4039
Sök

Knepigt fel på Automatlåda. Mazda 626 v6

Operatör
346 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
Hejsan, allihopa. Jag har fått ett problem med min mormors bil, denna: http://www.garaget.org/?car=56336

Problemet är följande: Ibland när man stannar dör bilen. Det var vad hon sa. Så jag tog bilen på en provtur och då verkade det som kopplingen inte går i när man "kryper" fram, som den ska göra. Det blir som att stanna med en manuellt växlad bil utan att koppla.
Bilen kopplar hur bra som helst när den växlar upp/ner vid körning. Felat är enbart vid kryp körning.

Så vad kan det vara? Det verkar vara någon form av sensor. Vet någon något företag/nån person som tar sig an sånt här? OBS! Endast mellan Timrå, Sveg och Gävle! OBS!
Kan byta hela växellådan lösa problemet?

M.v.h. pars

"kossan" är bara en trimmad familjeräser :)

542 Inlägg
29 oktober 2008
värkar vara lock upp funktionen som det är fel på den låser inte upp sig i låga hastighter

Operatör
346 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
Inte omöjligt, men vet du vad man bör byta för att få den att funka? Sitter den i själva lådan eller nån styrbox utanför?

542 Inlägg
29 oktober 2008
ingen aning faktiskt vet att den styrs elektronist men om det är mekanisk fel eller elektriskt fel är svårt att svara på

Operatör
346 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
jag skulle gissa på ett elektroniskt fel... lådan och bilen har gått 9800 mil.
Ska åka till en Ford-verkstad. Eftersom motorn är samma som probe så kanske aut-lådorna är samma oxå..

Sök