4037
Sök

Golf vr6 växelkrångel

4 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Tjenna!

börjar bli riktigt sugen på att köpa bil nu när körkortet hägrar! big_smile
Kollade runt lite och hittade den här: http://www.blocket.se/vi/16501901.htm?ca=7_s&last=1
men som ni kan läsa så står det att: "Synkring på 3ans växel dålig men ingen problem o köra låter bara när man växlar till 3an växel"

Jag undrar hur dyrt kan det bli att byta låda?

646 Inlägg
25 juni 2008
1500 spänn typ på skroten!

465 Inlägg
25 juni 2008
jag hadde nog hellre lagt ut lite extra och fått en fullt fungerande bil...

4 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
hade gärna lagt ut lite mer men ja har inte så fett med pengar hehe ;P

Down n`out
514 Inlägg
25 juni 2008
brunlund skrev:
Tjenna!

börjar bli riktigt sugen på att köpa bil nu när körkortet hägrar! big_smile
Kollade runt lite och hittade den här: http://www.blocket.se/vi/16501901.htm?ca=7_s&last=1
men som ni kan läsa så står det att: "Synkring på 3ans växel dålig men ingen problem o köra låter bara när man växlar till 3an växel"

Jag undrar hur dyrt kan det bli att byta låda?

såg den därq ut4 igår när ja körde.. går juu å köra med den-- å en låda finns nog på skroten billigt--annars kan man väll byta synkringen?

Down n`out

4 Inlägg
26 juni 2008
Trådstartare
går väll byta synkringen men de vet ja inte hur man gör tongue
hur mkt kan det kosta att lämna in den för att byta synkring?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
26 juni 2008
syncro och 16000:-?

vore jag dig skulle jag vara VÄLDIGT försiktig kolla att viscon funkar och att det inte är oljud från bakaxeln...

angående synkring så går den på 50-100kr sen är det så att inte en vem som helst kan byta den och lämnar du in på verkstad kostar det rejält med flis tyvärr....men som sagt priset intalar mig att mer än bara synkringen är dålig kolla 4wd:n noga...

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
26 juni 2008
Enklare att byta växellåda helt o hållet än byta synkringar .

C H E V R O L E T <3

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
26 juni 2008
en vr6 syncro i BRA skick ligger på runt 25-30... så 16 tusen för den där... naaa.. hoppa över de va.. Plus om du ska ha en ny V-låda till den så kostar bara lådan runt 15 tusen..
det dåliga med Vr6 syncro och de andra vr6 orna är att lådan bara håller för runt 230nM... så det är inte direkt nån trimvänlig bil sad

Sump Runk Rätt O Slätt!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
26 juni 2008
HyperSonica skrev:
det dåliga med Vr6 syncro och de andra vr6 orna är att lådan bara håller för runt 230nM... så det är inte direkt nån trimvänlig bil sad

syncrons växel låda tja bilen har mer än 230nm orginal och köra 400nm funkar kanon fint såvida du inte gör banzai starter och ringar utan för korv kiosken varje dag men att byta diffar/bakaxel är ju att rekommendera om man vill trimma annars finns haldex för den händige....

350hk-400nm = inga prob om du inte gör banzai starter det klena är bakaxeln visco,växellåda hänger med länge om man nu klarar av att köra som folk...

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
26 juni 2008
MeloveGolf skrev:
HyperSonica skrev:

syncrons växel låda tja bilen har mer än 230nm orginal och köra 400nm funkar kanon fint såvida du inte gör banzai starter och ringar utan för korv kiosken varje dag men att byta diffar/bakaxel är ju att rekommendera om man vill trimma annars finns haldex för den händige....

350hk-400nm = inga prob om du inte gör banzai starter det klena är bakaxeln visco,växellåda hänger med länge om man nu klarar av att köra som folk...

okej.. då har jag fått fel information... tackar för att du rättade mej smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
26 juni 2008
HyperSonica skrev:
okej.. då har jag fått fel information... tackar för att du rättade mej smile

fel och fel den är inte "super hållbar" och med turbo + 300hk så kör man lätt sönder den eftersom det blir mycket snabbstarter och lek men det är inte många orginal lådor som pallar sånt ändå så den är inte "unikt" känslig fwd lådan håller lite längre pga av att det spinner konstant wink

men som du också sa så ligger en syncro i fint skick på minst 25k (detta inte sagt att det inte finns guldkorn) men då ska man ha tur jag skulle då verkligen kolla så att 4wd:n funkar 100% kolla så att den funkar när man backar osv....

annars är det en super rolig bil med bra klös i grundutförande...

4 Inlägg
27 juni 2008
Trådstartare
tack för alla fina svar! smile
förstod själv att det inte är ofta dom bilarna går för 16000 men om man visste att det enda felet var det där med växellådan så hade ja ju köpt bilen direkt! tongue måste ju hitta en fin bil inom länets gränser dessutom och det drar ju ner på valmöjligheterna.
men det känns lite väll lurigt det där med 4wdn... dessutom är ja ju ingen mästare när det kommer till bilar heller så ja vette fan hur ja ska göra tongue

Biltokig
870 Inlägg
28 juni 2008
HyperSonica skrev:
en vr6 syncro i BRA skick ligger på runt 25-30... så 16 tusen för den där... naaa.. hoppa över de va.. Plus om du ska ha en ny V-låda till den så kostar bara lådan runt 15 tusen..

En vr6 syncro i halvdant skick ligger i de pengarna snarare... du kan få en okej fwd-vr6 för de pengarna om du har TUR!
Senast redigerat av Mr_Gear (28 juni 2008)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

2 Inlägg
10 november 2008
Har ett j.....la problem, förutom bilen som är ett j....la problem sedan tillverkning!!! när tändningen är på är alla indikeringslampor är slockna, blinkers funkar ej, varningsblinkers lika så, elhissar funkar ej,bränslepumpen går ej, ljus funkar, och startmotorn går runt. Har bytt kontaktstycket i tändlåset. ställer snart bilen på spåret där SJ,s godståg dundrar fram. Hjälp!!!

Sök