5131
Sök

Överambitiös ABS tror att det är glansis jämt

2 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
Tjapp!
Min ABS har blivit överdrivit ambitiös wink och tror att det är ishalka konstant. Det är ganska lång kö till verkstan så jag undrar om någon vet om man kan koppla ur ABSen fram till det är dags för verkstadsbesöket? Jag har varit i säkringsboxen och snokat men hittar ingen säkring att ta ur som inte samtidigt får allvarliga konsekvenser för resten av bilen. Jag har en Toyota Corolla Thouring 4wd.
Sara

1 253 Inlägg
20 augusti 2008
Det borde ju finns en säkring för bara abs, är så på min brors scorpio 91, hans abs är lite över seriös med ibland:) Kolla instruktionsboken o se vilken säkring det är.

Lev livet nu innan det är för sent

2 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
Jag har hittat två säkringar för ABS. På den ena sitter även bromsljusen så det känns inte som någon bra idé att dra ur den. På den andra sitter även insprutningen så drar jag ur den lär jag inte komma framåt alls.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
20 augusti 2008
du kan ju alltid pilla bort abs givarna som sitter nere vid bromsarna smile
gorde jag på BMWn funkar prima nu

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 augusti 2008
Team-Adolfsson skrev:
du kan ju alltid pilla bort abs givarna som sitter nere vid bromsarna smile
gorde jag på BMWn funkar prima nu

Är man och pillar bort dom så kan man lika gärna rengöra dom och kransen där, sedan bara  trycka tillbaka dom sen, är garanterat bara där felet ligger.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök