5043
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

OEM <3
6 957 Inlägg
11 juni 2009
leksak skrev:
Bjork skrev:
Lite frågor, tanken är att skaffa hoj nästa år (om bilen säljs smidigt smile)

Har snöat in mig på att skaffa en Kawasaki Z750 kring 07-08, bra förstahoj?

Försäkringen var väldig överkomlig på mig smile Har även tittat på R6:or 07-
men då blir försäkringen en annan och på far vill jag inte ha hojen, R6 kan vara
en lite extrem förstahoj kanske?

Kläder blir ett helställ i skinn från Alpinestar då jag har kirrat 25% hos en större handlare i Sverige smile
Hur är KBC:s hjälmar?

Ang. körskola. Kommer bara köpa in mig i datorn + böcker, ingen teori då jag har detta
hyfsat färskt sen bilkortet.

Hur många lektioner kan man behöva ta? En kompis körde 5ggr, sen uppkörning.
Hörde även att körskoler föredrar att man har en 100mil i ryggen innan man kommer dit?
Fast jag vill ta kortet först sen köpa hojen..

Har ju MINST 1500mil i ryggen i form av moped, cross, 125cc MC och ngn mil på tung hoj. smile

Mvh

Köra hoj tillräckligt bra för att klara uppkörningen fixar man på ett par lektioner.
Det är sen när man har kortet man får se till att lära sig köra ordentligt, det tar alldeles för många år för att göra på körskola tongue

Ang KBC så är det upp till din skalle o tycke att bestämma det, jag har en KBC från deras övre prissortiment o jag ogillar den skarpt, passar inte mitt huvud o gillar inte inredningen riktigt. big_smile

Okej, de e egentligen bara att pröva sig fram då big_smile Har snöat in mig på KBS:s VR-2R serie nämligen.
Läckra motiv på smile

Återkommer i tråden när jag gjort några framsteg smile

tack för hjälpen
Senast redigerat av Bjork (11 juni 2009)

OEM <3

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
11 juni 2009
Bjork skrev:
leksak skrev:
Bjork skrev:

men då blir försäkringen en annan och på far vill jag inte ha hojen, R6 kan vara

Kläder blir ett helställ i skinn från Alpinestar då jag har kirrat 25% hos en större handlare i Sverige smile

Ang. körskola. Kommer bara köpa in mig i datorn + böcker, ingen teori då jag har detta

Hörde även att körskoler föredrar att man har en 100mil i ryggen innan man kommer dit?

Har ju MINST 1500mil i ryggen i form av moped, cross, 125cc MC och ngn mil på tung hoj. smile

Mvh

Köra hoj tillräckligt bra för att klara uppkörningen fixar man på ett par lektioner.
Det är sen när man har kortet man får se till att lära sig köra ordentligt, det tar alldeles för många år för att göra på körskola tongue

Ang KBC så är det upp till din skalle o tycke att bestämma det, jag har en KBC från deras övre prissortiment o jag ogillar den skarpt, passar inte mitt huvud o gillar inte inredningen riktigt. big_smile

Okej, de e egentligen bara att pröva sig fram då big_smile Har snöat in mig på KBS:s VR-2R serie nämligen.
Läckra motiv på smile

tack för hjälpen

Olika märken har olika passform. Jag hade börjat med Biltemas hjälm, passar den dig så är det bara att gratulera! Bland de säkraste hjälmarna enligt test och billig som attan.
Sen är det bara prova sig fram, det är viktigt att hjälmen sitter bra så den sitter still när du åker i backen.

Muttley
11 juni 2009
Quantic skrev:
blacken skrev:
Chipset91 skrev:
Hur ska man placera sig med motorcykel i trafiken?

För ja ska börja övningsköra privat nu hade ja tänkt. Har lånat hem böcker men i dom står bara hur man ska placera sig i korsningar :S

Som du kör bil..

Jag säger som blacken, mitt i filen. Du ska se till att synas så mkt som det bara går. Då dom flesta olyckor beror på att bilisterna inte ser oss på två hjul.

ska man göra som på uppkörningen så är de mitt i filen på 50 vägar och till höger på 70 och högre, vilket är jävligt korkat gjort faktiskt.
är ju just på de högre hastigheterna man ska vara längre ut mot vänster ju.

1 Inlägg
11 juni 2009
Bjork skrev:

Mvh

Jag har en Z750 och det är en snäll hoj, så den är bra att börja med.

OEM <3
6 957 Inlägg
11 juni 2009
TCG skrev:
Bjork skrev:
leksak skrev:

Läckra motiv på smile

tack för hjälpen

Olika märken har olika passform. Jag hade börjat med Biltemas hjälm, passar den dig så är det bara att gratulera! Bland de säkraste hjälmarna enligt test och billig som attan.
Sen är det bara prova sig fram, det är viktigt att hjälmen sitter bra så den sitter still när du åker i backen.

Mja, då kan ja väl lika gärna ta min mopedhjälm isf tongue Vill satsa på en rejäl hjälm, Shoei skulle ju inte vara fel big_smile

OEM <3

Kanon..
1 473 Inlägg
11 juni 2009
Bjork skrev:
TCG skrev:
Bjork skrev:

Läckra motiv på smile

tack för hjälpen

Mja, då kan ja väl lika gärna ta min mopedhjälm isf tongue Vill satsa på en rejäl hjälm, Shoei skulle ju inte vara fel big_smile

Passar shoei så kör på shoei.
Passar Arai så kör på arai.
Passar biltema så fundera en minut till big_smile
Nej men tänk lite på hur inredningen är, vart hakremen sitter, om det finns pinlock-visir osv.
Har som sagt en KBC VR-2 själv o tycker inte inredningen är lika skön som i mina shoei, hakremen sitter lite för långt bak för mig så den ligger för mkt mot halsen o de kommer inte med pinlock som standard så visiret immar igen direkt.

Allansson
12 juni 2009
Var och hämtade en dragstar 1100 igår. Går som en dröm. Var lite skillnad att byta från en 400 från -82 till denna från -99. Härlig känsla att glida genom stan.

Idag regnar det sad

SQ
1 343 Inlägg
12 juni 2009
Bjork skrev:
Goffen skrev:
Jag tror inte det är några som helst problem. Det viktiga är att man får en körskola i ryggen inför uppkörningen då dom vet precis vad vv är ute efter. Har du kört moped och cross klarar du nog detta utan problem. Vad gäller hojen så är nog vilken hoj som helst ok så länge det är en yamaha smile hehe

Okej låter ju bra, vart lite överraskad när jag pröva lite tyngre maskiner att dom är ganska lättkörda och framför allt, ROLIGA big_smile
Men Z750 är ju en Kawa wink
Prata lite med körskolan förra veckan, han sa till mig att det är som att köra moped men ha i åtanke att
den är tyngre och när du vrider på handtaget bryter helvetet lös tongue

Ser framemot att börja med kortet smile ska bara få bort bilen först tongue

Detta är vad jag tänkt mig smile plus en magspolier på den, å monsterdekalerna skulle man väl riva av oxå tongue
http://www.blocket.se/kristianstad/Ny_Z … 13&w=3

kör en z750 på skolan.. (dom har 2 st z750 samt en er6, den sistnämnda är för dom som tar a- begränsad)

och kan bara säga att de är en väldigt lättkörd hoj.. skulle kunna tänka mig en sån smile

Ljudnörd!

Administratör
2 990 Inlägg
12 juni 2009
Trådstartare
Då bär det iväg o hämta en GS500e 91 "om den är i vettigt skick" imorgon. Käringen håller på med sitt körkort och behöver nått hon kan ramla med.... Får se om det går att piffa till en sån gammal hoj nått med... smile

En kopp av den svarta såsen...

Sleeper
3 084 Inlägg
13 juni 2009
tkd_rille skrev:
Quantic skrev:
blacken skrev:

Som du kör bil..

Jag säger som blacken, mitt i filen. Du ska se till att synas så mkt som det bara går. Då dom flesta olyckor beror på att bilisterna inte ser oss på två hjul.

ska man göra som på uppkörningen så är de mitt i filen på 50 vägar och till höger på 70 och högre, vilket är jävligt korkat gjort faktiskt.

Va har jag aldrig hört talas om. Jag fick höra att man ska ligga mitt i filen och något till vänster när jag körskolade mig. Men det förvånar mig inte VV har ju totalt inkompetent personal..

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Muttley
13 juni 2009
Sushikocken skrev:
tkd_rille skrev:
Quantic skrev:

Va har jag aldrig hört talas om. Jag fick höra att man ska ligga mitt i filen och något till vänster när jag körskolade mig. Men det förvånar mig inte VV har ju totalt inkompetent personal..

Jo jag körde upp för ett år sedan. Och så fort man kom ut på 70 vägar ska man ligga till höger, alltså mittendelen av högerdelen av filen, Vilket är väldigt korkat gjort. Och på 50 vägar i mitten.
Och min körskolelärare var den bäste i denne kommunen med godkända elever smile.

Men vv:s inspektörer var bra men de var just de vi diskutera med dem, att de är för jävla korkat att ligga ute vid höger då man syns bättre ju längre mot mittlinjen man ligger.

Muttley
13 juni 2009
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26271/684776_xspnyc.jpg

Var och införskaffa mig en ny jacka smile, synd man inte hade pengar nu till nya byxor och stövlar smile.
Underbart skön jacka. värd de 4900 den kostade .

Kanon..
1 473 Inlägg
13 juni 2009
se där ja...

man kanske skulle ta o köpa nytt skinnställ...

Muttley
13 juni 2009
leksak skrev:
se där ja...

kul med nya saker smile tyvärr är de inte så billigt. Ska köpa resten vid näste löning. kommer bli fattig ett tag=) vill bytta till 929 fireblade helst nu med men de får nog vänta :S

5 Inlägg
13 juni 2009
här är min 525exc factory racing

https://www1.garaget.org/gallery/archive/95460/684811_38tvzp.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/95460/684817_1z55y5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/95460/684820_74w2yj.jpg

Kanon..
1 473 Inlägg
13 juni 2009
tkd_rille skrev:
leksak skrev:
se där ja...

kul med nya saker smile tyvärr är de inte så billigt. Ska köpa resten vid näste löning. kommer bli fattig ett tag=) vill bytta till 929 fireblade helst nu med men de får nog vänta :S

mjo tack ja vet...
man har ju lite värde i utrustningarna man har...

Två hojar kostar ju lite de me..

Muttley
13 juni 2009
leksak skrev:
tkd_rille skrev:
leksak skrev:
se där ja...

mjo tack ja vet...

hehe, nej precis. Måste ha lite stålar för att kunna vara lite fin och samtidigt kunna hålla hojjen i drift smile. men är de en hobby så är de.

Kanon..
1 473 Inlägg
13 juni 2009
tkd_rille skrev:
leksak skrev:
tkd_rille skrev:

mjo tack ja vet...

hehe, nej precis. Måste ha lite stålar för att kunna vara lite fin och samtidigt kunna hålla hojjen i drift smile. men är de en hobby så är de.

Va kör du för stövlar då?
Jag är hård förespråkare för ordentliga pjux, så satsa på de härnäst om du inte har.

Muttley
13 juni 2009
leksak skrev:
tkd_rille skrev:
leksak skrev:

mjo tack ja vet...

Va kör du för stövlar då?
Jag är hård förespråkare för ordentliga pjux, så satsa på de härnäst om du inte har.

har ett par sämre stövlar just nu tyvärr, då när jag köpte in gamla utrustningen hade man ont om pengar. men troligen nästa månad så blir de nya.
Vill ha svart/vita stövlar då jag vill gå i de temat. Vet inte om beriks stövlar är bra men de är snygga.
Var nått annat märke som de rekommenderade hos min mc butik kommer dock inte ihåg namnet.
Desse berik har jag tittat lite på.
http://www.berik.co.uk/usrimage/cat5388.jpg

Sök