4176
Sök

Bromsarna fastnar efter några inbromsningar

1 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
Jag har en volvo v40 -99 efter några inbromsningar så fastnar bromsarna. Efter en stund blir skivorna så varma att det ryker om dom. Men stannar jag och väntar några minuter så verkar det som att bromsarna släpper och det går bra en stund igen tills jag bromsat in några gånger och bromsen lägger sig på igen.
Det gäller alla bromsar. Jag har kollat bromsokerna och bytte en, så dem verkar ok. Men problemet kvastår. Har hört att det är ett jätte vanligt problem med v40.
Nån som vet vad som behövs fixas eller bytas ut?

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
9 november 2008
Byt broms slangarna som sitter mellan chassi och fjäderben/ok, dom har gått sönder invändigt så corden i slangen täpper till, när du sen står still en stund så släpper trycket, efter som de inte är helt igensatt men när du kör så hinner de inte gå tillbaka nog mkt innan du bromsar nästa gång, därför de blir som du säger..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

\m/(><)\m/
742 Inlägg
9 november 2008
Skulle kunna vara bromsservon som halvt hänger sig att den håller kvar trycket iom att alla bromsar ligger på.. pröva med att koppla bort vakumslangen till servon och plugga den på nått sett så motorn går som den ska och ut och kör lite och bromsa

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

Sök