1464
Sök

phonic - Bmw E30 projekt rolig gatbil

Gödseldräng
4 529 Inlägg
8 september 2008
ser grymt ut
inte dåligt med så lite rost där tongue

edit
finns en E30 med volvo snurra i boxholm med hmm 6-700hk har jag för mig han sa smile

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
8 september 2008
phonic skrev:
Rooth07 skrev:
v80_ecke skrev:
har varif offline ett tag nu missat nåt intressant?

Bläddra tilbaka och titta efter?tongue hehe

Följer ditt projekt var dag Björn=)

Måste få ett provåk när den är färdig=)

Gött smile

Klart du får. Kommer inte bli någon dräpare men en sjukt rolig gatbil!

Hehe jo det kan jag tro=)

Fick själv i min nya bakaxel med Torsendiffen i 740 Turbon igår=) så nu är den bra mycket roligare att köra=) Hehe

915 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
Rooth07 skrev:
phonic skrev:
Rooth07 skrev:

Bläddra tilbaka och titta efter?tongue hehe

Följer ditt projekt var dag Björn=)

Måste få ett provåk när den är färdig=)

Gött smile

Klart du får. Kommer inte bli någon dräpare men en sjukt rolig gatbil!

Hehe jo det kan jag tro=)

Fick själv i min nya bakaxel med Torsendiffen i 740 Turbon igår=) så nu är den bra mycket roligare att köra=) Hehe

Kan jag tro det. Hade inte bangat just nu tongue

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com

Joas_86
9 september 2008
phonic skrev:
Joas_86 skrev:
Skönt att de börja likna en fin rostfri BMW smile

Sen med fälgarna lacka dom vita är ju perfekt faktis. bara inte de blir svart ;P

lycka till !!

Japp.

Blev det någon Audi? Rasat turbon på Volvon?

Nej blev ingen Audi tyvär, fast man vill ha en, man pengarna räcker inte bara till alltså, sen har man påkosta s70 så mkt med. Vist skulle ja kunna köpa en audi men då blir de inge husköp, och de är ju det jag vill i framtiden.

Yes turbo ras jävla trök. Har en bild jag ska visa. så kika in på mitt projekt furom så ska du få se. big_smile har aldrig sett något liknade :S

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
9 september 2008
ok kan ta en kick big_smile
Joas_86 skrev:
phonic skrev:
Joas_86 skrev:
Skönt att de börja likna en fin rostfri BMW smile

Sen med fälgarna lacka dom vita är ju perfekt faktis. bara inte de blir svart ;P

lycka till !!

Japp.

Blev det någon Audi? Rasat turbon på Volvon?

Nej blev ingen Audi tyvär, fast man vill ha en, man pengarna räcker inte bara till alltså, sen har man påkosta s70 så mkt med. Vist skulle ja kunna köpa en audi men då blir de inge husköp, och de är ju det jag vill i framtiden.

Yes turbo ras jävla trök. Har en bild jag ska visa. så kika in på mitt projekt furom så ska du få se. big_smile har aldrig sett något liknade :S

Erik H

915 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
Såhär ser det ut just nu. Tanken är att börja lappa lite i golvet idag, ska dock åka med en polare som ska köpa en R34 Gt-t idag så vi får se hur mycket som blir gjort.
http://img520.imageshack.us/img520/3383/bild002tk6.jpg

Fyller ju 25 på Söndag så det blir nog inte så mycket gjort i helgen.

Mina D2or dyker snart upp har skickats från inköpstället. Mina Sviktstålaxlar från PPF dök upp idag ska hämta dem i eftermiddag.

Ekonomiplåten är i Sverige nu troligtvis är UPS och knackar på hemma idag dessvärre är det ingen hemma.

www.Tuning-import.com

Joas_86
12 september 2008
phonic skrev:
Såhär ser det ut just nu. Tanken är att börja lappa lite i golvet idag, ska dock åka med en polare som ska köpa en R34 Gt-t idag så vi får se hur mycket som blir gjort.

Mina D2or dyker snart upp har skickats från inköpstället. Mina Sviktstålaxlar från PPF dök upp idag ska hämta dem i eftermiddag.

Ekonomiplåten är i Sverige nu troligtvis är UPS och knackar på hemma idag dessvärre är det ingen hemma.

Tackar för de att du fyller då bruka man inte vara nykter. grittis i förskott.

Vilken färg är de på R34 an ?

915 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
Joas_86 skrev:
phonic skrev:

Har varit nykter 1år på Söndag. Har en  tendens att inte vara snäll när jag bli full och har fått nog av alla rättegångar man har varit på så jag avhåller mig från droger.

Lila är den med widebodykit.

www.Tuning-import.com

"Bilskadetekniker"
276 Inlägg
12 september 2008
man får gratulera i förskott:) bra gjort att du håler dig ifrån det då:)

PS.LMM har kommit nu! såg fin ut:)

Joas_86
12 september 2008
phonic skrev:
Joas_86 skrev:
phonic skrev:

Har varit nykter 1år på Söndag. Har en  tendens att inte vara snäll när jag bli full och har fått nog av alla rättegångar man har varit på så jag avhåller mig från droger.

Lila är den med widebodykit.

Då får jag verkligen ursäkta mig hmm Bra att du håller på med bilar, kanske gör dig väldigt lugn ?

Lila finns den på garaget ?

915 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
Sviktstålaxlarna.
http://img502.imageshack.us/img502/7546/bild013ca6.jpg

Har börjat punkta ihop golvet ska dricka en kanna kaffe och äta lite så ska jag göra klart den sidan.
http://img398.imageshack.us/img398/4308/bild009ri7.jpg

www.Tuning-import.com

91 Inlägg
12 september 2008
Grattis i förskott!
Ser bra ut det här projektet, blir mycket rost/svetsjobb, men det löser du nog som allt annat:D
Bättre att laga upp den än att den går till skroten som många andra gör..
Jag måste nästan komma ner o kolla på den någon dag, är ju inte så där värstans långt, kan det vara 3 km kanske:D
Lycka till o uppdatera oss stadigt med bilder!
Mvh

915 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
Ordningsmannen skrev:
Grattis i förskott!
Ser bra ut det här projektet, blir mycket rost/svetsjobb, men det löser du nog som allt annat:D
Bättre att laga upp den än att den går till skroten som många andra gör..
Jag måste nästan komma ner o kolla på den någon dag, är ju inte så där värstans långt, kan det vara 3 km kanske:D
Lycka till o uppdatera oss stadigt med bilder!
Mvh

Inte mycket att se är bara plåt och alla godsakerna ligger på hyllan. Bättre du kommer ner i slutet av vintern eller till våren när det börjar ta sig smile Men du vet säkerligen vart mina föräldrar bor, är garageporten öppet och det är tänt så är jag där, bara att titta in.

www.Tuning-import.com

91 Inlägg
12 september 2008
Jaa jag brukar köra förbi där ibland, tycker garageporten är öppen o lyset är tänt mestadels av gångerna jag har kört förbi:D
Kommer gärna ner på ett studiebesök nån dag, kul att se före o efter också tycker jag
Mvh

915 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
Punktat färdigt nu. Skall fixa andra sidan och passa in buren innan jag helsömmar + lägger en plåt till ovanpå som sträcker sig längre ut än plåten jag har bytt så jag är hundra procent på att golvet inte ger vika vid en ev krasch. Kommer även lägga 150x150x3mm rostfri plåt under golvet till burens A-stolpe. better safe than sorry.

Knappast som nytt men som amatör så är det vad jag kan ådstakomma..
http://img183.imageshack.us/img183/9567/bild017dx0.jpg

www.Tuning-import.com

68 Inlägg
12 september 2008
phonic skrev:

får du en BMW tårta av flickvännen i år då?  smile

//Quist

Joas_86
12 september 2008
Så jävligt ser de väl inte ut ? Tycker de ser bättre än Pl400 iaf ;P hehe.

Drivaxlarna kommer hålla fint smile va dem dyra eller ?

915 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
Joas_86 skrev:

Man kan lägga två månader på det men bilen kommer ändå hålla max 1-2år lär sätta den på bana eller i en lyktstolpe tongue

4500kr för 2 axlar.

www.Tuning-import.com

Joas_86
12 september 2008
phonic skrev:
Joas_86 skrev:

Man kan lägga två månader på det men bilen kommer ändå hålla max 1-2år lär sätta den på bana eller i en lyktstolpe tongue

4500kr för 2 axlar.

Jaså bara 1-2 år yikes HEHE...

Var inte så dyrt faktis. PPF har ju bra priser med !!

Sök