5863
Sök

Hur länge får jag vänta ?

49 Inlägg
8 augusti 2008
Trådstartare
Hej.
Nu är det så att jag kört bil utan körkort och blev tagen av polisen, det är första gången jag har med polisen och göra och har ej något i mitt register sedan tidigare.. Blev varken smitning, grovt olovlig eller vårdlöshet i trafik.. Utan bara en vanlig olovlig körning.. Hur länge tror ni jag måste vänta innan jag kan ta mitt körkort?
OBS vill ej ha massa kommentarer om att ja ej borde ha körkort och sånt.. Försök svara på min fråga istället.. Tacksam för svar ! Mvh hmm

5 089 Inlägg
8 augusti 2008
Är väll lite från fall till fall? Har hört rykten om två år iaf.
Senast redigerat av FLindgren (8 augusti 2008)

\Lindgren

Kombi-Nation
289 Inlägg
8 augusti 2008
Har en polare som fick vänta i 2år på sitt körkort, han hade typ 2 månader kvar till uppkörningen men bestämde sig ändå för att köra bil utan körkort och han åkte fast.

Kombi-Nation
289 Inlägg
8 augusti 2008
FLindgren skrev:
Har du fortfarande prövotiden kvar?.

snubben hade inte ens körkort........

49 Inlägg
8 augusti 2008
Trådstartare
Fetazde skrev:
Har en polare som fick vänta i 2år på sitt körkort, han hade typ 2 månader kvar till uppkörningen men bestämde sig ändå för att köra bil utan körkort och han åkte fast.

tror nog värkligen inte på 2 år direkt men max ett par månader som tex 4 månader kan jag tänka mig.. men 2 år va nog och ta i.. 34 månader är max.. och tror knappast killen fick 24 månader på första olovlig körning..?

49 Inlägg
8 augusti 2008
Trådstartare
og900turbo skrev:
länge!!

Varför ens skriva? va tyst istället om du bara kan komma med "Länge"

Kombi-Nation
289 Inlägg
8 augusti 2008
shaghz skrev:
Fetazde skrev:

tror nog värkligen inte på 2 år direkt men max ett par månader som tex 4 månader kan jag tänka mig.. men 2 år va nog och ta i.. 34 månader är max.. och tror knappast killen fick 24 månader på första olovlig körning..?

Vet väl inte direkt om det var första eller 10:de gången... men 2 år fick han vänta tills han fick börja på körskola igen

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
8 augusti 2008
Asså shit. Va e d för bullshit! 2 år???
Då måste ni kört fort eller nått!
Vet en som åkt dit 6 gånger för olovlig körning!
Bara en vanlig sådan. Han stannar alltid när det gäller kontroll elelr om dom skulle vinka in han!
Kan medge att han är 38år med så ingen barnsnack! han haft körkort senast 89e!
6 gånger har han åkt dit o fått 2 månader fängelse ( öppen anstalt ) ( How cares )
& får ta det igen om 1 år! har själv sett papprena!

C H E V R O L E T <3

Kombi-Nation
289 Inlägg
8 augusti 2008
Children-Of-Bodom skrev:
Asså shit. Va e d för bullshit! 2 år???
Då måste ni kört fort eller nått!
Vet en som åkt dit 6 gånger för olovlig körning!
Bara en vanlig sådan. Han stannar alltid när det gäller kontroll elelr om dom skulle vinka in han!
Kan medge att han är 38år med så ingen barnsnack! han haft körkort senast 89e!
6 gånger har han åkt dit o fått 2 månader fängelse ( öppen anstalt ) ( How cares )
& får ta det igen om 1 år! har själv sett papprena!

ojojoj... nu lugnar vi ner oss lite... eller är det lingonveckan för dig ? !

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
8 augusti 2008
Jag vart av med mitt 6 månader när jag vart dömd för olovlig körning (bil)

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
8 augusti 2008
Har oxå hört om 2 år, men de var några år sen.

Men då lät det som att det vara i promcip bara att överklaga så frogs de ner till 6mån.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

191 Inlägg
8 augusti 2008
Eftersom du är ren i registret så har du ju lite tur o behöver inte vänta lika länge.I ditt fall som du har förklarat runt 4 månader kanske.Eftersom du är ren i registret sen innan gör det lite oxå.

Yellow bug!
1 640 Inlägg
8 augusti 2008
6 månader är "medel-straffet" för olovlig körning. Delvis det dom flesta brukar få. 2 år är när det är riktigt grovt.. smile

Talar av egen erfarenhet, och har "forskat" lite och hört runt i andras fall och sånt, så har kött på benen i mitt påstående tongue
Senast redigerat av Edil_ (8 augusti 2008)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

xcOOb
388 Inlägg
8 augusti 2008
är väl bara o vänta o se.. lär väl ge sig hur länge du för vänta.. dumt vilket som! är garanterat olika från fall till fall detta..

Hmm.
8 augusti 2008
Vad jag vet är det UPP TILL TVÅ ÅR....

brukar hamna på ett...

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 augusti 2008
skulle gissa på 6 månader jag... men vad vet jag, jag vart alldrig tagen när jag körde utan kort så jag har inga erfarenheter av det smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

2 911 Inlägg
8 augusti 2008
Vad du har i registret sen innan är skitsamma såvida det inte är trafikrelaterat.

3 650 Inlägg
8 augusti 2008
Det jobbiga e ju också att du kommer vara med i brotts/belastningregistret i minst 5 år..vet dock inte tiden på din fråga

Muttley
8 augusti 2008
tycker de borde strängt sätta 4 år så fort man brukar ett fordon som behöver körkort på allmän väg, man har bara sig själv att skylla ändå=)

jo upp till två år är det, lite mesigt med bara 6 månader.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
8 augusti 2008
kompisen fick vänta 4 månader... å då va de me obesiktigad oskattad bil om de nu spelar nån roll

Sky´s the limit...

Sök