Rost skada brevid dörren..

nisco
30 mars 2006 · 13 Inlägg

Jag har en rätt stor rost skada på karosen brevid framdörren på min golf 3a.
Någon som har lite tips om vad jag ska lägga på för rost skydd osv. har skrapat bort all rost...
Någon som har några tips hur man ska gå till väga smile

http://upload.fujitze.com/S3010064.JPG

Senast redigerat av nisco (30 mars 2006)

Fredrik.Gustavsson
30 mars 2006 · 2 123 Inlägg

Kan du beskriva lite mera utförligt om hur det ser ut och exakt vart det är ? En bild hade vart bra också !

Saabnorden lastbils chaffis......
30 mars 2006 · 299 Inlägg

svårt att se på bilden men är det genomrostat så svetsa hellre än lägga på spackel.... slipa ordentligt rent tvätta rent (ta bort fett med nåt medel) spackla så formen blir bra om den inte redan är det grunda och lacka.... fast det kanske e mycke jobb.....
men det finns nog experter på området som kan det hela bättre än mig....

i wish my lawn was emo so it would cut itself!
nisco
30 mars 2006 · 13 Inlägg

Saabnorden skrev:
svårt att se på bilden men är det genomrostat så svetsa hellre än lägga på spackel.... slipa ordentligt rent tvätta rent (ta bort fett med nåt medel) spackla så formen blir bra om den inte redan är det grunda och lacka.... fast det kanske e mycke jobb.....
men det finns nog experter på området som kan det hela bättre än mig....

nää, det är bara ytrost.. så jag har slipat ner det ny men vet itne vad jag ska behandla den nya ytan med...

Fredrik.Gustavsson
30 mars 2006 · 2 123 Inlägg

För gudsskull svetsa inte, Är det ojämnt som det förmodligen är så får du spackla. Sedan sliper du med 240 papper sedan 400 smärjelduk och till sist vattenslipar du. Sedan får spraya på grundfärg om inte lackeraren gör det jobbet ? Men dörren måste iaf in på lack, Och man lackar inte bara rostdelen utan hela dörren ^^

nisco
30 mars 2006 · 13 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:
För gudsskull svetsa inte, Är det ojämnt som det förmodligen är så får du spackla. Sedan sliper du med 240 papper sedan 400 smärjelduk och till sist vattenslipar du. Sedan får spraya på grundfärg om inte lackeraren gör det jobbet ? Men dörren måste iaf in på lack, Och man lackar inte bara rostdelen utan hela dörren ^^

Hehe, det är inte dörren som rosten sitter på... Det är chassiet som rosten sitter på, dörren är nästan fri från rost.. :S

Senast redigerat av nisco (30 mars 2006)

Fredrik.Gustavsson
30 mars 2006 · 2 123 Inlägg

Då gäller ju samma veva där så klart, att du får lacka hela vänstra bakdelen av chassit i stället, om du inte fusklackar dvs.

turbotompa fritidsprofessor
31 mars 2006 · 1 197 Inlägg

Lacka upp till listen (~20cm) räcker alldeles utmärkt...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang