Bilen höll i 280Mil sedan defekt.

Martin 9-3 Fisketokig
11 mars 2006 · 2 997 Inlägg

Det var då trevligt.

Hämtar ut en ny Saab, kör 280Mil och nu är den ett fall för verkstad.

Åkte en sväng ikväll och när jag skulle hem så hade jag ingen back.

Växelspaken halkar in i 6ans växel när jag ska lägga in backen och försökt som en tok med att rulla fram, koppla, bromsa mm... men inget.

Har jag växelspaken mot höger och drar upp backskyddet så kan jag föra den yttligare en centimeter men inte tillräckligt för att få in backen.

Sååå tjatigt. trodde bilen skulle hålla längre än så.

Rent spontant så blir det väl att ta ledigt på måndag och åka ner till gävle och beställa en M3 från BMW. Sälja strothögen på blocket och börja om med M3an på nytt.

Tyvärr är det lång tid för att få den tonad men tar väl ett tag att bygga en också...

Må vara ett skitfel men accepteras inte.

Synd för bilen duger annars.

Senast redigerat av Martin 9-3 (11 mars 2006)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
11 mars 2006 · 1 852 Inlägg

de va ju synd att bilen pajjat för dig! dock är det sånt som kan hända, t.o.m. för en ny BMW (sannolikheten är kanske lite mindre, men endå!)

lycka till med M3:an!

man lever bara en gång så lev väl!
Martin 9-3 Fisketokig
11 mars 2006 · 2 997 Inlägg

Någon som vet aktuell levaranstid på en ny M3a ?

Vill ni köpa saaben så säg till, bara den är klar på garantin så åker den ut.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Tenacious_Dboy Eksjö
12 mars 2006 · 346 Inlägg

ja men säg att köpet går tillbax du vill inte ha en bil som krånglar du har väl nån garanti kvar? det är bara jävlas med dom om du inte är gjord utav pengar då kvittar det ju då kan du ju köpa dig en M3:a med..men annars skulle jag klaga och jävlas som faan och fråga om det ska vara så på en så pass ny bil..,du som kund ska ju inte bara tacka och ta imot heller...jag har varit med om liknade grej faktiskt

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"
Martin 9-3 Fisketokig
12 mars 2006 · 2 997 Inlägg

Tenacious_Dboy skrev:
ja men säg att köpet går tillbax du vill inte ha en bil som krånglar du har väl nån garanti kvar? det är bara jävlas med dom om du inte är gjord utav pengar då kvittar det ju då kan du ju köpa dig en M3:a med..men annars skulle jag klaga och jävlas som faan och fråga om det ska vara så på en så pass ny bil..,du som kund ska ju inte bara tacka och ta imot heller...jag har varit med om liknade grej faktiskt

Köpet kan knappast gå tillbaka utan det blir väl att sälja den vidare, farsan behöver en slit å släng bil till jobbet men den kanske är lite för skadlig att frakta dieseldunkar i baksätet med sad

Hämtade den veckan före jul så visst tycker man att den ska hålla längre... Kan på rak arm räkna upp 10-tal defekter på bilen som man stör sig på rejält.

Senast redigerat av Martin 9-3 (12 mars 2006)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
PeppeVectra Peppe Vectra
12 mars 2006 · 1 076 Inlägg

kunden har alltid rätt sägs de ju. Jag hade gnällt på dom.

Sen är de ju alltid så att de kommer alltid upp fel på helt nya bilar.

Nya M3:an hade ju problem med lacken eller nåt. de höll inte för stenskott som den förra lacken gjorde på BMW. samma på 630:n eller vad den nya BMW bilen heter.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Martin 9-3 Fisketokig
12 mars 2006 · 2 997 Inlägg

Lucifer84 skrev:
kunden har alltid rätt sägs de ju. Jag hade gnällt på dom.

Sen är de ju alltid så att de kommer alltid upp fel på helt nya bilar.

Nya M3:an hade ju problem med lacken eller nåt. de höll inte för stenskott som den förra lacken gjorde på BMW. samma på 630:n eller vad den nya BMW bilen heter.

oki. saabs lack håller inte för stenskott den heller har jag fått erfara också wink

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
okkar
12 mars 2006 · 694 Inlägg

är vida känt att saab lådor suger åsne ***smile haha nej men allvarligt lådorna på saab är kassa en polare har fått byta två gånger i sin nya 95 a..

keizer
12 mars 2006 · 23 Inlägg

ja de stämmer, fast aeron och viggen har ju lite kraftigare saker i lådan har ja hört..samma låda dock andra kugg osv. va ja har hört

saab 9-3 aero -00
Volvo s80 2,5t "diplomaten" (2007)
Tenacious_Dboy Eksjö
12 mars 2006 · 346 Inlägg

jo Saabs lådor är inget att hoppa högt för preics...det är efter 02 dom började bli bättre men så klart visste jag inte det när jag köpte min bil så det blev en -01 Aero och 5 månader efter jag köpt den på Holmgrens så small hela lådan när jag gasade lite på ettans växel..blev ett stort jävla hål i hela lådan smile..men det gick på garantin som tur var..skulle bara kostat mig 35 000:- om det hade hänt två månader senare..blev man glad då eller? smile

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"
Martin 9-3 Fisketokig
12 mars 2006 · 2 997 Inlägg

Troligen är det ett skitfel i växelföraren eller något som gör att den inte hoppar i rätt.

Roligt som fan när jag ringde assistansen och frågade om jag kunde ta bilen in till verksta'n på måndag och ta hyrbil genom dem så slipper de bärga bilen när jag kan åka med den.

Men det är bärgning som gäller för att få ut ersättningsbil så jag får parkera mittemot verkstan så jag måste backa för att komma ut.

Då måste jag ha bärgare så då skickar de ut en som flyttar bilen tvärs över gatan och jag får hyrbil istället för att slippa det och helt enkelt ge mig hyrbil på plats och jag kör raka vägen till verksta'n

Tack saab

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
alminjo SLK
8 april 2006 · 610 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Någon som vet aktuell levaranstid på en ny M3a ?

Vill ni köpa saaben så säg till, bara den är klar på garantin så åker den ut.

Fixat bilen eller har du sålt den? Pris isf?
Hur funkar M3an då?  smile

MarcusL #2573
8 april 2006 · 1 489 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Kan på rak arm räkna upp 10-tal defekter på bilen som man stör sig på rejält..

Martin 9-3 skrev:
Min första bil, mycket nöjd än så länge

tongue

Varför i h-lvete åker du inte in till Saab och tar det på garantin istället för och snyfta här ? Är det garanti på bilen så kommer dom garanterat göra nåt åt det ! Min bil har hållt sen -92 och 26k mil. Det handlar väl om hur man behandlar bilarna wink

Senast redigerat av MarcusL (8 april 2006)

• Även den starka måste ta i när han skiter
MilleN
8 april 2006 · 9 108 Inlägg

Alla saabar är måndags-ex wink

/ Tidigare saab-anställd

Saabare Avstängd
8 april 2006 · 1 106 Inlägg

Egentligen är 9-5:or bättre än 9-3. Synd att du inte köpte än 9-5 istället. Begtestet på 9-5 är bättre än 9-3. Laga det på garantin.

Senast redigerat av Saabare (8 april 2006)

Livet startar vid 220 km/h
Saabare Avstängd
8 april 2006 · 1 106 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Det var då trevligt.

Hämtar ut en ny Saab, kör 280Mil och nu är den ett fall för verkstad.

Åkte en sväng ikväll och när jag skulle hem så hade jag ingen back.

Växelspaken halkar in i 6ans växel när jag ska lägga in backen och försökt som en tok med att rulla fram, koppla, bromsa mm... men inget.

Har jag växelspaken mot höger och drar upp backskyddet så kan jag föra den yttligare en centimeter men inte tillräckligt för att få in backen.

Sååå tjatigt. trodde bilen skulle hålla längre än så.

Rent spontant så blir det väl att ta ledigt på måndag och åka ner till gävle och beställa en M3 från BMW. Sälja strothögen på blocket och börja om med M3an på nytt.

Tyvärr är det lång tid för att få den tonad men tar väl ett tag att bygga en också...

Må vara ett skitfel men accepteras inte.





Har inte 6-växlade lådor backen åt vänster o fram o inte bak?

Synd för bilen duger annars.

Livet startar vid 220 km/h
viccoA
8 april 2006 · 3 109 Inlägg

Jag hade inte klagat om de fixar felet fort och smärtfritt.
Fel kan inträffa på alla bilar.

Angående den 6-vxl lådan är den RIKTIGT bra i nya 9-3SS.

Finns dom som kör med mer än dubbla effekten mot orginalbilen och de håller bra.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang