Spenderade första halvan på dagen med att slakta den gamla, allt taget på den nu så karossen går till skrot nästa vecka.
Sen vart det dags att passa in godiset.. Stolen passa som en smäck, fick borra upp hålen till m10 i skenorna, det var alles. Buren passade också bra men vart ett helsike att få den på plats själv, men det gick!
Ratten ser riktigt kram go ut:) men varför sugmotorn nu då, helt plötsligt? skall du sug trimma nu då? lr köra orginal?
mickius skrev:
varför inte slänga på turbo? när du ändå håller på?
Ska besiktiga bilen och då kan jag inte ha turbo så jag kommer prova att köra sugmotor och mappa in den riktigt så får vi se om det är kul annars åker det på en kanelsnäcka sen
Tack till Uleskog för hjälp med att svarva fram nya öron till dämparna.. Ena ditsvetsat och går fritt
Är endel kvar innan detta är klart, den vänstra är en försäkring på att diffen inte åker i backen.. Har fått höra att flera haft problem med knäckta öron på orginalinfästningen så jag försäkrarar mig och ska bulta fast plåten till vänster genom balken. Det kommer en delrinbussning på huvudinfästningen för att äta upp de mesta vibrationerna som uppstår. Det skall även förstärkas ytterligare med horisintell liggande 15x15mm längs hela uppkapet + lite till som skall svetsas fast längsmed hela och i själva örat som håller diffen.. Det vore väl fanken om det inte ska hålla..
Håller också på att förstärka diffbulten, den gick av på mitten trots ett bara ett par hk över orginal effekt dock på en E36, så det är nog lite av bmw svaghet
Nu har jag bränt dit förstärkningen jag talade om.. Svetsen jävlas med mig, det blir skitkass om jag ligger under 14l/minut på misonen.. Polarn har samma problem med sin Kemppi.. Man är ju Smålänning så man vill ju använda så lite gas som möjligt för det är ju inte gratis, men tillslut fick jag inse mig besegrad och höjja..
Ett sånthär utblås blev det.. Var på Feltema igår och ett dubbelpipigt utblås skulle gå på 700spänn... Aldrig att jag ger det.. Så det blev ett mindre snyggt än dubbelpipigt men jag och sjögren tror det passar rätt bra in i stilen på bilen.. I värsta fall går det ju byta ut sen=)