4209
Sök

Märkliga hjul från bakvagnen S40.

945 Inlägg
4 maj 2006
Trådstartare
När jag gör vänstersvängar låter det från höger hjulhus bak. Vad kan detta vara? Det låter som ett slags "klunk" ljud. Typ som att däcket skulle ta i i hjulhuset. Kan någon ge lite tips på vad detta kan vara?Känns inte som något allvarligt men dock jävligt störigt.

Driver
2 111 Inlägg
4 maj 2006
Hjul från bakvagnen. menar du inte ljud i rubriken?...

MVH Drygfan

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

3 295 Inlägg
4 maj 2006
testa att dra åt hjulbultarna litegrann.. det gjorde jag på mnin polares s40 när han hade bytt till sommarhjul... det klonkade när man svängde åt vänster och släppte på gasen.

945 Inlägg
4 maj 2006
Trådstartare
Givetvis menade jag ljud... Jag har dragit åt dom men utan resultat.Någon annat ni kan tänka er?

21 761 Inlägg
4 maj 2006
Klonkande ljud när man svänger brukar ju ibland kunna vara tecken på dåligt hjullager men din bil är så pass ny så det borde väl ändå inte vara det.

945 Inlägg
4 maj 2006
Trådstartare
Ok.. fälgen är en aning skev, kan det ha någon inverkan? Typ att det tar i lite.

21 761 Inlägg
5 maj 2006
Byt sida på bakdäcken så hör du om det börjar att låta från vänster sida.

945 Inlägg
6 maj 2006
Trådstartare
Det låter som en vettig idè.tack för hjälpen.

Sök