då min axel på höger sida gick rätt av så har jag problem o hitta någon beg. finns nya för 5000.o då är det bättre o skrota bilen. finns det någon annan hondamodell som kan passa? min bil är en civic vti -92 motor b16a2
Finns axlar på skroten,iaf vad ja sätt tidigare. kolla gärna på www.hondaklubben.com/forum efter axel på sälj avdelningen. Kommer tyvär inte ihåg till 100% hur många pin/spline det är å VTI axeln. men har för mig VTI & Integra LS axlarna passar.(inte hundra som sagt!) Kolla gärna på klubben för infon gällande axlarna och dess splines,sök på drivaxel och sen läs igenom lite bland trådarna.
Skrota bilen vore dumt. Ska se om man kan hjälpa dig skrapa fram lite info om detta med din axel,ev så kanske några andra HPC anhängare som också är lite insatta i detta kan hjälpa till..Så inte en honda möter skroten.
satt i samma sitts som dig för 2 år sen när jag körde av en axel på min gammal vti. beställde en helt ny från www.akr-performance.nl ingick nya knutar då också för typ 2500 spänn har jag för mig... sålde mina lätt begade knutar för 1000 kr så blev riktigt billigt då