Rengöra fälgar!

BoraV6
2 maj 2005 · 677 Inlägg

Tjena!
Har precis köpt min nya räcer där 18" fälgar följde med. Nått i samma färg som olja sitter stenhårt på framfälgarna. Jag får helt enkelt inte bort skiten och då har jag prövat med diverse olika "elaka" medel men det sitter fast!!!
Nån som vet hur man ska få bort det?

Kan det vara bromsolja! Hur kan det sätta sig?

Mvh Jocke

loudness
2 maj 2005 · 4 554 Inlägg

BoraV6 skrev:
Tjena!
Har precis köpt min nya räcer där 18" fälgar följde med. Nått i samma färg som olja sitter stenhårt på framfälgarna. Jag får helt enkelt inte bort skiten och då har jag prövat med diverse olika "elaka" medel men det sitter fast!!!
Nån som vet hur man ska få bort det?

Kan det vara bromsolja! Hur kan det sätta sig?

Mvh Jocke

prova med diesel

Pettson00
2 maj 2005 · 5 Inlägg

funkar inte typ tinner eller aceton eller något sånt ?

Sportsedan
2 maj 2005 · 457 Inlägg

Pröva med Smartab´s smartwheels först det är grymt effektivt.

Man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad...
Saab 9-5 Aero Griffin "Projekt gubbräcer II" (2009)
Daniel
2 maj 2005 · 671 Inlägg

Bromvätskan är inte en olja. Tror att den är en alkohol (men minns inte) och någon gammal kemisk regel säger "lika löser lika". Prova med någon alkoholbaserad lösning.

Turtlewax fälgtvätt har alltid funkat bra på mina fälgar.

S_D_Karlsson
2 maj 2005 · 111 Inlägg

Använder vanligt fälgrengöringsmedel som man kan köpa på meko å de funkar finfint smile Löser upp allt.. sen kan man vaxa fälgarna efter så är de lättare att rengöra dom nästa gång smile

Anders Karlsson
BMW 520D E60 "Tiffany" (2008)
mrcelica
2 maj 2005 · 1 639 Inlägg

Turtle Extreme Wax tar bort de svåraste fäckar + att man får nyvaxade fälgar...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Stefan1973
2 maj 2005 · 305 Inlägg

mmm körde turtle extreme cleaner den funka grymbra på få bort fastbränt i lack  borde funka bra på fälgar med . Får gnugga bra men det funkar.
Extreme Waxet e åxå jäkligt bra använde jag efteråt smile

BoraV6
3 maj 2005 · 677 Inlägg

Ska ta och prova lite turtle produkter då. Men dom kostar väl apmycket.

Jag provade med ett medel jag har som är till för att rensa bort packningsrester i motorer. Det är jävligt starkt och bubblar och fräser när man her på det. Men det tog inte ens bort det så jag vet i fasen, men jag får prova. Man vill ju att Bling-blingsen ska se snygga ut!


Tack för hjälpen!

Germax
3 maj 2005 · 12 086 Inlägg

Bort går det alltid med något medel.. lite intressant vore att veta vad det är för skit du har på fälgarna. Vanligvis så brukar svart, sotliknande skit på framfälgar vara bromsdam.

BoraV6
3 maj 2005 · 677 Inlägg

Jo, men detta är nått helt annat. Ser ut ungefär som (leker med tanken) fasttorkad bromsvätska. Skit konstigt!
Sitter som fasen!

loudness
3 maj 2005 · 4 554 Inlägg

prova dieselde e billigt och löser det mesta.. annars kan du ta startgas.. det innehåller eter som är det ultimata rengörningsmedlet

Denno
3 maj 2005 · 49 Inlägg

Prick bort från statoil löste alla mina fläckar efter vintern.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang