borms problem peugeot 405 m16

auto_cars
2 februari 2006 · 3 Inlägg

låg broms pedal vid bromsning
jag har byt huvudcilinder-4 bromscilind-skivur och beleg-men det är sama--.har luftat ordentlig med den hjälper inte.kan den bli fellet på bromreducerinventil eller något annat?

EbbeW
7 februari 2006 · 86 Inlägg

Låter i alla fall som ett luftningsproblem. Har du tillgång till tryckluft? I så fall: Koppla en luftslang till bromsvätskebehållarens påfyllningslock. Enklast är att hitta ett lock på skroten och sätta dit en luftnippel. Se till att behållaren är full och släpp sedan på luft OBS! max 0,5kg! Lufta nu ett hjul i taget. Se till att behållaren inte blir tom, för då är det bara att börja om! Du kan få lufta igenom flera liter bromsvätska, men den går ju att använda igen om den inte är förorenad.
Ebbe

carawelle
7 februari 2006 · 460 Inlägg

EbbeW skrev:
Låter i alla fall som ett luftningsproblem. Har du tillgång till tryckluft? I så fall: Koppla en luftslang till bromsvätskebehållarens påfyllningslock. Enklast är att hitta ett lock på skroten och sätta dit en luftnippel. Se till att behållaren är full och släpp sedan på luft OBS! max 0,5kg! Lufta nu ett hjul i taget. Se till att behållaren inte blir tom, för då är det bara att börja om! Du kan få lufta igenom flera liter bromsvätska, men den går ju att använda igen om den inte är förorenad.
Ebbe

Finns lock med slang och luftnippel som passar på ventilen på tex framhjulet att köpa för ca100:-

auto_cars
9 februari 2006 · 3 Inlägg

jag fick broms pedal litte högre.men när jag startar bilen broms pedal går i boten och bilen vill inte bromsa när är motor igång.med avstäng motor är ok.bilen har inte abs.varför tapar jag bromsar när är motor i gång.

MB_190E Bara Bäst
9 februari 2006 · 31 Inlägg

auto_cars skrev:
jag fick broms pedal litte högre.men när jag startar bilen broms pedal går i boten och bilen vill inte bromsa när är motor igång.med avstäng motor är ok.bilen har inte abs.varför tapar jag bromsar när är motor i gång.

Har du servo på bilen Bromsservo alltså?

"Folk med hjärna kör bil med Stjärna"
auto_cars
9 februari 2006 · 3 Inlägg

huvudbrom cylinder liger på bromservo(vakumburk)-den är koplad med slang med vakum från motor.men den har alla bilar.det finns vakum i broms servo och den läcker inte.

carnageman Rallyförare
14 februari 2006 · 1 075 Inlägg

Om du hade haft en diesel så hade ja tippat på att servopumpen inte orkat med / gått tom, diesel har inge vakum nämligen, utan tar vanligtvis servovätska ifrån samma krets som styrservot...

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
bengarn
28 juni 2007 · 4 Inlägg

Felet är att du inte har luftat bakbromsarna ordentligt... dom e konstiga på de här bilarna!! luftningskanalen sitter inte längst upp vilket gör att man inte får bort all luft. man får skruva av oket o vinkla det så försvinnet luften! ett till tipps är att trä en liten slangbit på nipplen så minskar risken för att det ska komma ner luft i oket! lycka till

Senast redigerat av bengarn (28 juni 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang