phonic - Bmw E30 projekt rolig gatbil

High-Octane "Bilskadetekniker"
21 oktober 2008 · 276 Inlägg

jäklar va fina dämparna va du! såg ju ut som guld;)
kardanen går inte av för hackor inte!
oljefilterhuset passar det rakt på motorn?
förresten, en tanke. hur funkar vanosen (stavning?) ihop me överladdning? har hört ryktes vägar att de skall kunna ställa till en del problem?

phonic
21 oktober 2008 · 915 Inlägg

High-Octane skrev:
jäklar va fina dämparna va du! såg ju ut som guld;)
kardanen går inte av för hackor inte!
oljefilterhuset passar det rakt på motorn?
förresten, en tanke. hur funkar vanosen (stavning?) ihop me överladdning? har hört ryktes vägar att de skall kunna ställa till en del problem?

Huset är bolton på M50. Det är en raritet man inte hittar överallt och dyrt som guld, likaså kardanen..

Vanosen kopplar man ur, den jobbar upp till 5000rpm sen är det ett högvarvsläge. När man kopplar ur den låser den sig i högvarvsläge konstant.

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com
High-Octane "Bilskadetekniker"
21 oktober 2008 · 276 Inlägg

phonic skrev:

High-Octane skrev:
jäklar va fina dämparna va du! såg ju ut som guld;)
kardanen går inte av för hackor inte!
oljefilterhuset passar det rakt på motorn?
förresten, en tanke. hur funkar vanosen (stavning?) ihop me överladdning? har hört ryktes vägar att de skall kunna ställa till en del problem?

Huset är bolton på M50. Det är en raritet man inte hittar överallt och dyrt som guld, likaså kardanen..

Vanosen kopplar man ur, den jobbar upp till 5000rpm sen är det ett högvarvsläge. När man kopplar ur den låser den sig i högvarvsläge konstant.

okey smidigt! se där nu lärde ja mig något nytt:) tack för de!

Mickius
22 oktober 2008 · 4 670 Inlägg

läckert bygge

JSF J.Skagerlind (wescrape)
22 oktober 2008 · 215 Inlägg

Sweet project smile

Mvh Joakim Skagerlind - 0760 - 940 776
http://www.garaget.org/Viper89
E28 Turbo || E39 530D || E30 324TD ||
Only Beemers with a snail on...
phonic
23 oktober 2008 · 915 Inlägg

Var och bytte bärarmar med han jag köpte de andra av, så nu har jag rätt armar. Måste tyvärr åka å pressa ut lagerna i dessa armarna också för de sitter som as, försökte värma och pressa i skruvstädet men det vart förgäves.. Har inte navet hemma heller det är på ombyggnadtion så jag kan tyvärr inte passa in dämparen 100% så den inte går emot medbringarna som är mycket större än orginal..
http://xs132.xs.to/xs132/08434/bild_002102.jpg

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com
HPaddict DailyFresh Drifter
23 oktober 2008 · 2 466 Inlägg

blir riktigt snyggt med de nya stötdämparna wink
rätt rejäla grejjer du bygger med iaf wink den där kardan lär tåla en del asså wink

keep it up ser skit bra ut smile

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker
Mercedes CLK "3.6L AMG" (2003)
Toyota Corolla KE70 Wagon "Low n Really Slow" (1981)
Jublub
23 oktober 2008 · 187 Inlägg

kommer bli en riktig tjolahoppsan bil trorja! Och tjolahoppsan e bra! smile

Ford Taunus "Turbo" (1982)
phonic
24 oktober 2008 · 915 Inlägg

Har varit och pressat ur gamla hjullagerna samt pressat i de nya, som vanligt stort tack till Uleskogs utan tillgång till deras verkstad så hade detta inte gått så smärtfritt.

Fick även mitt E21 bromsservo idag som är ca 5cm mindre i diameter så att motorn går ner fint sen, fick kapa av stötstången med 75mm för att den ska passa fint i E30n..

Nu väntar jag på att Martin ska borra ett nav med den nya håldelningen så jag kan montera en sida och se hur det blir, jag hoppas han hinner fixa det ikväll han är ju tyvärr en upptagen man så det har tagit lite tid..

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com
phonic
25 oktober 2008 · 915 Inlägg

Nu har bägaren runnit över. Karossen går till skrot, fyfan vad sargad den är..
Var jag än tittar så hittar jag mer rost, finns ingen ände..
Nu letar jag nytt objekt. Ska ner och titta på en 4mil bort imorgon, som är bra mycket fräschare än vad min var men den är absolut inte jättefräsch den heller vågar jag gissa på så planen är att bygga på den, lägga en garagelack och säg att den är 85% så får den duga tills jag råkar hitta det där tokfräscha exemplaret som man har råd att lösa ekonomiskt så får jag flytta över allt till den senare.. Varför jag inte "slår" ihop den nuvarande? Jag totalvägrar har man väl börjat riva ska det tamejfanken bli bra, det är massor kvar att laga upp innan man ens kan plocka ihop den nuvarande och jag vägrar lägga en sekund eller kr till på den för det finns inget slut..

Död åt rost.

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com
JonasHalt
25 oktober 2008 · 699 Inlägg

phonic skrev:
Nu har bägaren runnit över. Karossen går till skrot, fyfan vad sargad den är..
Var jag än tittar så hittar jag mer rost, finns ingen ände..
Nu letar jag nytt objekt. Ska ner och titta på en 4mil bort imorgon, som är bra mycket fräschare än vad min var men den är absolut inte jättefräsch den heller vågar jag gissa på så planen är att bygga på den, lägga en garagelack och säg att den är 85% så får den duga tills jag råkar hitta det där tokfräscha exemplaret som man har råd att lösa ekonomiskt så får jag flytta över allt till den senare.. Varför jag inte "slår" ihop den nuvarande? Jag totalvägrar har man väl börjat riva ska det tamejfanken bli bra, det är massor kvar att laga upp innan man ens kan plocka ihop den nuvarande och jag vägrar lägga en sekund eller kr till på den för det finns inget slut..

Död åt rost.

Tråkigt å höra! Kände likadant när jag lagade upp min gammla 240.. Gav dock aldrig upp å det blev bra när det blev klart.. Lite synd å skrota en bil som du lagt ner så mycket jobb på //Jonas

Bilgalen elektriker :)
Volvo 264 T5 "Reggad" (1975)
Oscarr
25 oktober 2008 · 260 Inlägg

Ajdå, tråkigt att höra.
Inga planer på en e36a? dom brukar klarar sig mycket bättre från rosten.
finns fräsha för runt 20 smile

phonic
26 oktober 2008 · 915 Inlägg

Oscarr skrev:
Ajdå, tråkigt att höra.
Inga planer på en e36a? dom brukar klarar sig mycket bättre från rosten.
finns fräsha för runt 20 smile

vore rätt korkat när jag köpt saker till en e30 för sådär 30000.. plus att e36 är pizzaräcer vem fan vill ha de?smile

Senast redigerat av phonic (26 oktober 2008)

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com
Grundstrom Nismo
26 oktober 2008 · 758 Inlägg

tråkigt o höra, lycka till med den andra karossen då om de blir något köp wink

Oscarr
26 oktober 2008 · 260 Inlägg

phonic skrev:

Oscarr skrev:
Ajdå, tråkigt att höra.
Inga planer på en e36a? dom brukar klarar sig mycket bättre från rosten.
finns fräsha för runt 20 smile

vore rätt korkat när jag köpt saker till en e30 för sådär 30000.. plus att e36 är pizzaräcer vem fan vill ha de?smile

äsch, så länge man inte tonar rutor, kastar på nått kjolpaket från ett rymdskepp och har överdrags klädsel med drakar på så är det lungt big_smile
Funderar själv på en fräsh e36 runt 97 smile
men e30 är styggare och lättare och när du har hamstrat på dig med massa delar så är det bara att köra på.
Ska bli spännande att se slutresultatet, 850n var för grym smile

Rooth07 Lindahls Gräv AB
26 oktober 2008 · 716 Inlägg

Vad fan björn:P du måste väl nästan ha lagat upp 95% av hela bilen vid det här tillfället? Fan all ekonomiplåt och allt du slängt på, kan väl inte vara så mycket kvar nu? du har väl redan varit på hela bilen vi det här tillfället känns det som:P.

Men men, jag vet ju inte hur det ser ut, och det är du som bygger.
och jag gillar det du görsmile

Keep going

Mvh Rooth

phonic
26 oktober 2008 · 915 Inlägg

Rooth07 skrev:
Vad fan björn:P du måste väl nästan ha lagat upp 95% av hela bilen vid det här tillfället? Fan all ekonomiplåt och allt du slängt på, kan väl inte vara så mycket kvar nu? du har väl redan varit på hela bilen vi det här tillfället känns det som:P.

Men men, jag vet ju inte hur det ser ut, och det är du som bygger.
och jag gillar det du görsmile

Keep going

Mvh Rooth

Jag har inte lagt på någon ekonomiplåt. Sparar den eller säljer och skrotar karossen.. Har endast gått runt å försökt laga smågrejor men det tar aldrig slut.. Hela bilen är sargad under bodyn hur fan det har gått till..

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com
Rooth07 Lindahls Gräv AB
26 oktober 2008 · 716 Inlägg

phonic skrev:

Rooth07 skrev:
Vad fan björn:P du måste väl nästan ha lagat upp 95% av hela bilen vid det här tillfället? Fan all ekonomiplåt och allt du slängt på, kan väl inte vara så mycket kvar nu? du har väl redan varit på hela bilen vi det här tillfället känns det som:P.

Men men, jag vet ju inte hur det ser ut, och det är du som bygger.
och jag gillar det du görsmile

Keep going

Mvh Rooth

Jag har inte lagt på någon ekonomiplåt. Sparar den eller säljer och skrotar karossen.. Har endast gått runt å försökt laga smågrejor men det tar aldrig slut.. Hela bilen är sargad under bodyn hur fan det har gått till..

Jaså du okej, då förstår jag=)

Men hade du inte häftat dit hela bakplåten?

phonic
26 oktober 2008 · 915 Inlägg

Rooth07 skrev:

phonic skrev:

Rooth07 skrev:
Vad fan björn:P du måste väl nästan ha lagat upp 95% av hela bilen vid det här tillfället? Fan all ekonomiplåt och allt du slängt på, kan väl inte vara så mycket kvar nu? du har väl redan varit på hela bilen vi det här tillfället känns det som:P.

Men men, jag vet ju inte hur det ser ut, och det är du som bygger.
och jag gillar det du görsmile

Keep going

Mvh Rooth

Jag har inte lagt på någon ekonomiplåt. Sparar den eller säljer och skrotar karossen.. Har endast gått runt å försökt laga smågrejor men det tar aldrig slut.. Hela bilen är sargad under bodyn hur fan det har gått till..

Jaså du okej, då förstår jag=)

Men hade du inte häftat dit hela bakplåten?

Nää hade bara passat in den, som tur är!

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com
Rooth07 Lindahls Gräv AB
27 oktober 2008 · 716 Inlägg

phonic skrev:

Rooth07 skrev:

phonic skrev:

Jag har inte lagt på någon ekonomiplåt. Sparar den eller säljer och skrotar karossen.. Har endast gått runt å försökt laga smågrejor men det tar aldrig slut.. Hela bilen är sargad under bodyn hur fan det har gått till..

Jaså du okej, då förstår jag=)

Men hade du inte häftat dit hela bakplåten?

Nää hade bara passat in den, som tur är!

hehe okej,, själv var jag och hämtade en 740 turbo till idag med rasat lager:P
så blir att beställa lite imörra.
får väl ladda upp bilen här på garaget imörra med:P

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang