RC8R och kom 15m sen pajjar kopplingen.....

Hehe, hur kör du egentligen tongue

Kan inte vara mycket som skiljer i effekt på hojarna. Måste vara nån psykisk strypning du upplevde av hojen när du såg Hondamärket wink

Just det, För er som inte har uppmärksammat så har ju Hondashoppen riktigt bra priser nu.
Upp till 80% rabatt.

Byxor 450:- kostar nu 99:-
TeamPike 499:- kostar nu 125:-
Tröja 349:- kostar nu 99:-
Skjorta 249:- kostar nu 59:-

Riktigt bra kvalité på kläderna och fraktfritt var det när jag beställde.

Köpte lite av varje till ett värde av 4000:- och betalade inte fullt en tusenlapp hem till dörren.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

blacken
19 april 2009
Mest lite nyfiken, men hur många här på hojdelen är med i en hojklubb. Själv är jag en "Hydet Veteran". Var med i Hydet MC på 70 talet och rejsade/festade skiten ur folk och fä.big_smile..
Senast redigerat av blacken (19 april 2009)

Kanon..
1 473 Inlägg
19 april 2009
Goffen skrev:
Martin 9-3 jag va med en kompis igår och hämtade en CBR600RR en 05a med helsystem och pc3 o grejjer. Trots den extra effekten kändes det inte som att den går lika bra som min.  Sen va jag på KTM roadshow igår och skulle provköra en KTM RC8R och kom 15m sen pajjar kopplingen.....

Kan inte svara på hur det ligger till mellan de årsmodellerna men mellan min 03a och en r6 03a så upplever jag att r6an är lite "hetsigare" utväxlad, stillastående start på samma gas så reser sig r6an medans 600rr inte gör de..
Vilket jag upplever som negativt dock då det i slutändan innebär att r6an hamnar efter om man inte hänger sig ut över framhjulet.

Kanon..
1 473 Inlägg
19 april 2009
Martin 9-3 skrev:
Goffen skrev:

Hehe, hur kör du egentligen tongue

Kan inte vara mycket som skiljer i effekt på hojarna. Måste vara nån psykisk strypning du upplevde av hojen när du såg Hondamärket wink

Just det, För er som inte har uppmärksammat så har ju Hondashoppen riktigt bra priser nu.
Upp till 80% rabatt.

Byxor 450:- kostar nu 99:-
TeamPike 499:- kostar nu 125:-
Tröja 349:- kostar nu 99:-
Skjorta 249:- kostar nu 59:-

Riktigt bra kvalité på kläderna och fraktfritt var det när jag beställde.

Köpte lite av varje till ett värde av 4000:- och betalade inte fullt en tusenlapp hem till dörren.

Läääänk tack big_smile

Fisketokig
2 997 Inlägg
19 april 2009
leksak skrev:
Läääänk tack big_smile

http://hondamc.com/ >> Shopen >>Utförsäljning

Inte handla upp hela månadslönen nu tongue

Edit: Skynda att fynda. Det har försvunnit storlekar på sista tiden.
Senast redigerat av Martin 9-3 (19 april 2009)

Kanon..
1 473 Inlägg
19 april 2009
Martin 9-3 skrev:
leksak skrev:
Läääänk tack big_smile

Ah där, va inne o leta men hitta inge, blind big_smile

Finns inte många storlekar kvar som passar mig tyvärr...hmm

Fisketokig
2 997 Inlägg
20 april 2009
Hur gör ni andra om ni ska iväg några mil, använder ni hörselproppar eller isolerar hjälmen tillräckligt från vinddraget?

Har själv testat en del hjälmar men oavsett så kommer man vilja ha proppar i under längre sträckor.
Eller är det bara jag som testat dåliga hjälmar? Det är ju det sista man snålar in på, så det är långt ifrån skit man köpt och provat heller.

Nuvarande hjälmen är ändå den bästa hittills, den skulle vara just extra ljuddämpande men inte tillräckligt.

Kanon..
1 473 Inlägg
20 april 2009
Martin 9-3 skrev:
Hur gör ni andra om ni ska iväg några mil, använder ni hörselproppar eller isolerar hjälmen tillräckligt från vinddraget?

Har själv testat en del hjälmar men oavsett så kommer man vilja ha proppar i under längre sträckor.
Eller är det bara jag som testat dåliga hjälmar? Det är ju det sista man snålar in på, så det är långt ifrån skit man köpt och provat heller.

Nuvarande hjälmen är ändå den bästa hittills, den skulle vara just extra ljuddämpande men inte tillräckligt.

Jag har alltid min buff som jag drar upp över öronen, det blir helt perfekt då.
Alla hjälmar funkar olika bra till olika personer o olika hojar.

Jag kan få min xr1000 nästan helt tyst om jag vinklar mitt huvud i en position som dock inte passar mig att sitta o köra i big_smile..

Men som sagt, en buff upp över öronen är mitt bästa tips.

Sleeper
3 084 Inlägg
20 april 2009
kör med mina dyr-öronproppar i crosshjälmen funkar bra. (det e najs med skärm då solen står lågt)
Senast redigerat av Sushikocken (20 april 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Administratör
2 990 Inlägg
20 april 2009
Trådstartare
Öronproppar helt klart, min R6a ylar ganska rejält och vindbruset är rätt störande med. Jag har sånnadära gula som man trycker ihop o sen kör in i örat.

En kopp av den svarta såsen...

Kanon..
1 473 Inlägg
20 april 2009
Usch för öronproppar...

Sleeper
3 084 Inlägg
20 april 2009
leksak skrev:
Usch för öronproppar...

Öronproppar det e fan najs! Man slipper oljudet och man känner motorn lite bättre.
(brukar köra dem i bilen också så man känner dunket i bröstet utan att man blir döv smile)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Kanon..
1 473 Inlägg
20 april 2009
Sushikocken skrev:
leksak skrev:
Usch för öronproppar...

Öronproppar det e fan najs! Man slipper oljudet och man känner motorn lite bättre.
(brukar köra dem i bilen också så man känner dunket i bröstet utan att man blir döv smile)

Öronproppar tar ju bort all känsla plus att de gör ont i öronen innan man e van me skiten.
Mkt bättre med en buff upp över öronen, tar bort vindbruset o precis lagom av motorljudet samtidigt som man slipper dendär känslan av att sitta instängd i en bubbla o inte höra nåt.

Nu snackar jag såklart om universalproppar o inte dedär dyra fina som tyvärr känns just lite för dyra o fina för min smak.

Fisketokig
2 997 Inlägg
20 april 2009
Hehe. Skönt att höra att jag inte är ensam att köra med proppar då.

Har gått med öronproppar i 3 års tid på jobb så har inga bekymmer med den biten.

Kanon..
1 473 Inlägg
20 april 2009
Martin 9-3 skrev:
Hehe. Skönt att höra att jag inte är ensam att köra med proppar då.

Har gått med öronproppar i 3 års tid på jobb så har inga bekymmer med den biten.

99% av hojåkarna typ kör med öronproppar så ensam e du knappast big_smile

Däcksparkare, gnällspik, retsticka
48 Inlägg
21 april 2009
Har beställt nya dekaler till crossen för en snabbare cross går ju fortare, Kan man ha snyggare dekaler?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60888/632651_flyh1o.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60888/632652_ksk22s.jpg

Fisketokig
2 997 Inlägg
21 april 2009
leksak skrev:
Martin 9-3 skrev:
leksak skrev:
Läääänk tack big_smile

Fick mitt paket idag. Synd att du inte beställt.

Det visade sig att Byxorna som var nedsatt från 450 till 99:- hade tillhörande väst som var lite fräck. Stod inget alls om det.

TeamPikén för 499:- som kostar 125:- nu visade sig ha tillhörande kortbyxor som inte heller stod något om.

Till råga på allt så kostade det mindre att lösa ut än vad det stod på beställningen. Trodde något var restat men allt var med i rätt storlekar mm.
Sen hade de lagt med en Keps för 99:- och en T-Shirt för 79:- ändå.

Nöjd big_smile

Vad var det för storlekar som du är ute efter?
Kan meddela om att Pikén är åtsittande/töjbar så skulle en Medium vara för stor annars på tröjor så passar nog M-pikén utmärkt.

Kanon..
1 473 Inlägg
21 april 2009
Martin 9-3 skrev:
leksak skrev:
Martin 9-3 skrev:

Fick mitt paket idag. Synd att du inte beställt.

Det visade sig att Byxorna som var nedsatt från 450 till 99:- hade tillhörande väst som var lite fräck. Stod inget alls om det.

TeamPikén för 499:- som kostar 125:- nu visade sig ha tillhörande kortbyxor som inte heller stod något om.

Till råga på allt så kostade det mindre att lösa ut än vad det stod på beställningen. Trodde något var restat men allt var med i rätt storlekar mm.
Sen hade de lagt med en Keps för 99:- och en T-Shirt för 79:- ändå.

Nöjd big_smile

Vad var det för storlekar som du är ute efter?
Kan meddela om att Pikén är åtsittande/töjbar så skulle en Medium vara för stor annars på tröjor så passar nog M-pikén utmärkt.

Jag är en liten grabb som har small på de mesta hmm...
Men kanske ska ta o beställa en medium piké ändårå...

Professionell amatör
451 Inlägg
21 april 2009
Jag tycker iaf att man borde kunna lägga upp motorcyklar i en egen avdelning här på gorg, intresset finns ju och "garaget" antyder ju inte ens att det bara gäller bilar, jag har min hoj i garaget o bilen utanför tongue

Yamaha XV1600 Wild Star med raka pipor glider jag runt på, orkar inte köra ihjäl mig på sporthoj eller bli förlamad på cross =P

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19038/632829_h3jbqy.jpg
Precis köpt den så det ska på lite mer krom och sånt när ekonomin tillåter smile

AUDI - Four rings to rule them all

Kanon..
1 473 Inlägg
21 april 2009
Grimling skrev:
Jag tycker iaf att man borde kunna lägga upp motorcyklar i en egen avdelning här på gorg, intresset finns ju och "garaget" antyder ju inte ens att det bara gäller bilar, jag har min hoj i garaget o bilen utanför tongue

Yamaha XV1600 Wild Star med raka pipor glider jag runt på, orkar inte köra ihjäl mig på sporthoj eller bli förlamad på cross =P

http://www1.garaget.org/gallery/archive/19038/632829_h3jbqy.jpg
Precis köpt den så det ska på lite mer krom och sånt när ekonomin tillåter smile

Ja jag tycker motorcyklar borde funka lika bra i garaget, visst det har blivit tillåtet med MC under mina fordon men vore väl trevligt att kunna lägga lite betyg på motorcyklar me tongue

Sök