3155
Sök

Borttagning av lim på dörren

16 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
Hej,

Har precis lyckats få bort mina lister på min pärla - sitter ganska mycket lim kvar.

Är det någon som vet det bästa sättet att få bort slimsträngarna som är kvar - är j-vligt rädd om lacken på bilen...?

STORT tack på förhand för snabb response - anybody!

Jellan - roll

Cease the day!

3 Inlägg
13 augusti 2008
Tja Jellan, Det finns en gummi/silicone-rulle (biltema billigast ! ) som man sätterpå borrmaskin. Man kan trycka hårt och köra den över all två-komp.lack utan att något händer med lacken. Den tar bort dekaler och limmrester i ett nafs.......Har många års proffsvana av denna produkt.  Good Lack ! / BEX

29 Inlägg
13 augusti 2008
No1 Herofix 49

Är ett fläckborttagninsmedel med asfalt-, tjär- och fettupplösande verkan. Avlägsnar även klister från självhäftande dekaler, bläck samt vissa färger från sprit- och märkpennor.
Eftertorka med en ren trasa fuktad med vatten.   

Funkar fin fint..

Holmlund

132 Inlägg
14 augusti 2008
Förtunning funkar oxå bra!

Probe Custom Construction
http://www.garaget.org/_Putteliten_

Drop Shop
926 Inlägg
14 augusti 2008
förtunning kan bleka lacken om man inte är varsam och försiktig

16 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
Hej alla!

Vill bara kort TACKA så tokmycket för er alla som besvärar er att svara. Nu har jag plötsligt lite intressanta uppslag att kika på.

Det är en rent H-VETE att få bort hela kittet - den mjuka häft/gummimassan går hyfsat bra att få bort - själva limmet är ett rent elände. sad

Tog mig ca 6 timmar få rent 1 dörr... utan polertrissa. Skiträdd att dra i för hårt - att lacken följer med då jag gnuggar... Har lagt undan pengar till en fet rekond - inte till ett besök på lackverkstaden...

Tack ännu en gång!

Jellan
Gubben med skruvad T4:a

Cease the day!

Sök