2384
Sök

BMW 325 Tyskimport

146 Inlägg
30 januari 2006
Trådstartare
Hallå! har tänkt att hämta en Bmw 325 i Tyskland för ca 20000-30000!
är inte så insatt så behöver tipps från duktiga killar som kan berätta vad jag ska tänka på och vad som ofta kan vara fel på bilen vart ska jag kolla hur ska jag kolla? alla tips uppskattas då jag är en ovetande 18 åring! Ni förstår säkert hur jag menar!
Alla svar uppskatas o särsklit de seriösa!
Mvh Robin

Carpenter
310 Inlägg
30 januari 2006
Att hämta en gammal E30/E36 325 från tyskland skulle inte jag iaf göra då det finns bra om dom här i sverige. Isåfall ska den vara speciell eller sticka ut på nått sett! Sen efter det tillkommer massa extra kostnader så som reg-bes röda plåtar (vet inte om dom kostar) Logi!?

Man kan ju fortsätta där och vipps så är du uppe i 40000~ Som du skulle få en riktigt fin för i sverige reggad o klar dessutom!

Ska man hämta från tyskland bör man väll lägga sig runt 100 sträcket
Men har du bestämt dig redan:D Kan du kolla på www.mobile.de www.autoscout.de

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
30 januari 2006
Börja helt klart med att kolla efter 325or i Sverige smile
det finns nog fynd även i hemlandet wink

146 Inlägg
30 januari 2006
Trådstartare
Tack så mycket för svar!! de uppskatas:) men dom som ligger i 30000 - 40000 här ligger i 17000 där nere. Och du får man pengar över till lite godis till bilen o inte behöver fjäska knäna ur led på farsan! har du nå tipps på bilar som man skulle importera för runt en 20000- 30000 där nere?
MvH Robin

1 639 Inlägg
30 januari 2006
Varför ska du åka till Tyskland, det är ju en mycket vanlig dussinbil här i sverige ! Du lär knappast tjäna mycket efter att alla avgifter och regbesiktning är gjorda, dessutom måste du ha imobilizer och märkta rutor hos de flesta försäkringsbolag på importerade BMW och det lär gå på ett antal tusen då den måste installeras av auktoriserad verkstad...
Senast redigerat av mrcelica (30 januari 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

146 Inlägg
30 januari 2006
Trådstartare
Tack för alla svar! vad var de försäkringsbolaget skulle ha? sitter inte de på rutorna där nere? en polare till mig hämta en fint exemplar av en 325 o de gick väldigt smidig men han hade kanske turen på sin sida!

126 Inlägg
31 januari 2006
www.autopower.se

finns både sidor medbegagnade bilar från tyskland och vad man ska tänka på när man köper!

146 Inlägg
31 januari 2006
Trådstartare
Jo de där är en Välbesökt sida:)

Sök