2771
Sök

varvstopp och effekt kurva 850 Glt

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
#1
När slår varvstoppet in på 850 glt? samt vid vilka varv har man max vrid o hk?


mvh johannes

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Adrenalin Junkie
113 Inlägg
10 september 2008
#2
.. google ?  smile

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
10 september 2008
#3
varvstopp är väll bara å ge fullt å kolla varvräknaren?

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

211 Inlägg
10 september 2008
#4
Brukar köra en 855 Glt automat. Brukar lägga den i neutral och gasa upp den till stoppet ibland. Ligger vid 5500rpm. Dock är allt detta elektroniskt och automat. Kan vara vid annat varvtal på din..

Tycker du ska ge din bil stoppet nästa gång du kör. Den mår bara bra av det wink


Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
#5
joo visst man kan ställa sig på gasen o kolla men då jag inte vet om min varvtals givare är som den ska så vill jag inte riktigt ställa mig på pedalen utan hällre ha en siffra, och jag tror de är högre än 5500rpm då jag varit upp till 6500 med den

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

106 Inlägg
10 september 2008
#6
varvstoppet på volvobilar BRUKAR vara precis vid rödmarkeringen några mm efter
Senast redigerat av freddeboyen (10 september 2008)

huh?
10 427 Inlägg
10 september 2008
#7
Så här menar BSR att kurvorna ser ut på en S70 2,4 20v (till S70), före (140hk) och efter chip (188hk).

http://sv.bsr.se/bilder/_/PChart_x480y540_47_792965447.png

Vet inte hur pass stor skillnad det är mellan 2,4 20v och gamla 2,5 20v.


Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
#8
steifan skrev:
Så här menar BSR att kurvorna ser ut på en S70 2,4 20v (till S70), före (140hk) och efter chip (188hk).

http://sv.bsr.se/bilder/_/PChart_x480y5 … 965447.png

Vet inte hur pass stor skillnad det är mellan 2,4 20v och gamla 2,5 20v.

tack så mycket smile hjäpte iaf min polare som har 140hk tongue

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
#9
nu fick jag höra av en snubbe att 20ventilarna har varvstopp på mellan 6800rpm eller en del redan vid 6500prm
smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

499 Inlägg
10 september 2008
#10
6800 är temporärt och 6500 är vad den klarar längre tid

Det är något sådant. Jag minns inte riktigt..


Servicetekniker, Toyota BT
216 Inlägg
29 september 2008
#11
Volvo 850 GLT -92

125Kw/170HK vid 103rps/6180rpm
220Nm vid 55rps/3300

enligt instruktionsbok

varsstoppet är olika broende på årsmoddel, skulle gissa att det har att göra med om bilen har "variabelt insug" fanns bara de första åren 92-93 kanske 94, har de på min och där ligger stoppet vid 6500RPM
Senast redigerat av nicnir90 (29 september 2008)

Guide! 850 Instrumentpanel demontering, allting inte bara överdelen och mätarhus. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=146291
Volvo 850 felkoder: http://www.turboperformanceclub.com/_fi … ll_850.pdf

Servicetekniker, Toyota BT
216 Inlägg
1 oktober 2008
#12
nicnir90 skrev:
Volvo 850 GLT -92

125Kw/170HK vid 103rps/6180rpm
220Nm vid 55rps/3300

enligt instruktionsbok

varsstoppet är olika broende på årsmoddel, skulle gissa att det har att göra med om bilen har "variabelt insug" fanns bara de första åren 92-93 kanske 94, har de på min och där ligger stoppet vid 6500RPM

var ute och testade med bilen och de värkar faktiskt liggga vid 6800rmp på min, där ser man:)

är det någon som vet om de går att höja det, utan att byta ut chippet i bilen?

Guide! 850 Instrumentpanel demontering, allting inte bara överdelen och mätarhus. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=146291
Volvo 850 felkoder: http://www.turboperformanceclub.com/_fi … ll_850.pdf

8 266 Inlägg
1 oktober 2008
#13
nicnir90 skrev:
var ute och testade med bilen och de värkar faktiskt liggga vid 6800rmp på min, där ser man:)

är det någon som vet om de går att höja det, utan att byta ut chippet i bilen?

Utan att ändra i boxarna så går det inte, och även om det skulel gå så tjänar du inget rentprestandamässigt på det och så ökar risken för ras markant.


Servicetekniker, Toyota BT
216 Inlägg
1 oktober 2008
#14
Marlboroman skrev:
nicnir90 skrev:
var ute och testade med bilen och de värkar faktiskt liggga vid 6800rmp på min, där ser man:)

är det någon som vet om de går att höja det, utan att byta ut chippet i bilen?

Utan att ändra i boxarna så går det inte, och även om det skulel gå så tjänar du inget rentprestandamässigt på det och så ökar risken för ras markant.

ja, men tråden börjar ju med att han frågar:P var de ligger, så tyckte du kunde vara intressant att veta om de gick att ändra...
Senast redigerat av nicnir90 (1 oktober 2008)

Guide! 850 Instrumentpanel demontering, allting inte bara överdelen och mätarhus. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=146291
Volvo 850 felkoder: http://www.turboperformanceclub.com/_fi … ll_850.pdf

NeonX
1 oktober 2008
#15
bra å veta...har aldrig under de 3 år jag ägt bilen fått den att gå på varvstopp....men har flera gånger vart nere ett par millimeter på helröd linje utan att den slått ifrån, så antingen har jag ingen av nån sjuk anledning eller så har jag bara haft otur/tur smile känner inte för att bottna till stoppet för att prova direkt


Sök