2157
Sök

Roliga saker du blivit stoppad/klarat dig ifrån

Maizer
11 april 2006
Janken skrev:
Psychotic skrev:
Maizer skrev:
Vem fan håller 90-100 på 50 väg? Det är ju fan bara idiotiskt. Synd att de inte tog kortet för dig.

hmm 70 då är de ok på 50 väg? eller 65 kanske? var går gränsen?

Hmm..såntähr går ju alltid o disktutera. Vi har påvägen hem till mig en sträcka som är typ 7-8 km lång som "alltid" varit 90 sträcka större delen. 5 % var 70. Den är ganska kurvi o så men bra väg. Aldrig någon som ligger under 90 på den nu även fast de sänkt till 70. Själv åker jag som jag gjorde förut på den vägen. förutom på en bit där de bort en polis samt är hästhagar på båda sidorna. Inte kul att få en häst framför bilen.

Jag tycker det är ehlt upp till hur omgivningen ser ut om det är idiotiskt elelr ej. Det är ju alltid Idiotiskt iomed att man riskerar lappen men ni fattar hoppas jag.

MVH Janken

50 väg är ju i stort sett alltid i tätbebyggt område, därför jag tycker man ska hålla hastighetsgränsen.

Driver
2 111 Inlägg
11 april 2006
Maizer skrev:
Janken skrev:
Psychotic skrev:

Hmm..såntähr går ju alltid o disktutera. Vi har påvägen hem till mig en sträcka som är typ 7-8 km lång som "alltid" varit 90 sträcka större delen. 5 % var 70. Den är ganska kurvi o så men bra väg. Aldrig någon som ligger under 90 på den nu även fast de sänkt till 70. Själv åker jag som jag gjorde förut på den vägen. förutom på en bit där de bort en polis samt är hästhagar på båda sidorna. Inte kul att få en häst framför bilen.

Jag tycker det är ehlt upp till hur omgivningen ser ut om det är idiotiskt elelr ej. Det är ju alltid Idiotiskt iomed att man riskerar lappen men ni fattar hoppas jag.

MVH Janken

50 väg är ju i stort sett alltid i tätbebyggt område, därför jag tycker man ska hålla hastighetsgränsen.

Förstår vad du menade. Ville bara påpeka att det inte allltid är som man tror.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Team Leader@Gallaher Snus AB
58 Inlägg
11 april 2006
Var på hemfärd från Göteborg en höstnatt förra året.
När jag kommer ut på E20 mot Stockholm (där det blir 90km/h) börjar jag köra om en bil och eftersom det är flerfiligt tänkte jag dra på lite i samma veva.

Men samtidigt tittade jag i bakspegeln och såg en lykta vingla ut i samma fil som jag låg i. Rent instingtivt saktade jag ner från att hålla 140 till lagliga 90 (hade blivit närmare 180-190km/h annars).
Några sekunder senare dök mycket riktigt en MC-polis upp precis brevid mig.
Han tittade ner på något mätinstrument som han hade på hojen, sedan blängde han tillbaks på mig och gav mig ett vänligt men bestämt "aja-baja" tecken med pekpingret. Sen drog han iväg fort som bara poliser får åka. smile

X=(Mazda+7)/R

Brum säger bilen.
394 Inlägg
11 april 2006
Maizer skrev:
Psychotic skrev:
Maizer skrev:
Vem fan håller 90-100 på 50 väg? Det är ju fan bara idiotiskt. Synd att de inte tog kortet för dig.

haha vilken lirare, 50 betyder väl 50 eller hur? wink hahah!
30 och 50 tycker jag man ska hålla då de ofta är i tätbebyggda områden, inte så jävla smart o ligga 100 då eller va säger du?

håller med.. nästan.. varken du eller jag har ju sätt vägen han körde på.. finns många 50 rakor som jag skiter fullständigt i.. jag kör sakta där det finns risk..  men 100 är ju lite väll snabbt kanske wink

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

lastbils chaffis......
299 Inlägg
11 april 2006
detta hände mig precis efter att jag fått kortet och hade haft min bil nån månad (en vit saab 99 wink) hade dock ingen prövotid då jag har haft lätt mc innan wink... hade varit ute och sladdat lite med bilen. plötsligt tappar jag avgassystemet framme vid grenröret blir till att hänga upp det med ett rep...... kör väl i 30 så de inte ska lossna... naturligvis kommer en polis bil upp bakom mig och ligger där ett bra tag...... jag kör vidare i 30 på vägkanten.. tillslut så vinkar jag till dom att köra om och de gör de, polistjejen i passagerar sätet vevar ner rutan och skriker till mig ( min bil lät väl lite mycke...): "sätt på ljuset på bilen" på värmländska, vilket vi tyckte var roligt.... ( bor ju i bohuslän..) sedan kör de vidare.....
tycker ju så här i eferhand att de kunde ha stoppat mig vid vägkanten och kollat kortet (Hade ju trotts allt ett blått rep runt bilen....) men det var väl tur de för de låg hemma.....

i wish my lawn was emo so it would cut itself!

Husägare
268 Inlägg
11 april 2006
Painadict skrev:
I staden där jag bor finns det en trafikkontrollant(eller vad de nu heter) som heter Morell som stannade mig för att han hörde min dump...och det får man ju inte ha smile ....

Flygande besiktning och jag åkte på:
1. Solfilm på framsidorutorna (där får jag väl skylla mig själv)
2. Mätare i A-stolpen -  Inte för att de satt löst eller nåt men man kunde ju slå huvudet i dom om man volta så de var en säkerhetsrisk... smile
3. Avgassystemet - Som han envisades att säga måste vara orginal trots att det går igenom SBP tester...så genom att bara titta på avgaset så VISSTE han att det var olagligt...

Saker som han ville sätta dit mig på:

Dumpen - Han envisades att allt på bilen måste vara orginal som dump fick man ju inte ha....Konversationen gick så här ungefär:
Jag: men Oj ...jag har dump orginal..
Morell: Jag hörde dumpen...man får inte ha en öppen dumpventil...
Jag: Det är ingen öppen...den är återcirkulerande, precis som den som finns orginal, men man hör ljudet bara för att jag har öppet filter...
Morell: Mmm...hmm..hm...ja, man får ju inte ha öppet luftfilter heller...det ändrar ju hastigheten på flödet i motorn...

Så engentligen ville han sätta dit mig på både dumpen, filtert och att bilen såg i allmänhet inte orginal ut...men efter lite tjafs så blev det bara de tre övre punkterna...

hahaha lol dena fina Morell, den har man blivit stoppad av, allt som inte är orginal är trimm
Senast redigerat av Injen (11 april 2006)

no turbo shit just real power

42 Inlägg
11 april 2006
Jag råka ut för en lite pinsam grej. va runt 20 och hade köpt min andra bil en Saab 9000 T16 köpte den på våren 1999 och gled runt i den på sommar och höst och va runt på evenemang, street-race, förbi ett antal polis-kontroller, hehe överallt körde jag, när jag på Nyårsafton 2000 skulle va fylle chaffis åt polarna, så skulle vi åka ner runt 22:00 på kvällen, jag plocka upp dom och skulle köra igenom centrum i det lilla samhälle där jag bor givetvis folktomt inte en själ ute innan jag kom ut på den större vägen som leder ner till stor-stan wink så möter jag en polisbil blir lite förvånad att polisen dök upp här då men tänkte inte mer på d och kommer upp innan korsningen och ska stanna (stopp-plikt). då ett par blåa ljus tittar fram i backspegeln (shit tänkte jag har jag kört för fort?) polisen kommer fram och vill se kortet och jag fick blåsa inget fel där o polisen går tillbaks till bilen och snackar i radion medans hans kollega kliver fram o ber mig kliva ur bilen (nu börja jag bli lite nervig) vi går till bilens bagage där han frågar om jag ser något "fel", jag tittar och kan inte hitta ett enda "fel" så jag säger nej jag kan inte se nåt, då upplyser han mig att bilen inte e besiktad (körförbud), gissa min förvåning och den minen jag fick... fattade ingenting jag hade köpt bilen men den va inte godkänd i besiktningen (den skulle ombesiktas), förre ägaren sade att den va godkänd men det va föregående år som den va godkänd, visserligen hade han fixat felen men han hade inte besiktat om den, de skulle jag ha gjort ju men fick ingen som helst antydan till det, mitt fel givetvis kan bara skylla på mig o ingen annan att jag inte hade tagit reda på de, iaf polisen såg ju min förvåning och jag fråga ju vad som händer nu då? jag insåg att det skulle bli böter. han sa att han skulle snacka med sin kollega lite och kommer tillbaka och fråga om jag har åkt dit för nåt annat? nej det har jag inte sa jag, ok sa han då gör vi så här! med tanke på att du inte har nåt i ditt register så åker du direkt hem o ställer bilen och beställer en besiktningstid på måndag så glömmer vi det här! självklart sa jag och tacka och bocka wink fy fan vilken tur jag hade där och vilka schyssta poliser de finns!!!

"Den största skillnaden mellan pojkar och män är priset på deras leksaker" /Playboy

Sök