era säljknep?

Drjohndeere
31 juli 2008 · 127 Inlägg

har ni några speciella knep när ni ska sälja er bil eller liknande? hade vatt skoj o veta..

elvisp Ninja
31 juli 2008 · 174 Inlägg

de ända är väl att man puttsar upp å gör rent smile

te_wik Forummoderator
31 juli 2008 · 12 813 Inlägg

En bra försäljare avslöjar inte sina knep wink

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Rickard-v
31 juli 2008 · 2 665 Inlägg

Rent o snyggt. plast rentorkad, mattor dammsugna, lacken polerad o vaxad o alla små grejer fixade.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Roz-104 typ..eh..va?
31 juli 2008 · 582 Inlägg

te_wik skrev:
En bra försäljare avslöjar inte sina knep wink

Mvh Tommy

Hehe de är ju egentligen sant tongue.
Men som dom andra säger så ska man ju putsa o se till att det är rent o så. Sen att vara Trevlig (!!), det vinner man mycket på!

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
_ZooN_ Blästrare/Lackerare
31 juli 2008 · 651 Inlägg

Är man hederlig behövs oftast inga knep

Opelmadness German cars, quality and beyond
31 juli 2008 · 8 197 Inlägg

Rent och snyggt, samt så ärlig det går att vara.
Det kommer man långt på.

Sen att sätta ett liiite högre pris på grejerna så blir folk glada när dom får pruta lite. big_smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Drjohndeere
31 juli 2008 · 127 Inlägg

mm hålla rent o så e nog en bra ide:P tyckte den lät rätt bra med att sätta ett högre pris. folk brukar bli glada när dom kan pruta:D kom mer fler knep:P

beta
31 juli 2008 · 804 Inlägg

2-3 H A-snubbar bredvid sig så får man sålt det mesta.

Lewa Rakapparat
31 juli 2008 · 301 Inlägg

använd aldrig "det är ju en kille som är sugen" eller "ja det kommer ju några sen och dom har sagt att dom ska ha den" som många använder när folk är och kollar på bilen. Jag personligen blir iriterad på detta.
Så mitt standars svar brukar vara "Jaja men då skiter jag idet då" smile

En liten tanke bara

BiggerDigger
31 juli 2008 · 288 Inlägg

sälj aldrig till nån du känner, vid problem så kommer de att bli sur på dig och be dig o hjälp att fixa saker. Om du inte är behov akut av pengar, så var försiktig med prutning, brukar bli såld till slut för ett pris som du blir nöjd med ändå.

Roz-104 typ..eh..va?
31 juli 2008 · 582 Inlägg

Lewa skrev:
använd aldrig "det är ju en kille som är sugen" eller "ja det kommer ju några sen och dom har sagt att dom ska ha den" som många använder när folk är och kollar på bilen. Jag personligen blir iriterad på detta.
Så mitt standars svar brukar vara "Jaja men då skiter jag idet då" smile

En liten tanke bara

Samma här, när man hör att "det ska komma en om nån dag". "Jaha, då kan väl du återkomma om han inte köpter den då" Brukar jag säga.

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
bmx
31 juli 2008 · 7 100 Inlägg

säger att greta garbo haft bilen!då försvinner den på engång lol

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
te_wik Forummoderator
31 juli 2008 · 12 813 Inlägg

Som sagt, håll rent.
Var vänlig och ärlig.
Att ljuga fungerar inte ofta, oftast så vet den ev. köparen mer än han utger sig för att veta.

Att sätta ett högre pris kanske funkar, när någon väl ringer och vill titta på den.
Många skiter hellre i att ringa om du har ett högre pris än "normalt"

Spara så mkt kvitton du kan.

Sälj bilen på ett ställe där det är väl städat, inte en massa skrot runtomkring eller ett ostädat garage, ger ett seriösare intryck.

Mycket att tänka på, det är ju köparens marknad.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Germax
31 juli 2008 · 12 086 Inlägg

Skriv i annonsen att den är skitfin, inga fel mm mm..
Sen medans felen dyker upp för köparen säger man "Oj då, det där visste jag inte om" lol

Nej men jag brukar städa bilen så den ser fräsh ut, sen försöker jag få köparen att känna sig nöjd, man ska alltid pruta lite, då känner dom att dom gjort en bra affär!

Skaune
1 augusti 2008 ·

JapMax skrev:
Skriv i annonsen att den är skitfin, inga fel mm mm..
Sen medans felen dyker upp för köparen säger man "Oj då, det där visste jag inte om" lol

Nej men jag brukar städa bilen så den ser fräsh ut, sen försöker jag få köparen att känna sig nöjd, man ska alltid pruta lite, då känner dom att dom gjort en bra affär!

Hoppas inte du var allvarlig! Finns inget mer irriterande än när människor gör så!

Mr_EmCom Med.lem
1 augusti 2008 · 3 759 Inlägg

Det är alltid lättare att sälja en bil om den är ren och luknar gott (nej inte massa granar)

Var trevlig och låt köparen titta runt själv. Häng inte på som en hök, kan kännas lite påtryckande tongue
Försök vara så ärlig det går och var avslappnad.

Ha klart för dig redan innan vad du MAX kan gå ner i pris.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
master_lars
1 augusti 2008 · 1 162 Inlägg

När jag säljer bilar så sätter jag ett pris som är sådant som jag skulle köpa bilen för. Säljer alltid nybesiktigad och nyskattat. Nytvättat, nystädad och vaxad. Sen är jag alltid ärlig, kanske inte 100% ärlig i annonsen men vid samtal, sms eller mail så berättar jag  bilens defekter om sådana finns, givetvis finns det defekter på alla bilar, men vissa är ju inte allvarliga. Vill de få reda på besprotokoll så är det fritt fram för dem. De får regnummer och jag berättar vad som är sagts vid senaste bes.

Samtliga mina bilar står i garaget så det är inga problem för mig att påstå att bilen "alltid" stått i garage. De två bilarna jag har till vänster står ALLTID i garage, och ingen av dem har varit vinterkörd. Kommer inte sälja dem heller, men bruksbilar köper och säljer man ju.. Och vem säger att bruksbilen står i garaget hela tiden, oftast finns det inte plats för det heller.

Senast redigerat av master_lars (1 augusti 2008)

Mr_EmCom Med.lem
1 augusti 2008 · 3 759 Inlägg

master_lars skrev:
När jag säljer bilar så sätter jag ett pris som är sådant som jag skulle köpa bilen för. Säljer alltid nybesiktigad och nyskattat. Nytvättat, nystädad och vaxad. Sen är jag alltid ärlig, kanske inte 100% ärlig i annonsen men vid samtal, sms eller mail så berättar jag  bilens defekter om sådana finns, givetvis finns det defekter på alla bilar, men vissa är ju inte allvarliga. Vill de få reda på besprotokoll så är det fritt fram för dem. De får regnummer och jag berättar vad som är sagts vid senaste bes.

Samtliga mina bilar står i garaget så det är inga problem för mig att påstå att bilen "alltid" stått i garage. De två bilarna jag har till vänster står ALLTID i garage, och ingen av dem har varit vinterkörd. Kommer inte sälja dem heller, men bruksbilar köper och säljer man ju.. Och vem säger att bruksbilen står i garaget hela tiden, oftast finns det inte plats för det heller.

Det är sånna som dig man vill köpa bil av smile

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Larzan Herr
1 augusti 2008 · 285 Inlägg

Servicebok med kvitton på utförda reperationer är ju vad en kund kikar efter.

"Egen verkstad"-annonser undviker man bestämt...
Nytvättat motorrum? Har den läckt olja och säljaren försöker dölja det? Visa hellre bilen med otvättad motorrum och ha motorrummet tvättad vid leverans istället.
Ha inte för bråttom med att sälja till en som råprutar, ha lite is i magen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang