Att påstå att karossen är i utställningsskick vore pinsamt, ganska så sliten om jag ska vara ärlig.. Den har ju några år på nacken + en brand som den otroligt nog överlevde dock är allt svart av rök ..
Inredningen är totalt förstörd den också så det blir att åka till självplocken och hämta hem en ny inredning (det som inte passar från min 2D).. Ska även försöka flytta över brandväggen då det sitter en skallrande aluplåt där nu..Satt inte ens nycklar i tändningslåset så får byta rattstången också men de känns som en piss i havet.. Hursomhelst så kan man iallafall förneka bort rostlaningar för det är redan avklarat och den har inte rullat många mil samt stått i garage sen den byggdes om jag förstod det rätt, så det ska inte va några bekymmer.. Tyvärr var den karossen inte mycket bättre än min gamla men skillnaden är att denna redan är lagad och dessutom lackad, det duger helt enkelt att sladda sönder 2009.. Så får man hoppas att man hittar det där guldexemplaret att bygga vidare på sen..
Jag har aldrig pysslat med bil el så jag blir lite nyfiken. Går det att återanvända befintliga och demonterade elsystemet eller blir det till att dra allting nytt?
Ps. Lycka till med nya karossen, detta ska bli sköj att följa.
Jag har aldrig pysslat med bil el så jag blir lite nyfiken. Går det att återanvända befintliga och demonterade elsystemet eller blir det till att dra allting nytt?
Ps. Lycka till med nya karossen, detta ska bli sköj att följa.
Om man plockar ut det och inte klipper av allt så kan man givetvis återanvända det. Det är lite pyssel och tar en stund att få ut det helt men det är relativt lite el i en så pass gammal bil.. Jag har noll elkunskaper men det mesta säger sig självt, oftast passar kontakterna bara på ett ställe och elen är ju redan dragen så olika längder på alla kablar berättar till 95% var det ska sitta..
Var nyss och bytte bort min A1000 + 100micron filter plus lite pengar mot denna stolen (splitt ny). Så nu sitter man gött i framtiden! Mer att läsa om stolen finns här: http://rallyimport.jetshop.se/ShowProdu … prodid=413
Fick lite gjort idag i garaget, skickade ett helt kjolpaket till Boden så det tog mesta delen av dagen att styra upp..
Plockade ner bakvagnen på det nya åket och upptäckte att det satt 325grejor där, nya bromsar också som jag givetvis flyttar till mina nya prylar (perfekt slapp man köpa det) även nya handbromswirar satt där och nya bromsrör så det sparade både pengar och tid "Nya" bakvagnen är f.ö tillsalu.
Har fixat en passagerarstol, hämtar den nästa helg.
Har inte fått nått gjort i garaget idag har varit iväg hela dagen. Imorgon ska jag förhoppningsvis hjälpa Sjögren med hans bil så det blir nog inte mycket gjort då heller tyvärr. Tur det finns en helg också!